Sanger og rim/regler

Saskia

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Hvilke sanger synger dere til/med de små? Og har dere noen fine rim og regler som de liker? Trenger litt inspirasjon :) Her synger vi sålangt "Ro, ro, ro din båt" og "M-Æ sa en liten grønn frosk en dag".
 
Her går det i "ride ride ranke", "lille Petter edderkopp", "hoppe, sa gåsa" og Hompetitten på dagtid :p

På kvelden synger jeg "kveldssang for Laffen", "so ro lille mann" og den leggevisa fra Amalies Jul.
 
Hun er så glad i sangen fra babysvømminga:

Her sitter vi og ror, i vår lille båt
sjøen er stor, veldig stor, og det kommer bølger
Stor bølge, liten bølge
Stor bølge, liten bølge
Stor bølge, liten bølge
Havet går i bølger

Du kan høre melodien her: http://m.youtube.com/watch?v=Q9hTsFaQ40k

Jeg liker best litt morsomme barnesanger, mens hun tydeligvis foretrekker når jeg synger sanger med litt "vakrere" melodier og når jeg prøver å synge pent med litt lys stemme :p
 
Synger kjære Gud jeg har det godt, tir na noir, e6(!) og vinsjan på Kaia om natta og hvilken dag er det i dag, tommelfinger hvor er du og oppe på fjellet der bor det tre troller om dagen :) har meldt oss på babysang som begynner i midten av april, han elsker å bli sunget for
 
Dette har jeg ikke vært flink til :p men pappaen dikter stadig opp noen tulle sanger han synger for småtten. Det syns han er veldig artig! Så blir nok stas når han skal i barnehagen å har sin egen versjon av de fleste barnesangene :p
 
Anne malene. Min hatt den har tre kanter. Ro ro ro din båt. Lille petter edderkopo. Det var en gang en mus.
 
Dette har jeg ikke vært flink til :p men pappaen dikter stadig opp noen tulle sanger han synger for småtten. Det syns han er veldig artig! Så blir nok stas når han skal i barnehagen å har sin egen versjon av de fleste barnesangene :p
Mammsen kjøpte sangbok til pappsen xD
 
Vi synger MYE! Og hun elsker det.

God morgen sangen starter vi med hver dag. Og gud som hun smiler. Vår version er med hunden istedenfor storebror.

Masse forslag:
Aramsamsam (favoritt )
Ro din båt (favoritt )
Mikkel rev
Pål sine høner
Ro ro til fiskesjwe
Bæ bæ lille lam
Lille Petter edderkopp
Min hat den har trekanter
Tre små kinesere
Tornerose ( Auroras favoritt )
Blekulf
Hei sangen
Vi har ei tulle
Nøtteliten
Hode, skulder, kne og tå


Natta:
Jeg folder mine hender små
Kjære gud jeg har det godt
Fola fola blakken ( favoritt )
God natta alle sammen
Lille måltrost
Bjørnen sover
Lykkeliten
So ro godt barn
So ro
Kvelden lister seg på tå

Masse sanger på barnesanger.no
 
Lykke liten
So ro
Lille måltrost
Trollmor
Karsten og Petras nattasang, nå er dagen over
Sulla meg litt
Vi har ei tulle
Hoppe sa gåsa
Lille Petter edderkopp
Klappe søte
Gabriellas sang
Bæ bæ lille lam
Kua mi jeg takker deg
Fola fola blakken
Ro ro til fiskeskjær
Ro din båt
Hvilken dag er det i dag
Bjørnen sover
Etc

Favoritter er klapp søte, so ro og Karsten og Petras nattasang
 
Hun liker veldig godt Her kommer Ole Brumm (har bilder av Ole Brumm ved stellebordet) og Rock'n'roll fiskeboll. Hører på den med Fantorangen fra YouTube. Ellers har vi Singsang kort; Mine aller første sangkort og Mine første sangkort. I det hele tatt ser det ut til at hun elsker musikk. Helt fra starten av har Hellbillies roet henne hvis hun har vært lei seg. ☺
 
Hun liker veldig godt Her kommer Ole Brumm (har bilder av Ole Brumm ved stellebordet) og Rock'n'roll fiskeboll. Hører på den med Fantorangen fra YouTube. Ellers har vi Singsang kort; Mine aller første sangkort og Mine første sangkort. I det hele tatt ser det ut til at hun elsker musikk. Helt fra starten av har Hellbillies roet henne hvis hun har vært lei seg. ☺
Singsang er genialt! Vi har den med julesanger :) Kanskje jeg må ut og kjøpe barnesanger også.
 
Dette har jeg ikke vært flink til :p men pappaen dikter stadig opp noen tulle sanger han synger for småtten. Det syns han er veldig artig! Så blir nok stas når han skal i barnehagen å har sin egen versjon av de fleste barnesangene :p
Hehe sånn er pappaen her og. Han kan rett og slett ingen tekster så han finner på mye rart :p
 
Oj.. Alle jeg kan :D
 
Her går det mye i meny reklame sangen (i just cant get enough). For den går på tv heletiden og klistrer seg i hjernebarken. Og da ler hun <3

Ellers synger jeg mye jeg har ei tulle med øyne blå.
Og til kvelden synger jeg ingen er så trygg i fare og en eller anna sang fra rød/blånisse barne tv (nå er det mørkt i stall og i låve osv)

Og blir jo selvsagt endel av de gamle gode barnesangene som ro, ro, ro din båt, lille Petter edderkopp, nede på stasjonen osv.
 
Back
Topp