sanger i bryllup?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Hadde dere det? Altså ikke fra gjestene men som dere valgte ut og hadde i hefte?
I såfall hvilke??

Under middagen altså!

Skal forhåpentligvis ikke ha noen. JEG synes det er skikkelig skikkelig skikkelig teit, og har bedt om taler istedet.

Det er SKIKKELIG konfirmasjon....

Vi nektet og ha sanger annet enn i kirken.

Ruller med sanger som er laget på rim klarer jeg bare ikke.

Vi hadde ikke veldig mange sanger under middagen. Men noen ble det. Alle sangene var i heftet (de som skrev sang til oss sendte den til mine foreldre i forkant, og de sto for kopiering av heftene). Tror den eneste sangen som kom fra "oss" var en velkomstsang. Vet at noen også går for takk-for-maten-sang og kaffevise, det styrte vi unna.

grrreit... Godt ingen av dere er gjester i mitt bryllup, for dere hadde vel syns hele greia var blodharry :P

Men da vet jeg at det ikke er vanlig iallefall.. ;)

Hefte SKAL jeg ha så jeg får putte inn noe annet morsomt.. en liten bordquiz kanskje?

I heftet hadde vi også bordplassering, og en kort "forklaring" på hvem de enkelte var.

merete_80 skrev:
I heftet hadde vi også bordplassering, og en kort "forklaring" på hvem de enkelte var.

Det skal vi ha ja, men åssen fikk du til bordplasseringa? Har tenkt å ha heftene under tallerknen :)

Den lagde jeg veldig enkelt på en svensk bryllupsside.

TROR det var på brollopstorget.se  (slettet meg som medlem etter at jeg var gift, så får ikke sjekket at det var der)

merete_80 skrev:
Den lagde jeg veldig enkelt på en svensk bryllupsside.

TROR det var på brollopstorget.se  (slettet meg som medlem etter at jeg var gift, så får ikke sjekket at det var der)

mente mer med "poenget".. når alle sitter på plassen sin så trenger de jo ikke å ha bordplasseringa..
men var det for at folk liksom skulle kunne se "der borte sitter det ei dame.. *kikke i heftet* aah.. det er tante gunda" liksom? atte.. liksom.. :D

Aha, da er jeg med.

Litt av poenget hvis man skal lese litt om de andre, er jo at man vet hvem som skjuler seg bak navnet. Så derfor valgte vi å ha med begge deler i heftet. Så kunne man få et ansikt å plassere infoen på.

merete_80 skrev:
Aha, da er jeg med.

Litt av poenget hvis man skal lese litt om de andre, er jo at man vet hvem som skjuler seg bak navnet. Så derfor valgte vi å ha med begge deler i heftet. Så kunne man få et ansikt å plassere infoen på.

tihi.. da er jeg med også :D

lur ide.. får gjøre det sånn vi også :)
Har du andre gode tips å ha med?
Jeg skal ha inn teksten på en sang til gubben som jeg ikke har tenkt å synge selv med mindre jeg blir drita, så da kan han bare lese den :P

Jeg tror ikke vi hadde med så mye annet. Men skal ta en titt i et av heftene i morgen, så kan jeg jo gi beskjed hvis det er noe jeg har glemt at vi hadde med.

merete_80 skrev:
Jeg tror ikke vi hadde med så mye annet. Men skal ta en titt i et av heftene i morgen, så kan jeg jo gi beskjed hvis det er noe jeg har glemt at vi hadde med.

Det hadde vært supert :)
Vi blir 67 gjester så noen sider får jeg jo fylt ut :P

Vi hadde noen sanger mest fordi det er så "vanlig" her vi bor - og svigers mente det ikke ble fest uten sanger.. Hadde et par, men den morsomste og beste som satte alle i sving er  "pomp and circumstanse" som takk for maten sang.. Kjempemorro - google litt så finner du tekst og melodi. Alle slektningene mine nordpå hadde aldri vært borti denne og syntes den var kjempemorsom!!

Da søsteren min giftet seg fikk jeg ansvar for kopiering og å lage design på selve heftet... De hadde valgt ut en sang til hverandre også var det noen her og der.... MEN, det morsomme var at ingen kunne melodiene på sangene som var plukket ut, for det hadde de nemlig ikke sjekket på forhånd emoticon

Så det ble ikke så mye allsang, men det var andre morsomheter som pakkelek, typisk bryllups-klinge-i-glasset-greier osv..

HVIS jeg skal gifte meg en dag vet jeg at JEG skal planlegge alt ned til minste detalj.... Jeg vil ikke ha allsanghefte, for jeg synes det er veldig forstyrrende og ikke helt "min greie"...

Vi skal ha en velkomstsang, og det er vel egentlig det eneste fra oss. Kanskje en sang fra brudgom til brud siden han ikke ønsker å holde tale. Hva gjestene eventuelt kommer med, aner jeg ikke. I tillegg skal vi ha meny, bordkart med gjestelisteforklaring og spisevettregler (type morsomme). Det er det jeg har kommet frem til så langt.

vi hadde ikke sanghefte i det hele tatt. Vi ville heller ha taler. Meen hadde lyst på bordhefte med diverse i. Det ble aldri noe av det, men fant et bryllupsforum (husker ikke hvor) der det var litt sånn morsomme bordregler osv...

giftet ikke dere dere i fjor?

Back
Topp