Sang til babyen...

BabyMama

Glad i forumet
Hei jenter! Jeg har i håp om å få pappen til å synge for babymagen laget en egen sang. Han er engelsk, og hans første unnskylding var at han ikke kunne de vanlige, norske babysangene - og at han ikke husket de engelske. Men nå kan han ikke bruke den lenger [;)]

Melodi: "Lykkeliten" 

It is a lively little baby
who keeps reminding us all along
with all its soft and gentle movements
that it is growing big and strong.
And we are so much looking forward 
to see who's hiding inside there.
No matter what it's our sweet baby,
we just can't wait to show our care...

Så søtt!! Skal sette av tid etter fotballtreninga i kveld og "dulle" for babyen selv.. Lenge siden jeg har hatt en frikveld nå[:)]

Hører langt fra til her, men måtte bare få sagt at den sangen var bare kjempe skjønn.....[:)]

Takk for det - alltid hyggelig med tilbakemelding [:D]

Imponert over at du, Irene29, får trent fotball så langt ut i svangerskapet. Jeg tørr meg jo ikke ut på ski engang, jeg. Livredd for å tryne forover... Noe som også sier litt om mine skiferdigeheter da #¤%/¤% #¤""#!

ORIGINAL: Lille Rosin

Hører langt fra til her, men måtte bare få sagt at den sangen var bare kjempe skjønn.....[:)]

Wow, nå ser jeg forresten at du, Lille Rosin faktisk har termin denne uka... Grattis - blir spennende å endelig bli kjent med den lille. Og all mulig lykke til med det forestående!!!

så koselig da,andre forslag til barne sanger??må lære meg noen så jeg kan synge for gullet når hu kommer ut![:D]

ORIGINAL: BabyMama

Takk for det - alltid hyggelig med tilbakemelding [:D]

Imponert over at du, Irene29, får trent fotball så langt ut i svangerskapet. Jeg tørr meg jo ikke ut på ski engang, jeg. Livredd for å tryne forover... Noe som også sier litt om mine skiferdigeheter da #¤%/¤% #¤""#!

Ja, jeg er heldig med formen så langt. Har tapt meg litt de siste dagene, da sist uke ble litt overdreven jobbing og mye rangling i helga. Er siste fotballtrening i dag, før pause til i høst. Har begynt å droppe de verste duellene og høyeste ballene, men det går forsåvidt greitt. [:)]

kjempefin sang[:D]
nå går jeg her å synger å nynner på lykke liten[:D][:D]

kjempesøt sang, og melodien er jo helt nydelig[:)]

men har en bedre tekst: Da vår forening kom til verden, da jubla alle unntatt lyn så smalt det fra den største nerden nå er vi kun nest best i byen. Når sola skinner over enga da vil det garantert bli fest, da får du valuta for penga, for vi vil alltid værra BEST[:D]

Kjempe fin sang da....flink du er BabyMama. Min yndlingssang er uten tvil: "Når trollemor har lagt sine elleve små troll".
Den har samboeren også lært seg og synger den til gutten i magen......sååå søtt.

ORIGINAL: BabyMama

ORIGINAL: Lille Rosin

Wow, nå ser jeg forresten at du, Lille Rosin faktisk har termin denne uka... Grattis - blir spennende å endelig bli kjent med den lille. Og all mulig lykke til med det forestående!!!

Siter nå bare å venter her, men så lite som skjer her om dagen sitter jeg vel her i neste uke også.... Kanskje ho har tenkt å vente med å komme til neste tirsdag. På mormor sin 50-årsdag......[:)]

Spennende da.. har også tenkt på hvordan det vil bli når det nærmer seg. Sikkert mange følelser, samt at man lett blir utålmodig. [:)]

Jeg kan kje få sagt nok hvor mye jeg gleder meg til den dagen kommer[:D]
Men at det kommer, det er jo bombe sikkert, skal bare bli litt stor og sterk for denne verden utafor magene våres:)

Grattis med termin i uka, og masse masse lykke til[:D]

Jeg har lett og lett etter teksten på " Lykkeliten " på norsk altså, men jeg finner den ikke. Er det noen som vet det??
Den er bare sååå kjempefin!!!

Da lykkeliten kom til verden,
var alle himlens stjerner tent.
De blinket "lykke til på ferden",
som til en gammel, god bekjent!
Og sommernatten var så stille,
men både trær og blomster små,
de stod og hvisket om den lille,
som i sin lyse vugge lå.

Slik kom da lille Lykkeliten
til et av verdens minste land.
Og skjønte han va'kke store biten,
så var han dog en liten mann!
Han hadde mørke, brune øyne
og håret var så svart som kull.
Han lå og skrek det første døgnet,
men han har store smilehull.

Han har så sterke, faste never,
og slike silkebløte kinn,
og i en silkeseng han lever,
der har han også ranglen sin!
Det er hans verden nå så lenge,
det aller første år han har,
og han vil ingen større trenge
før han det første skrittet tar!

Til livets ære skjer et under
i alle land hver dag som går,
ja, i et hvert av de sekund,
som men'skehetens klokker slår!
Men ingen vet og ingen kjenner
den vei ditt lille barn skal gå,
og ingen vet hva skjebnen sender
av lyse dager og av grå.

Men Lykkeliten kom til verden,
og da var alle stjerner tent.
Det lovet godt for fremtidsferden,
det var et tegn av skjebnen sendt!
Og sommernatten var så stille,
men både trær og blomster små
de stod og hvisket om den lille,
som i sin lyse vugge lå.

Så koselig...
[:)] ordnet egen tekst var jo skikkeli moro da..
Snedi me slike smarte linker Lisbeth!
Vi skulle nesten ordnet en tråd me alle smarte
linkene her inne!!

Ååå det var mange fine sanger,
ble nesten litt mange tilbakeblikk her...

Lykkeliten...sukk!

Kathrine

Takk for hjelpen jenter! Endelig kan jeg begynne å pugge yndlingssangen [:D]

Back
Topp