Sang i kirke? Dåp

MarcusMamma

Forumet er livet
Noen som har tips? Vi skal ha dåp for minsten, min søster skal synge en sang eller to. Men hva?
 
Da lykke liten kom til verden
Det skjer et under (dåpssalme)
Lys og Varme
Den fyrste song
 
"Lite barn som kommer", den skal jeg synge i dåpen til jenta mi :)
 
Never grow up av Taylor Swift er veldig fin, men dere vil vel kanskje ha noe på norsk?
 
Er det vanlig med sang i kirken? Det hadde ikke vi
Vi har dessverre ikke noen i familien som kan synge, men kirken spør om det er noen i familien som har lyst til å bidra med noe. Det er en helt vanlig kirke, og en helt vanlig gudstjeneste, men de ønsker jo at noen fra menigheten skal bidra om de vil. Her er det oftest 4-6 dåpsbarn, og likevel ikke hver gang noen ønsker å synge. De er alltid noen fra dåpsfølgene som leser bibeltekstene da, jeg har tenkt å høre om noen i vår familie vil gjøre det når vi døper til høsten. :)
 
Vi har dessverre ikke noen i familien som kan synge, men kirken spør om det er noen i familien som har lyst til å bidra med noe. Det er en helt vanlig kirke, og en helt vanlig gudstjeneste, men de ønsker jo at noen fra menigheten skal bidra om de vil. Her er det oftest 4-6 dåpsbarn, og likevel ikke hver gang noen ønsker å synge. De er alltid noen fra dåpsfølgene som leser bibeltekstene da, jeg har tenkt å høre om noen i vår familie vil gjøre det når vi døper til høsten. :)
Synes det er fint. Ofte er dåpsdelen kort og upersonlig. Varierer veldig fra kirke til kirke.
 
Back
Topp