Sang du for barnet når det var lite?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Synger ofte for begge ungene, her går det i trollmor, lille katt, mockingbird og en sang fra en film som jeg ikke husker navnet på nå . Mannen siterer Koranen noe som også får de til å sove.
 
Sang masse, fra nyfødt og frem til nå. Ikke så ofte han vil ha sang nå, da skal det helst være en oppdiktet som handler om han og hva dagen har inneholdt :) vi har en fast melodi da, og så dikter vi på den.
 
Barnet er fortsatt veldig lite, men jeg synger litt med den stemmen jeg har. Både vuggeviser, julesanger, til ungdommen og intro sangen til løvene konge (en favoritt :p )
 
Her synger og traller vi dagen lang. Hun er fire måneder og ikke så kresen på verken valg av sang eller klang i stemmen:hilarious: synger med til radioen, vanlige barnesanger, nattasang før legging osv. Sanger med bevegelser til er det som slår best an for tida.
 
Begge synger [emoji173]
 
Fortsatt lite, og vi synger masse.
Blir litt smårar av å synge «ro din båt» 20 ganger på rad, men så ler hun så fantastisk når vi overdriver bevegelsene, så det går greit [emoji4]
Pappa’n synger innimellom, men da gjerne Springsteen eller litt mer «voksenmusikk»
 
Vi får regler for hvem som får lov til hva.
Mamma skal synge.
Pappa skal lese.
Om vi prøver oss utenfor reglene får vi beskjed om at det gjøres feil.
Liker å lese jeg da, men blir bare klaging. Så synging er min jobb. Hehe
 
Sang samme sangen fra de var født. Det roet de å høre den samme sangen hver kveld. Nå som de kan synge sammen med oss foreslår de egene sanger å synge men alltid den sangen som har fulgt med hele veien som er siste sangen før det er natta.
 
Back
Topp