Sandkass

Rosie

Glad i forumet
Noen som har sandkasse i hagen? Har lyst til å bygge selv, da de fleste man får kjøpt ferdig er så små. Og så må det vel bli billigere å lage en selv.. Men hvordan? Har du bilde? Og noe lurt å ha over? Netting, pressening, eller lok av en eller anna type?

ORIGINAL: skibomsen

Vi kjøpte på felleskjøpet.. Skal se om jeg finner bilde av den..

Hvor stor er den? Har kikka på den på nettet, men det sto ikke  str..

ORIGINAL: siven79

Skal du bygge en selv så er det ganske enkelt. Litt impregnerte materialer, en kraftig duk som tåler litt og ikke slipper igjennom ugress i bunnen (Men slipper igjennom vann om det regner) og ett lass med sand.

Og så må du spa ei grop kanskje? Det gjør man jo som man vil. [:)]

Husk at barn kaster sanden på utsiden så tenk på at sandkassa bør stå på en plass der den ikke vraker plenen eller sløver knivene på gressklipperen din.

(Og så kan det være smart med ett lokk av ett slag slik at man slipper katteskit)

Happy building [:D]

slenger du inn en macgyver i lista og så hadde jeg kaaansje fått det til.[:D]

Vi har bare helt enkelt bygd sandkasse. Er en eller annen slags duk i bunnen, masse sand, impregnerte tykke planker. Og oppå har vi bare lagt pressenning, da kan snuppa selv flytte den, men katta kan ikke bæsje i den. Bare lagt på litt stein på kantene så den holder seg på plass.

denne har vi også

jeg har veldig lyst på sandkasse til Ragne, da hun elsker å leke i sand/grus..
Lurer på om jeg kanskje skal kjøpe en sånn plastgreie, men den blir jo fort liten.
men, er ikke så veldig kjekt for oss å bygge selv osv da vi leier leilighet liksom :S hmm

Back
Topp