Sandaler til barn med litt "innoverben"

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Jeg sliter med og finne sandaler til jentungen på 6 år. Bena hennes går litt innover, og uansett hvilke sandaler vi forsøker, så stikker storetåen litt ut på siden av sandalen, noe som resulterer i en ofte skrapt og skadet storetå.

Har vært i skobutikken og prøvd flere forskjellige sandaler, men har ikke klart og finne noen som er gode. I går hadde hun skrapt tåa igjen, og var helt fortvilet, fordi det er for varmt uten sandaler på varme sommerdager.

Noen som har hatt samme problemet og har noen tips?

Kjøp sandaler som er tette i åpningen.? Dra på ortocare (ortoped som selger spesialsko) og se ka de har. Kan jo hende ho må ha spesial-såler eller sko for å rette opp problemet med føttene.

Hei! Jeg hadde samme problemet som liten. Løsningen var sånne heldekkende sandaler, slike som badesandaler ofte er.

Denne typen:
PR-80873-77-19r_1.jpg

Jeg gikk mye til fysioterapi pga senene og musklene i kroppen min gjør at de knyter seg og stiller seg feil, så jeg gikk i tillegg med bena utover.
For meg hjalp det med fysio, også på tærne. Kanskje det kan være noe?

Hun har vært hos fysioterapaut tidligere år, egentlig fordi hun var litt sen motorisk, de har sett på føttene, men det er ingen grunn til bekymring. Så det eneste problemet er denne storetåen og sandaler.

Synes det er vanskelig og finne slike sandaler med "tupper" nå som hun er blitt så stor. Hun trenger str. 29-30, og de fleste slike stopper på høyst 27. (I allefall som jeg har sett.)

Om du leter etter angulus eller bisgaard så finner du flere typer sandaler i størrelse 28-30 med lukket tå :)
Disse blant annet ImageUploadedByBV Forum1402486153.920726.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har leita og leita etter "lukka" sandalar, men gav opp då jenta bikka over str. 27-28 for eit par år sidan (kanskje ho er litt stor i føttene, 6,5 år og str. 32 no). Ho må ha såler i skoene sine, så utan lukka hæl og tå går det berre ikkje. Så vi har endt opp med å velge så luftige joggesko som mulig. Tøtta mi er i tilleg veldig smal og veldig flat i foten så det er viktig å finne sko som kan strammast så enkelt at ho får det til sjølv.

I år fann vi desse hos ecco, dei er faktisk både så fine at ho fekk bruke dei som finsko til 17. mai og så luftige at dei får bli "sandalar" utover sommaren.

Kanskje noko slikt kan brukast hos dokker og, dersom dokker ikkje får tak i lukka sandalar i stor nok størrelse? Då blir i alle fall tærne beskytta.

http://www.putfeetfirst.com/no/ecco/Gutt_+_pike/Hverdagssko/ECCO-BIOM-LITE/p/287062

Vi har leita og leita etter "lukka" sandalar, men gav opp då jenta bikka over str. 27-28 for eit par år sidan (kanskje ho er litt stor i føttene, 6,5 år og str. 32 no). Ho må ha såler i skoene sine, så utan lukka hæl og tå går det berre ikkje. Så vi har endt opp med å velge så luftige joggesko som mulig. Tøtta mi er i tilleg veldig smal og veldig flat i foten så det er viktig å finne sko som kan strammast så enkelt at ho får det til sjølv.

I år fann vi desse hos ecco, dei er faktisk både så fine at ho fekk bruke dei som finsko til 17. mai og så luftige at dei får bli "sandalar" utover sommaren.

Kanskje noko slikt kan brukast hos dokker og, dersom dokker ikkje får tak i lukka sandalar i stor nok størrelse? Då blir i alle fall tærne beskytta.

http://www.putfeetfirst.com/no/ecco/Gutt_ _pike/Hverdagssko/ECCO-BIOM-LITE/p/287062
Ja, de er nok ett veldig godt alternativ hvis jeg ikke finner noe!

Jeg har hatt noen slike selv, og de er veldig behagelige! Men jeg visste ikke at man fikk de til barn, så takk for tipset. :)

Kjøp Keen sandaler! De er utrolig gode både for barn og voksne. Alle tærne er godt tildekket! Har de blant annet på XXL.

Kjøp Keen sandaler! De er utrolig gode både for barn og voksne. Alle tærne er godt tildekket! Har de blant annet på XXL.
Dei såg heilt fantastiske ut! Første gong eg har sett sandalar i såpass stor størrelse med både lukka hæl og lukka tå! Kanskje tøtta kan få sandalar ho kan ha sålene sine i (sjølv om vi og er veldig fornøgde med ecco-ene eg vistre fram over).

Back
Topp