Sana Sol?

Jessi06

Glad i forumet
Når kan en begynne med sana sol?Dattera mi er snart 8 mnd,har fått D-vitamin dråper hele tiden,tenkte kanskje begynne med Sana sol til henne,trenger ikke dråper i tillegg da vel?Noen som vet,takker for svar.[:)]

lurer jeg også på...[8|]

SanaSol bør du vente litt med fordi det inneholder sitrus. Men du kan trygt bruke Collet Biovit (kjøpes i dagligvareforretninger) eller Nycoplus Multi barn (kjøpes på apotek). Disse to inneholder akkurat det samme (Biovit fra dagligvaren er billigere), og er sitrusfri, sukkerfri og glutenfri.

Premature barn får dette allerede på sykehuset, så det skulle ikke være noe farlig. På "instruksjonslappen" vi fikk (som gjaldt første leveår) stod det imidlertid at vi skulle gi dagsdosen (tilsammen 10 ml) fordelt med 5 ml morgen og 5 ml kveld. Jeg vet ikke fra hvilken alder det er ok å gi alt på en gang, men har tenkt å spørre på helsestasjonen om vi kan begynne å gjøre det nå som jenta vår fyller 1 år.

HS sa til meg at jeg kunne gi biovit isteden for tran/d-dråper..

Du kan kjøpe sana sol uten sukker, biovit eller multivitamin for barn på apoteket..(men, ville sjekket med hs først..)

Vi har kjøpt biovit, han er så mye forkjøla, så nå skal jeg prøve å få i han litt vitaminer for å se om det funker...

Men, hvis du gir andre vitaminer, så må du ikke gi D-vitamin dråper i tillegg...

da vi var på 7mnd kontroll så spurte jeg hs om vi skulle gi noe mer vit enn d-dråper.
da sa hun at vi godt kunne gi sanasol eller biovit i halv dose å halv dose med d-dråper.

Back
Topp