Samværsavtale -

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Jeg er litt nysgjerrig på hva som er vanlig når man har samværsavtale, mer spesifikt når den eventuelt endres.

De som vet de vet. Men kort fortalt så har jeg en barnefar som er vanskelig å forholde seg til. Han har hatt veldig lite med vår datter å gjøre de første 2,5 årene, var vanskelig å få til samvær frem til i fjor høst. Da har han vært veldig sporadisk og møtt opp til noen avtaler, glemt/ikke møtt opp til andre grunnet alkoholproblemer og psykisk uhelse.

I desember fikk vi til en samværsavtale der han kommer på besøk søndager. Nå ønsker han å endre denne 2 måneder senere da samfunnet har åpnet igjen (dette er selvfølgelig ikke begrunnelsen han har lagt frem, mine taker fra tidligere erfaring)

Han skal komme på besøk i morgen og har tenkt til å ta dette opp. Han har allerde gitt beskjed om at han ikke kommer til å lenger stille til avtalt tid da dette har vært muntlig avtale og han ikke er pliktet til å forholde seg til det.... Så det....

Last edited:
Forstår jeg det slik som at du legger til rette for samvær, men at han unnlater å møte? du kan jo bare si at han får ta kontakt med familivernkontoret til mekling, så møter du, men at han er ansvarlig. Frem til dette er gjort er det nåværende avtale som gjelder.

Forstår jeg det slik som at du legger til rette for samvær, men at han unnlater å møte? du kan jo bare si at han får ta kontakt med familivernkontoret til mekling, så møter du, men at han er ansvarlig. Frem til dette er gjort er det nåværende avtale som gjelder.
Ja, jeg har lagt til rette for samvær hele veien siden jeg endte forholdet. Han har forstått at han ikke har kunnet hatt så mye ansvar med tanke på sin problematikk frem til ganske nylig.

Jeg tenker det samme. Måtte ringe familievernkontoret selv i går for å forhøre meg om jeg er urimelig som setter krav til at ønsker han seg mer ansvar og samvær må han vise seg stabil og pålitelig nok til å først møte opp til den nåværende avtalen. Samtidlig som at hennes "sikkerhet" første prioritet og hun må være trygg. De sa det hørtes riktig ut og om han ønsker å endre får han bestille time til mekling, ja.

Last edited:
Ja, jeg har lagt til rette for samvær hele veien siden jeg endte forholdet. Han har forstått at han ikke har kunnet hatt så mye ansvar med tanke på sin problematikk frem til ganske nylig.

Jeg tenker det samme. Måtte ringe familievernkontoret selv i går for å forhøre meg om jeg er urimelig som setter krav til at ønsker han seg mer ansvar og samvær må han vise seg stabil og pålitelig nok til å først møte opp til den nåværende avtalen. Samtidlig som at hennes "sikkerhet" første prioritet og hun må være trygg. De sa det hørtes riktig ut og om han ønsker å endre får han bestille time til mekling, ja.

han må jo vise at han klarer å være stabil før set økes :) du tenker helt riktig, og ut fra hans problematikk må du ta valg i forhold til sikkerheten for jenta de i forhold til om d skal være tilsyn eller ikke.

Jeg tenker du må fokusere på det er greit for jenta di også. Ville latt ham avtale tid for mekling og holdt meg rolig i båten til da

Jeg tenker du må fokusere på det er greit for jenta di også. Ville latt ham avtale tid for mekling og holdt meg rolig i båten til da
Ja, det virker som det kan være lurt. Jeg kommer dessverre ingen vei.
I dag skulle han vært her 09.00. Fikk melding om at det blir ikke slik I dag da han synes det er for tidlig... Dette var tidspunktet han ønsket vi avtalte for to måneder siden.

Ja, det virker som det kan være lurt. Jeg kommer dessverre ingen vei.
I dag skulle han vært her 09.00. Fikk melding om at det blir ikke slik I dag da han synes det er for tidlig... Dette var tidspunktet han ønsket vi avtalte for to måneder siden.

huff sånn er vanskelig og enda vanskeligere om du skal prøve å beskytte barnet for stadig endringer. Jeg tenker de trenger ikke å dras inn i konflikter mellom foreldre spesielt ikke ang samvær

huff sånn er vanskelig og enda vanskeligere om du skal prøve å beskytte barnet for stadig endringer. Jeg tenker de trenger ikke å dras inn i konflikter mellom foreldre spesielt ikke ang samvær
Det har du helt rett i.

Back
Topp