Samvær med far

upps

Glad i forumet
Jeg er alenemor som noen sikkert har fått med seg. Vi har god kontakt med pappaen til gutten og vi er veidlig gode venner og sees ofte. Vi har veldig lyst til at gutten skal få et flott forhold til far og tenker oss en 50% deling etterhvert. I starten bodde vi litt til pappaen, deretter startet vi med at Torkild skulle være sammen med pappaen mens jeg var tilstede. Jeg fullammer men nå har jeg vent han på flaske, så da tenkte vi å starte med noen timer alene med pappaen. Vi har gjort det to ganger nå, men hver gang ender det med masse gråt, så det blir verken positivt for pappaen , Torkild eller meg.........

Spørsmålet mitt er: hvordan skal vi få til samvær?????
Må jeg være sammen med de enda lengre for at samværet skal være positivt, så gjør jeg gjerne det, men det er jo litt godt for meg å ha litt tid alene også.
Har du noen erfaring på området når gutten er så liten????

har desverre ikke noe erfaring å komme med, men gir deg litt dytte hjelp i håp om at noen som har erfaring svarer deg.. [;)]

Kan det vare at pappaen ikke er helt trygg på å være alene med han ennå? De små merker veldig fort hvis den som har ansvaret for de ikke er trygg, og blir dermed utrygge selv. Ergo:gråt. Så kanskje du må være der til pappaen føler at han mestrer oppgaven strålende?

bare kaster ut tanker her nå, kan jo meget vel hende at han føler seg trygg også..

ORIGINAL: jannee

har desverre ikke noe erfaring å komme med, men gir deg litt dytte hjelp i håp om at noen som har erfaring svarer deg.. [;)]

Takker for dyttehjelp.
Det er jo alltid et samspill mellom barn og voksen som fairy sikter til. Så jeg vi må nok bare være sammen en god periode til. Men hadde vært fint å høre om andres erfaringer på områ det. Føler meg så misslykket i og med at det ikke funker slik vi vil, men kanskje er det ikke mulig å få til.........Og da må jeg bare slå meg til ro med det.

Var noen på juliforumet (tror jeg) som slet med at barnet ikke aksepterte det ene settet med besteforeldre.

Kom til å tenke på lukt - tror kanskje barna reagerer mer på lukt enn på syn i denne perioden, og når han ikke er sammen med pappaen hver dag så kanskje han rett og slett reagerer på den "ukjente" lukten?

Er Torkild på besøk hos pappa, eller kommer pappa til dere? Om ikke kanskje dere kunne prøve det - at han passet gullet i kjente omgivelser? Andre ting, dersom det nå KAN være lukt og slikt han reagerer på også: Ha et par av pappas gensere i huset, kanskje i senga til T. innimellom, la pappa vaske seg med samme (hånd)såpe som du bruker, osv.

Ta opp stemmen til pappa og spill den for ham innimellom, kanskje?

La far mate med flaske mens du snakker/synger ved siden av, sånn at det blir en "glidende" overgang i omsorg, og T. føler seg trygg?

Vet jo at dere har vært mye sammen med ham og at det ikke BURDE være noe sånt, men jeg husker at tante fortalte at første gang hun skulle på fest etter at kusinen min var født gikk det helt galt.
Hun hadde sminket seg og tatt på seg parfyme, og når hun skulle amme jenta før hun gikk så nektet jenta å ta brystet - hun kjente ikke moren igjen!
Så hun måtte vaske av seg parfymen og dekke til ansiktet sånn at jenta ikke så sminken før det fungerte... [&:]

Har ABSOLUTT ingen erfaring på området, så jeg bare synser vilt og hemningsløst, altså!

Hei

Er i samme boks. Meg å babypappan har go kontakt,men han har 4timer og to dager i uken. Celine hyll griner vær gang. Så må nok følge ungen. Jeg har det sånn at babypappan kommer hjem til meg. de får alene tid,men at jeg sitter ved dem,sånn at Celine både hører meg og ser meg. Nå som meg å babypappan er bedre på talefott,så har han vært her litt mere. Celine gråter ennå,men kan sitte 1-2min på fanget hans før hun hyller til. Tror at han er litt usikker selvom at han gir inntrykk at han talkler dette fint og er verdens beste pappa.. så Tror ikke at han får Celine alene med det første eller han får ikke låv til å passe henne alene (hjemme hos meg en gang) eller at han tar henne med på en trille tur alene. Jeg har ikke gjort Celine vant til flaska ennå p.g.a. babypappan er like opptatt av ammingen som meg . Jeg velgte at han sku ha lite samevær med Celine p.g.a. allt er like nytt for meg. Godt mulig han får annar vær helg etter hvert. Men det skal bli lenge te.. Når Celine er trygg på han,så kanskje.

ORIGINAL: Amalia

Hei

Er i samme boks. Meg å babypappan har go kontakt,men han har 4timer og to dager i uken. Celine hyll griner vær gang. Så må nok følge ungen. Jeg har det sånn at babypappan kommer hjem til meg. de får alene tid,men at jeg sitter ved dem,sånn at Celine både hører meg og ser meg. Nå som meg å babypappan er bedre på talefott,så har han vært her litt mere. Celine gråter ennå,men kan sitte 1-2min på fanget hans før hun hyller til. Tror at han er litt usikker selvom at han gir inntrykk at han talkler dette fint og er verdens beste pappa.. så Tror ikke at han får Celine alene med det første eller han får ikke låv til å passe henne alene (hjemme hos meg en gang) eller at han tar henne med på en trille tur alene. Jeg har ikke gjort Celine vant til flaska ennå p.g.a. babypappan er like opptatt av ammingen som meg . Jeg velgte at han sku ha lite samevær med Celine p.g.a. allt er like nytt for meg. Godt mulig han får annar vær helg etter hvert. Men det skal bli lenge te.. Når Celine er trygg på han,så kanskje.

Torkild er heldigvis veldig trygg i armene når jeg er i nærheten. Da sover han på brystet hans og koser seg.
Ang. flasker så gjør jeg det slik at jeg pumper meg og flyser ned melk. Jeg også synes det er viktig med mm. Så jeg gir også fra flaske innimellom for å holde det ved like. Til helgen skal vi forresten bo til pappaen fra torsdag til mandag pga. dåpen. Da skal han prøve å ta natt også. Blir veldig spennede om det går.

Har vært i samme situasjon med eldste mann..
Jeg gikk fra pappaen hans da han var 4 mnder og pappaen hadde samvær med ham hjemme hos meg,men begynte med helg når han var ca 8 mnder og det var alt for tidlig,vi merket ikke noe forskjell med det samme men etterhvert ble gutten mer og mer utrygg.Etter en stund hadde vi et møte på familievernkontoret og der sa de at det var alt for tidlig å begynne med helge samvær før ungen er over 1 år og det var derfor han fikk en  kraftig reaksjon.

Så har du et godt forhold til pappaen ville jeg ventet så lenge,at jeg var helt sikker på at T er klar for det. Er bedre og vente litt for lenge enn at enn begynner for tidlig...

Ja nei helger har vi tenkt å vente med en god stund, men håper jo at han kan passe gutten sin på kvelder i første omgang om ikke alt for lenge i alle fall. Men er sikkert et lurt triks at det skjer hjemme hos meg ja.

Ja det er det,vi brant oss på att han var alene hos pappaen og det skulle vi aldri gjort så tidlig som vi begynte,er T hjemme i vante omgivelser er det tryggere for ham enn å bli flyttet rundt annenvher helg og en dag i uken,jeg angret skikkelig på att vi begynte med det... jeg lærte på den harde måten og det unner jeg ingen andre...

Back
Topp