samvær med den nyfødte

gryjenta

Forelsket i forumet
hei[:D] lurer på om dere kan hjelpe meg litt. jeg har vert alene i svangerskapet siden dag 1.. jeg og bf var vell egentlig bare "helgeligg"..så ble jeg gravid rett før vi avslutta.. har ikke møtt han siden jeg ble gravid.. vi melder bare og har ikke noe spes kontakt utenom det.
jeg føler jeg ikke kjenner han egentlig og syns det virker så rart at han bare skal dukke opp på sykehuset etter fødselen[:-] det blir så rart for jeg har liksom gått helt alene i hele svangerskapet og kjenner jeg nærmest blir litt sint på han når han ser på det så lett.. at han bare skal komme der etterpå liksom..[:-] han har aldri ringt meg eller hatt lyst å møte meg selvom jeg har spurt mange ganger om han vil komme til meg så vi kan snakke skikkelig om det men nei[8|] hvordan tenker han at han skal ta sønnen med seg hjem?[8|]han må jo bli kjent med småen før han kan gjøre det..forstår ikke hvordan han tenker rett og slett..
og så føler jeg liksom så sterkt at dette er MIN sønn..
kanskje fordi han ikke har vert der for meg i svangerskapet?mener jo ikke å være egoistisk..håper vi finner en løsning som passer best for småen..
men føles bare rart ut at en så "fremmed" skal komme på sykehuset etter fødselen..[:o]
noen ganger virker det bare helt håpløst..[:(]
både legen og jordmor sier at allt samvær må skje hjemme hos meg den første tiden.er vell jeg som bestemmer da hvor mye han skal se han? eller hvordan fungerer det? når hele omsorgen og foreldreansvaret står på meg?

huff jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på dette, men jeg mener at han bør ta kontakt med deg før fødselen! Han kan jo ikke bare troppe opp og forlange å se sønnen sånnt plutseligt uten å ha vert støtte for deg eller i det minste har lagt en avtale med deg ang hvordan dette skal skje og fungere for dere begge! som du sier så er det best fror ungen at alt skjer hjemme hos deg, den er alt for liten til å bare dras med til en annen det første året mener jeg!! Jeg ville skrevet en mld til han på tlf at du ønsker å legge opp en avtale, og at han ikke bare kan dukke opp rett etter fødselen uten noen form for kontakt tidligere! Håper du finner ut av det og alt skjer etter hva du føler er mest riktigt for deg og den lille![:)]

Han trenge overhode ikke å komme på sjukehuse:) Han kan vente til du har komt de hjem. Men selvfølgeli har han rett på samvær å de e nokk like mye hannes sønn. Men forstår godt at du føle de slik når han ikke har lyst å komme til de å prate om framtida engan:s Dokke må no bli skikkelig kjent slik at du kan føle de trygg på han da:) Lykke til vertfall:D

ORIGINAL: susip3ws

Han trenge overhode ikke å komme på sjukehuse:) Han kan vente til du har komt de hjem. Men selvfølgeli har han rett på samvær å de e nokk like mye hannes sønn. Men forstår godt at du føle de slik når han ikke har lyst å komme til de å prate om framtida engan:s Dokke må no bli skikkelig kjent slik at du kan føle de trygg på han da:) Lykke til vertfall:D

Må jo korrigere litt her.. Det er barnet som har krav på samvær med far. Og det må gjøres på barnets premisser. Og i begynnelsen betyr det hjemme hos mor :). Legg forholdene til rett der.

Jeg var alene hele svangerskapet, og i og med at bf ikke stilte opp i det hele tatt så var jeg strålende fornøyd med å være alene. Min sønn var MIN! Så sier historien at bf kom på banen, for å så å forlate den igjen.. Nå har jeg en liten gutt med et voldsomt sinne mot faren sin [&o]. Han er dypt ulykkelig fordi bf ikke kan besøke han. 2 år siden sist. En liten digresjon, men hadde jeg visst dette, så hadde jeg ikke vært så velvillig i starten.. Mitt råd; legg forholdene til rette for kontakt mellom far og sønn, men still krav til far...

Back
Topp