Samtale på sykehuset

Mozzarella

Elsker forumet
Jeg hadde time hos jordmor i dag! :) Veldig hyggelig. Vi gikk igjennom min forrige fødsel og pga en lang og hard fødsel mente ho at jeg bør ha en samtale på sykehuset før jeg føder - så ho sendte henvisning. Er det noen som har hatt det før? :)

Må si jeg er imponert over jordmora mi, ho tar tak i ting jeg ikke vet noe om! :p
I tillegg var det vanskelig å finne hjertelyden til lillegutt pga morkaka, så ho tok en ultralyd i stede. Koselig time :) Tilbake om 3 uker!
 
Jeg hadde time hos jordmor i dag! :) Veldig hyggelig. Vi gikk igjennom min forrige fødsel og pga en lang og hard fødsel mente ho at jeg bør ha en samtale på sykehuset før jeg føder - så ho sendte henvisning. Er det noen som har hatt det før? :)

Må si jeg er imponert over jordmora mi, ho tar tak i ting jeg ikke vet noe om! :p
I tillegg var det vanskelig å finne hjertelyden til lillegutt pga morkaka, så ho tok en ultralyd i stede. Koselig time :) Tilbake om 3 uker!

Åh så hyggelig time og jordmor:)
 
Jeg ba om gjennomgang av 1 fødsel husker jeg. Veldig greit om man ikke har hatt en A4 fødsel. Enkelte ting glemmer man, og kanskje er det ting man innbiller seg skjedde som ikke skjedde! Skal ha gjennomgang denne gangen også. Mest for å finne ut om planlagt keisersnitt vil være et bedre valg enn vanlig fødsel. Må bli trygg på valget jeg skal ta og husker ikke helt hva som skjedde i minuttene etter hun var ute sist.... Ønsker jo helst vanlig fødsel....

Lykke til! :smiley-bounce012
 
Jeg har hatt 2 samtaler på sykehuset pga forrige fødsel. Jeg fikk en alvorlig undergruppe av svangerskapsforgiftning under fødselen og mistet mye blod i tillegg til at storebror ble tatt med vakuum ++++++ så jeg er livredd for å gå over termin igjen. Mest sannsynlig har ingen av komplikasjonene noen sammenheng med at jeg gikk 11 dager over termin, men i mitt hode har det det. Første jordmoren jeg snakket med var er idiot som ikke burde fått lov til å snakke med mennesker og da spesielt ikke redde gravide damer. Andre jordmoren jeg var hos var kjempe hyggelig, hun klarte å berolige meg og tok meg alvorlig. Hvis personkjemien ikke passer med den første jordmoren du kommer til, vær ærlig og be om en annen. Det var ikke jeg, men legen spurte meg om jeg følte meg ivaretatt og da svarte jeg nei og hun ringte direkte til sykehuset og ordnet en ny time.

Håper du treffer på en fantastisk jordmor og at du får god oppfølging videre.
 
Takk for svar!

Jeg var faktisk ikke forberedt på at jeg kunne få samtale på sykehuset. Husker svært lite av min forrige fødsel, men det er fordi den var så vond. Haha. Så jeg nevnte det for jordmora og da ville ho gjerne se på papirene. Jeg lå visst i 8,5 time fra 7 cm til 10 cm, uten epidural eller noe som kunne gjøre fødselen lettere / få fortgang i det. Husker lite av de timene. Endte med en 3.grads revning på slutten og alt av mat de kom med kasta jeg opp. Så var veldig sliten etterpå, kunne ikke stå eller gå på do og ble trillet på observasjon. Men alt i alt følte jeg jo det gikk helt ok, går det an å gjøre det bedre er jeg absolutt villig til det :)

Blir spennende! Synes ofte det er litt variert med jordmødrene på sykehus - møter som oftest de hyggeligste på klinikker/helsestasjoner rundt i nærmiljøet :) Men føler meg mest sannsynlig tryggere når jeg får et til møte med sykehuset.

Kjempe fornøyd med den faste jordmora mi så langt i hvertfall! :joyful: Liker når de som kan det her - tar tak når de ser det er noe :)
 
Back
Topp