Samtale på sykehuset.

Lillestjerne2016

❤️
Aprillykke 2016
Har fått innkalling til samtale om fødsel på sykehuset. Tenkte kanskje det kom til å være papirer jeg kunne fylle ut om mine ønsker eller spørsmål de vil jeg skal tenke over, men det står ikke så mye i brevet.

Så derfor spør jeg her (er litt surrete i hodet for tiden); hva burde jeg tenke over før samtalen?

Pluss så står det i brevet at det ikke er nødvendig å ha med partner, men mannen min vil gjerne være med. Tror dere det er noe problem om han blir med? Synes jo selv at han burde være med. Han skal jo være med på fødselen han også..

Har aldri vore på samtale selv. Tror ikkje det er tilbud om det her. Men ta med mannen din om dere ønsker det. Er like nyttig for begge to. Kanskje mer for mannen som ikkje er gravid og trenger litt info hvordan ting skjer osv. Her er det mulig og få familierom slike ting kan du jo skjekke opp i ? Hvilken overnattings muligheter det er for far evt om han kan vær med deg. Spør hva smertelinding dei har. Og hva tilbud dei har på fødestua. Om du har ønsker så ta dei opp :) lykke til :)

Vi har allerede vært på omvisning og fått høre om overnatting, lindring og liknende. Virker som det handler mer om våre spesifikke ønsker. Vet ikke helt om jeg har noen. Er visst en samtale alle her får tilbud om fikk jeg høre. Visste ikke noe om det før jeg fikk brevet og begynte å spørre andre om det..

Jeg er opptatt av at jordmor kommuniserer godt undervegs i fødselen. Forrige gang var fødselen plutselig over og jeg sa, hæ, jeg trodde det var 6 timer igjen...
Ellers kommer jeg til å skrive at jeg er åpen for forslag/ råd om smertestillende. Også skal jeg skrive at jeg vil ha råd til pusting. Sist hyperventilerte jeg litt. Ellers tror jeg du kan si noe om fødestillinger dersom du har noen ide om det. Ellers så er det jo noen som er opptatt av å få babyen rett på puppen og sånn. De har sikkert noen temaer og informasjon til deg også ser dere an om det er noe spesifikt dere vil notere ned. Selvfølgelig bør far være med. En styrke! Lykke til :-)

Så fint tilbud! Hadde tatt det som det kom, og helt klart hatt med far:)
Gode tips om spm ovenfor så støtter de forslagene!
Lykke til :)

Har fått innkalling til samtale om fødsel på sykehuset. Tenkte kanskje det kom til å være papirer jeg kunne fylle ut om mine ønsker eller spørsmål de vil jeg skal tenke over, men det står ikke så mye i brevet.

Så derfor spør jeg her (er litt surrete i hodet for tiden); hva burde jeg tenke over før samtalen?

Pluss så står det i brevet at det ikke er nødvendig å ha med partner, men mannen min vil gjerne være med. Tror dere det er noe problem om han blir med? Synes jo selv at han burde være med. Han skal jo være med på fødselen han også..

For et fantastisk tilbud å få! Hvilket sykehus tilbyr dette?
Jeg skal føde ved Ullevål og har nok ikke fått et slikt tilbud. Men jordmora jeg går til på kontroller jobber også på føden på Ullevål, så jeg får heldigvis svar på de fleste spørsmålene mine. Samtidig har vi meldt oss opp på fødselsforberedende kurs, vel og merke koster det jaggu 600kr per pers så jeg håper virkelig det er verdt det! :P

Men JA, ta med partneren din! Ingen kan nekte deg det :D

For et fantastisk tilbud å få! Hvilket sykehus tilbyr dette?
Jeg skal føde ved Ullevål og har nok ikke fått et slikt tilbud. Men jordmora jeg går til på kontroller jobber også på føden på Ullevål, så jeg får heldigvis svar på de fleste spørsmålene mine. Samtidig har vi meldt oss opp på fødselsforberedende kurs, vel og merke koster det jaggu 600kr per pers så jeg håper virkelig det er verdt det! :P

Men JA, ta med partneren din! Ingen kan nekte deg det :D
Det er Sørlandet sykehus:) Veldig fornøyd med tilbudet, bare ønsker jeg hadde fått litt beskjed om hva som skal gåes igjennom på møtet. Er litt kontroll freak XD

Skal også på samtale snart (Kristiansand) ,er innskriving. Å da kommer jeg til å nevne hva jeg ønsker under fødsel og hva jeg ikke ønsker. Hvem som skal være med ( om d lar seg gjøre) og om smertelindring etc.
Tenk over hva som er viktig for deg,at leger/jm vektlegger etc :)
Alt av info de vet på forhånd er gull verdt.
F eks ska jeg spesifisere at jeg IKKE ønsker leger/annet helsepersonell under opplæring med inn til meg. Sist gang kom jordmor med jm studenter under opplæring å de skulle være med på alt, de skulle også gjennomføre alt av sjekker i tillegg til vanlig jordmor etc,syns dette var grusomt men turte ikke si ifra desverre. Så denne gangen skal jeg være føre var, jeg nekter å ha med flere inn t meg enn nødvendig ;)

Ta med mannen du :)
Kan være lurt å tenke på hva du ønsker av smertestillende, om du vil ha badekar eller noe annet.
Blir litt som det fødebrevet jeg skriver og sender inn til sykehuset.
Har bl.a skrevet at jeg ønsker å bli klipt om jm ser det trengs, fremfor å revne ukontrollert. Men at jeg ikke ønsker jordmorstudenter til å sy!
Kanskje det er greit å høre hva slags hjelpemidler de har tilgjengelig, f.eks fødekrakk, bosuball osv :)

Back
Topp