Samtale på sykehuset/omvisning

Nemi88

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Er det noen av dere som har hvert på denne? Hvor langt var dere da?
Lurte på om jeg skulle ta kontakt med føden å høre om jeg kunne komme på omvisning/samtale men vet ikke om det er tidlig ennå.. er 36+1 idag..

Sniker fra oktober - forrige gang var jeg på omvisning rundt uke 34, så vil ikke tro du er for tidlig :)

Jeg bare ringte sykehuset

Sykehuset her har sluttet med omvisning grunnet fare for infeksjon. Og kursene er nettbaserte. Tror faktisk vi kommer til å gå hele veien uten kurs og andre forberedelser, og kun selvlæring :/

Hadde jordmorsamtale og omvisning på føden denne uken; er i uke 36 :) Måtte avtale i god tid pga stor pågang. Så er sikkert lurt å ta kontakt nå for å avtale tid :)

Dette har jeg lurt på også, spurte til og ned på poliklinikken da jeg var på tilvekstkontroll, men de jeg spurte visste ikke... Men da er det bare å ringe og bestille på egenhånd? Kan prøve å huske å spørre jordmor når jeg har time hos henne igjen.. Er førstegangs og føler jeg har fått lite informasjon, men siden jeg bare er 33 uker på vei så er det vel 'bare' tidlig....?

Dette har jeg lurt på også, spurte til og ned på poliklinikken da jeg var på tilvekstkontroll, men de jeg spurte visste ikke... Men da er det bare å ringe og bestille på egenhånd? Kan prøve å huske å spørre jordmor når jeg har time hos henne igjen.. Er førstegangs og føler jeg har fått lite informasjon, men siden jeg bare er 33 uker på vei så er det vel 'bare' tidlig....?

Sist jeg var gravid måtte jeg ringe selv og ordne med time så regner med jeg må gjøre det denne gang også:) men har hvert litt "redd" for at jeg skulle være for tidlig ute:p jeg blir å ta en tlf på mandag for å høre når dem har mulighet. Sist måtte jeg ringe flere ganger pga stor pågang på føden, for å være sikra at jeg fikk snakke med jordmor osv..
Syns du bare skal ringe dem å høre du også på mandag;)

Hvor i landet skal dere som får dette føde? Jeg skal på KK i Bergen, tror ikke det er noe vi får tilbud om der..?

Hvor i landet skal dere som får dette føde? Jeg skal på KK i Bergen, tror ikke det er noe vi får tilbud om der..?

Der jeg skal føde er det kun mulighet for omvisning. Det skjer i grupper med de som har meldt seg pp, men har hørt at det er smekkfullt nå på sommeren så Har ikke prøvd å ringe engang. Man må også ordne det selv

Man kan få omvisning som ledd i fødeforberedende kurs av private jordmødre, ellers har KK hatt et prøveprosjekt med fødselsforberedende samtale, men da må man ringe dem og spørre selv (og vet ikke om de fortsatt har det nå), så et oppslag sist jeg var på obs posten.

Er det noen av dere som har hvert på denne? Hvor langt var dere da?
Lurte på om jeg skulle ta kontakt med føden å høre om jeg kunne komme på omvisning/samtale men vet ikke om det er tidlig ennå.. er 36+1 idag..
Sniker fra oktober her :)
Jeg var inn på samtale med jordmor på sykehuset på tirsdagen som var, da var jeg 29+1. Hun ga meg en uforberedt omvisning på føden for å få vise hvordan det ser ut der (selv om jeg har vært der før når vi fikk storebror med keisersnitt). Hun bare ringte bare å sjekka at det var en fødestue ledig :)
Så du kan nok bare ringe sykehuset å høre med de om du får komme inn ja! :)

Back
Topp