Samtale om ytre vending før evt setefødsel

Elisaflisa

Blir kjent med forumet
Hei !:happy:

Skal på St. Olav i dag på samtale før ytre vending på mandag, noen som har erfaring ? Gruer meg kjenner jeg :confused: Er 37+1 i dag og trenger gjerne noen oppmuntrende ord:eek:

Ingen erfaring men ønsker deg lykke til :-) På KK Bergen har de sluttet med ytre vending pga faren for å få navlestrengen rundt halsen :-/ Syns det er rart at det er noen sykehus som holder på med det der ennå :-(

Ingen erfaring men ønsker deg lykke til :) På KK Bergen har de sluttet med ytre vending pga faren for å få navlestrengen rundt halsen :-/ Syns det er rart at det er noen sykehus som holder på med det der ennå :-(

Det er veldig vanlig enda dessverre. Og det er tilogmed sykehus som prøver 1 og 2 vendinger før keisersnitt.

Setefødsel må man ha stort nok bekken for å kunne gjennomføre, så da må Evt TS i røntgen først?

Dårlig med erfaring her og, men lykke til :) :)
Skjønner du er nervøs for det høres litt skummelt ut, men de er flink på s:t Olavs, så jeg er sikker på at ting går bra :)

Det er veldig vanlig enda dessverre. Og det er tilogmed sykehus som prøver 1 og 2 vendinger før keisersnitt.

Setefødsel må man ha stort nok bekken for å kunne gjennomføre, så da må Evt TS i røntgen først?
Må bare spørre, man kan vel nekte vendingforsøk?

Søster hadde det for et par mnd siden på st Olavs :) hun sa det var kjempebetryggende og profesjonelt. De følger med med ul gjennom hele forsøket, og står klare skulle noe skje, så ingen grunn til bekymring! Hos henne fikk de ikke snudd, så hun endte opp med setefødsel vaginalt. Alt gikk veldig fint. Hun var mye mere avslappet etter timen med snuforsøk og samtale om setefødsel. Det var visstnok mye mere beroligende enn å Google det :)

Søster hadde det for et par mnd siden på st Olavs :) hun sa det var kjempebetryggende og profesjonelt. De følger med med ul gjennom hele forsøket, og står klare skulle noe skje, så ingen grunn til bekymring! Hos henne fikk de ikke snudd, så hun endte opp med setefødsel vaginalt. Alt gikk veldig fint. Hun var mye mere avslappet etter timen med snuforsøk og samtale om setefødsel. Det var visstnok mye mere beroligende enn å Google det :)
Kjente at det der var betryggende å lese! Enda er det tidlig for meg at lillemann har bestemt seg, er 33+2, men frykter jo at han liker seg best i seteleie. Lest så mye om snuing her inne, men var fint å høre om noe fra St. Olavs, som var positivt :-)

Ei jeg kjenner hadde vending av baby, og det gikk fint :-) Det tok litt tid, og var ubehagelig, men hun var glad for det. Hun fødte bare noen dager etterpå også :-)

Ingen erfaringer her heller, men ønsker deg lykke til! De gjør nok ikke noe som er farlig for hverken deg eller nurket :) har flere venninner som har født i seteleie og det har gått kjempefint! Kom selv med rompa først også, og med god hjelp ble det en lettere fødsel enn med min bror som kom med hodet først!:)

Kjenner ei som fikk snudd babyen på st olavs, det gikk fint men var nok ubehagelig. Babyen holdt seg med hodet ned og det ble en vanlig fødsel :)

Kjente at det der var betryggende å lese! Enda er det tidlig for meg at lillemann har bestemt seg, er 33+2, men frykter jo at han liker seg best i seteleie. Lest så mye om snuing her inne, men var fint å høre om noe fra St. Olavs, som var positivt :-)
Frøkna her snudde seg ganske nøyaktig rundt 34+0, så er nok håp for deg og :*

Kjenner ei som fikk snudd babyen på st olavs, det gikk fint men var nok ubehagelig. Babyen holdt seg med hodet ned og det ble en vanlig fødsel :)

Hørt at det et vondt, men tenker jeg kan prøve, og blir det for galt får vi heller gi opp. Satser på at babyen holder seg med hodet nede her også :) :)

Ingen erfaringer her heller, men ønsker deg lykke til! De gjør nok ikke noe som er farlig for hverken deg eller nurket :) har flere venninner som har født i seteleie og det har gått kjempefint! Kom selv med rompa først også, og med god hjelp ble det en lettere fødsel enn med min bror som kom med hodet først!:)

Takk takk :) Veldig enig i det du skriver mtp sikkerhet, prøver med vending så får vi se :) Var 50 % på at babyen snudde seg :)

Ei jeg kjenner hadde vending av baby, og det gikk fint :) Det tok litt tid, og var ubehagelig, men hun var glad for det. Hun fødte bare noen dager etterpå også :)

Godt å høre at det gikk bra med henne. Tenker jeg prøver, så har jeg iallefall prøvd vending :)

Google kan noen ganger vært litt heavy ja ! bra det fikk så bra med søstera di :) :)

Back
Topp