Samtale om ks

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Imorgen skal jeg inn til samtale for planlegging av ks ( har 2 fra før så skal derfor ta denne gangen også)

Men husker ikke hvordan dette gikk for seg sist[emoji85] Hva prater man om og får jeg vite dato når snittet blir tatt tro?[emoji51] Er jo så spent om det blir uka før jul eller i mellomjula[emoji86] ( termin 3jan)
Noen som har vært inne til førsamtale før og vet hva man gjør?[emoji3]

Imorgen skal jeg inn til samtale for planlegging av ks ( har 2 fra før så skal derfor ta denne gangen også)

Men husker ikke hvordan dette gikk for seg sist[emoji85] Hva prater man om og får jeg vite dato når snittet blir tatt tro?[emoji51] Er jo så spent om det blir uka før jul eller i mellomjula[emoji86] ( termin 3jan)
Noen som har vært inne til førsamtale før og vet hva man gjør?[emoji3]

Jeg skal inn til samtale 7. Des og det blir mitt første ks, så jeg kan ikke informere deg, men jeg har vært inne til uttallige gyn.timer pga både assistert befruktning og aborter, så derfor ville jeg bare råde deg til å skrive ned alle spørsmål på et ark og ta med deg.
Det typiske er at konsultasjonen er over på null komma svisj og så glemte man å spørre om det man lurte mest på.
Jeg har i hvert fall fått mange gode svar etter at jeg begynte skrive ned mine spm.

Lykke til i morgen.

Kan ikke huske å ha vært på annet enn den timen der det ble avgjort om det ble KS eller ei. Fikk med et infoark hjem, og beskjed om at dato kommer i posten

Jeg skal inn til samtale 7. Des og det blir mitt første ks, så jeg kan ikke informere deg, men jeg har vært inne til uttallige gyn.timer pga både assistert befruktning og aborter, så derfor ville jeg bare råde deg til å skrive ned alle spørsmål på et ark og ta med deg.
Det typiske er at konsultasjonen er over på null komma svisj og så glemte man å spørre om det man lurte mest på.
Jeg har i hvert fall fått mange gode svar etter at jeg begynte skrive ned mine spm.

Lykke til i morgen.

Det var lurt[emoji3][emoji106] Tusen takk for tips.[emoji3]

Jeg fikk dato på møte, men de sa at de måtte sende det til operasjonsavdelingen og "søke" på en måte, så først 100% sikkert når man mottar brevet :) Jeg var med på å avgjøre litt selv da, vil helst ikke gå ferdig uke 36, og jeg er så takknemlig for hvordan Rikshospitalet håndterer min situasjon ❤️

Jeg var inne forrige gang, men de var ikke veldig på glid og jeg hadde en tøff og traumatisk fødsel. Er nok bakgrunnen for hva som er tidligere osv i forhold til fødslser som er utgangspunktet for samtalen. Men det var smart det tipset over her, å skrive ned alt man lurer på :)

Jeg skal også ha sånn samtale snart. Men da er det ikke helt sikkert at jeg får keisersnitt. Har hatt ett før.... Lurer også på hvordan det gikk..

Joda det gikk veldig fint[emoji3] Var fort gjort egentlig. Kom inn, legen så på papirene og jeg fikk en dato[emoji3][emoji1319]
Skal inn dagen før for samtale/forberedelse og snakke med lege og anestesi [emoji3] Helt rart å vite at om 5 uker er jeg 3-barnsmamma[emoji33][emoji1319][emoji307]

Kan jeg bare spørre, hvor mye før termin er det "vanlig" at et planlagt keisersnitt blir?

Er rundt 10-dager før tror jeg[emoji3] Kommer litt an på hvilket sykehus tror jeg[emoji3] Skal du også ta pks?[emoji3]

Er rundt 10-dager før tror jeg[emoji3] Kommer litt an på hvilket sykehus tror jeg[emoji3] Skal du også ta pks?[emoji3]
Aha [emoji4] Nei, det er ikke helt avklart. Det kommer an på om Loppa har snudd seg igjen så hodet ligger ned eller ikke. Skulle snakke om det på neste kontroll 1/12 Jeg veit jo at setefødsel som oftest går bra osv, men kroppen går helt i vranglås her så... Forhåpentligvis snur hu seg

Aha [emoji4] Nei, det er ikke helt avklart. Det kommer an på om Loppa har snudd seg igjen så hodet ligger ned eller ikke. Skulle snakke om det på neste kontroll 1/12 Jeg veit jo at setefødsel som oftest går bra osv, men kroppen går helt i vranglås her så... Forhåpentligvis snur hu seg

Krysser fingrene for deg og at prinssessa har snudd seg[emoji3][emoji178]

Krysser fingrene for deg og at prinssessa har snudd seg[emoji3][emoji178]
Hu lå i akkurat samme posisjon gitt, virker som hu har lagt seg til rette [emoji6] Kan fortsatt snu seg, men henvisning til pks er sendt så får vi se i romjula hva hu har bestemt seg for [emoji6][emoji4]

Hu lå i akkurat samme posisjon gitt, virker som hu har lagt seg til rette [emoji6] Kan fortsatt snu seg, men henvisning til pks er sendt så får vi se i romjula hva hu har bestemt seg for [emoji6][emoji4]

Oi bestemt lita frøken[emoji3][emoji178] Blir spennende å se hva hun bestemmer seg for.
Masse lykke til iallefall [emoji3][emoji307]

Oi bestemt lita frøken[emoji3][emoji178] Blir spennende å se hva hun bestemmer seg for.
Masse lykke til iallefall [emoji3][emoji307]
Hehe ja, hu lot seg ikke rikke heller [emoji6] Legen fikk hverken tak i hodet eller rumpa så fikk ikke prøvd å snu a [emoji6] Pappaen mener det er min manglende retningssans som har gått i arv [emoji1]
Får bare vente å se, men har iallefall litt avklaring. Takk [emoji7][emoji177]

Det var altså ikke aktuelt med vaginal fødsel i seteleie?

Min er også godt plantet i seteleie, men jeg håper å kunne føde vanlig.

Jeg fikk ikke den samtalen. De parrerte og sa du får ikke ks selv om du hadde det sist

Det var altså ikke aktuelt med vaginal fødsel i seteleie?

Min er også godt plantet i seteleie, men jeg håper å kunne føde vanlig.
Jeg har sagt tidlig i fra at jeg ikke takler en setefødsel, kroppen bare låser seg. Også er hu større en gjennomsnittet så vaginal setefødsel var uaktuelt uansett. [emoji85]
Men så lenge det ikke er medisinsk grunn så burde det jo gå fint for deg

Back
Topp