Samtale om keisersnitt

GravidMedDiabetes1

Andre møte med forumet
I morgen skal jeg til sykehuset jeg har kontroller på for å ha samtale om keisersnitt. Jeg gruer meg sånn! Hjelper ikke på at jeg synes legen min er noe vanskelig å snakke med og litt skummel.. :/ Noen som har hatt det før? Hva spør de om?
 
Det kommer helt an på hvorfor du skal til samtale. Hvis det er fordi du har fødselsangst vil legen sikkert prøve å overtale deg til vaginal fødsel. Er det pga tilstand hos deg eller barnet der det ikke er noe alternativ med vaginal fødsel så vil man antagelig bare gå kort igjennom prosedyren og finne en dato. I tvilstilfeller vil en kanskje diskutere mer hva du ønsker.
Jeg hadde to samtaler hos lege på Ullevål pga tilstand hos meg. Fantes så lite medisinsk forskning på hva som var lurt, men vi endte opp med å avtale keisersnitt i begynnelsen av oktober.
Det går nok bra [emoji1] De vil jo bare ditt beste! Lykke til!
 
Hei, takk for svar Miss B.

Det gikk greit i dag, selv om jeg synes det var en utfordrende samtale. Legen spurte om mine ønsker og informere om hva han mente. Det hele endte i at jeg skal ha keisersnitt, men avventer med dato til neste vekstestimering.
 
Hei, takk for svar Miss B.

Det gikk greit i dag, selv om jeg synes det var en utfordrende samtale. Legen spurte om mine ønsker og informere om hva han mente. Det hele endte i at jeg skal ha keisersnitt, men avventer med dato til neste vekstestimering.
Så bra du fikk det igjennom da :)
Synes det virker så veldig på hvem man treffer på disse samtalene, foreløbig har jeg kun snakket med jordmor og hun hørte ikke akkurat på det jeg hadde å si og om min skrekk for ting etter første opplevelse.
 
Last edited:
Så bra du fikk det igjennom da :)
Synes det virker så veldig på hvem man treffer på disse samtalene, foreløbig har jeg kun snakket med jordmor og hun hørte ikke akkurat på det jeg hadde å si og om min strekk for ting etter første opplevelse.

Ja, det virker veldig individuelt. Legen jeg var hos sa faktisk og det, og at han lytter og prøver etter beste evne å komme med rett beslutning, men at det ikke alltid var like lett.
 
Back
Topp