Samtale med sjefen!

Nøtta17

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Er det vanlig å bli kalt inn til sjefen etter bare en uke med 50%sykemld??
Det hadde jeg aldri trodd altså...

Heldigvis skulle hun på ferie, og er ikke tilbake før om halvannen uke... Og da er jeg jo rundt åtte uker, og sjansene minsker jo for SA...
Vil ikke fortelle at jeg er gravid og plutselig vet alle det, og så kanskje det går galt :/ det ville vært kjipt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Sjefen din skal ha taushetsplikt, tror det gjelder alle sjefer :p

hun har ikke lov å spørre deg om du er gravid!
og du har ingen plikt til å fortelle hvorfor du er sykmeldt!!!

spørs hvilken bedrift jobben din er, men på min jobb som er IA-bedrift så er der en hau med papir å signere, og tiltak for tilrettelegging osv. Selv om det ikke er noe å tilrettelegge så må man ha en samtale med sin nærmeste overhode. Men som nevnt over, så trenger man hverken å si hvorfor man er sykmeldt eller at man er gravid.

Neida det vet jeg, har allerede snakket med legen om dette...
Keg stoler bare ikke på at det blir hos sjefen, har dårlige erfaringer på tilliten der ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

hun har egentlig ikke krav på å vite hvorfor du er sykemeldt heller :)

.. men om du velger fortelle det, så har hun taushetsplikt.

Som de andre sier, så er det helt opp til deg om du velger å fortelle til sjefen. Kan vel være både fordeler og ulemper med det. Og sjefen har vel også taushetsplikt :)

Sjefen har taushetsplikt.
Jeg sa det til min sjef allerede samme uken som jeg testet positivt, og det måtte jeg på grunn av mine arbeidsoppgaver.

Samtalen med sjefen er nok for å finne en måte å tilrettelegge for deg, slik at du kan komme raskt tilbake i fullt arbeid.
Og det er ikke så lett når sjefen ikke vet hva som er "problemet"

Back
Topp