Samtale med sjefen i dag

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Jeg har gått og gruet meg så lenge til denne samtalen. Er som sagt gravid og fikk nylig fast ansettelse. Har hørt så mye om sjefer som setter seg på bakbeina og er skikkelig duste. Men det gikk utrolig bra. Hun var kjempehyggelig og syntes det var såå stas. At jeg nylig fikk fast ansettelse syntes hun bare var supert! Utrolig deilig[:D]
Nå slipper jeg å holde inn magen he he.

Heldiggrisen!!!!

Jeg har vært fast ansatt på samma sted i 6 år.
De fleste på jobben har visst det en stund siden jeg ble kjempe oppblåst i magen allerede i 4-5 uke.
Men jeg ble sykmeldt en uke nå pga av kvalme, å sjefen var ikke blid når jeg leverte sykemelding!
Måtte inn i samtale å greier, det var ikke kult!
Hadde visst vært litt prat i gangene fordi jeg var borte, også var hun så "bekymra" for butikken siden jeg alltid hadde "holdt tråden i alt"

Noen må jo gjøre det når jeg skal ha permisjon også!

Mange som er borte i 9 mnd, å jeg har vært borte 1 uke, kunne spart seg den prekenen da synes jeg.
Nå gruer jeg meg nesten til å gå på jobb igjen. For vi skulle ha en samtale med hele ledergruppa om hva vi skal gjøre + at hun skulle ringe min sjef på regionskontoret og til hovedkontoret for å spørre hva hun skulle gjøre[:(]

Er ikke alle sjefer som tar det like pent, nei, så det er bare å prise seg lykkelig hvis man blir møtt med gratulasjoner i stedet for sure miner [;)]

Selv har jeg ikke sagt noe ennå, men siden jeg er i vikariat gjennom byrå med korte forlengelser ser jeg ingen grunn til å si noe før jeg "må"...

Har akkuart begynt i ny jobb jeg også (1 uke siden i dag) fortalt sjefen samme dagen som jeg begynte at jeg er gravid og hun også tok det veldig bra og gratulerte meg[:D]

Jeg har ikke sagt noe ennå og kommer ikke til å gjøre det på en stund. Jeg vet at det ikke kommer til å bli så populært, det var ikke noen god stemning sist. Så jeg håper at magen holder seg godt usynlig ennå en stund.

Veldig positivt at du tok det bra. Ikke alle sjfer som gjør det. Sjefen min var heldivis veldig positiv. Hun er gravid selv da, pluss en del andre på jobben. Utfordringen bllir vel sjefen til sjefen

7w4d

Det synes jeg er utrolig dårlig gjort. I vårt moderne samfunn må folk ha forståelse for at kvinner føder barn! Du skal ikke belastes på noen måte fordi du er gravid. Jobben er sjefen din sitt ansvar og hun/hans problem og løse..Utrolig dårlig gjort. Håper du klarer å la være å ta det til deg hvis de sier noe negativt. Selvom det er utrolig sårende...

Et godt tips er å organisere seg!! [;)]
Da er det ikke noe som heter å få sparken fordi du er gravid. Hvertfall vanskeligere. .

Det er nok godt å ha det overstått tenker jeg! Er sykemeldt nå jeg, også har jeg ikke sagt noe til sjefen enda! men hvis jeg blir sykemeldt lengre er jeg nødt til å ta en samtale jeg også! Alltid litt bekymringer med sånt men!

MISUNNER DEG SOM ER FERDIG MED DET!! hehe

Å så godt at sjefen din tok det slik!!![:D] Må være svært behagelig[:D]

Ja. Ble utrolig glad [;)]

He He! Er organisert hvertfall...

Er bare så utrolig kjipt å komme tilbake når du vet det er 30 kakledamer som går å skravler i gangene.

Mange av de som har barn selv, og 2 til som er gravide nå, å hun ene har vært borte hele svangerskapet!!!
Hørte aldri noe prat da.
Men som leder må man vel regne med litt ekstra prat.

Har tenkt til å ta det opp når alle er tilstede på et oppstartmøte på morgenen når jeg er tilbake.
Men det hadde føltes litt bedre om min nærmeste leder hadde støttet meg litt,
selv om jeg har en lederstilling på kontrakt er jeg bare ett menneske jeg også.

Jeg gav jo beskjed allerede i 4-5 uke, og har planlagt det meste helt frem til høsten slik at bedriften skal lide minst mulig.
Da synes jeg egentlig at det er dårlig gjort at det blir sånn bare fordi jeg er borte i èn uke.
Var også på jobb ett par timer etter at at jeg ble sykmeldt for å sørge for at alt gikk som det skulle.

Var til og med en avdelingsleder som sa til meg i ett møte at hun ikke likte at jeg skulle ha barn,
fordi det gjorde meg mindre fleksibel.....

Nå har jeg stått på hue for det firmaet i 6 år. Kanskje på tide at de som begynner å få større barn kan stille opp litt mer så lenge jeg gjør jobben min!!!

HUFF, nå klager jeg fælt.... men det er jo ikke sånn at jeg sluntrer unna akkurat da

De er jo bare helt utrolig!!!
Jeg synes du skal tenke på deg selv jeg! De høres utrolig kalde ut[&:] 
Stå på krava[;)]

Tok en prat meg jentene på gulvet i går.
De var visst bare bekymra for at jeg var så dårlig (ikke pga) jobben,
ikke hadde de hørt om noen som sa noe annet heller.
Jeg var på jobb i går, men det var slitsomt i varmen når jeg nesten ikke har spist fastføde på 1 1/2 uke.

Vært hos legen i dag, å han likte ikke at jeg går ned så mye i vekt.
Så skal holde meg mest mulig i ro for å gå ned minst mulig.
Sykmeldt resten av månden, nå gruer jeg meg hvertfall til å snakke med sjefen.
Hun er i møte i hele dag, men har vel prata med kontor dama og vet at jeg ikke var på jobb i dag.
Hadde prøvd å ringe meg fra mobilen når jeg var hos legen.
Huff og huff....

Ønsker deg god bedring og lykke til. Håper ting ordner seg. Viktig å slappe av[:)]

ORIGINAL: Gluri

Ønsker deg god bedring og lykke til. Håper ting ordner seg. Viktig å slappe av[:)]

Takker for det[:D]
Sjefen har ikke vært på jobb når jeg har ringt ennå, men nå vet hun det for hun var der i kveld tror jeg.
Hun som tok tlf i dag tidlig var helt enig med legen hvertfall. 

Uff, det var ikke helt det du trengte når du er dårlig. Det høres ut som sjefen din er veldig uproffesjonell, som lar frustrasjonen over å miste en dyktig medarbeider i en periode. Tror det må være årsaken, ellers må hun jo være helt blottet for empati...
Du får prøve å huske at det er hun som har et problem og ikke du.
Lykke til!

Huff...
Synes det var litt rat men...
Gikk jo helt greit når jeg sa jeg var gravid, fikk gratulasjoner da.
Men når jeg ble sykmeldt var det ikke så populært lenger.
Får ringe å prate med henne selv i morgen, å få det ut av verden

Høres fornuftig ut. Om dere har et godt forhold til vanlig, kan det jo være en ide å fortelle henne hva den lite hyggelige samtalen gjorde med deg. Hun er jo også et menneske, og kansje hun ikke tenkte langt nok før hun kom med sårende utalelser... Uansett er det jo greit å gi tilbakemeldinger på at det ikke var hyggelig å få enda en ting å bekymre seg over..

Huff, det er så likt det jeg opplevde... jeg vil aldri tilbake til den jobben. Så nå søker jeg etter ny jobb, men det er ikke lett med en liten gutt.

Back
Topp