Samtale med jordmor idag :-)

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Idag hadde jeg og sambo samtale med jordmor.
Det var utrolig fint, for fikk dempet bekymringene mine.

Men; så sier hun jo at juli er den mest hektiske tiden å føde på, og at man kan risikere å møte på stressa jordmødre, og i verste fall måtte dele rom med andre.
Avdelingen jeg vil føde på er også stengt i sommer, så merker det blir spennende å skulle føde i en hektisk sommermåned nå ja...
Men må jo bare tenke positivt!

Jeg pratet med jordmoren som tok imot vårt første barn, og hun mente fint jeg kunne føde helt naturlig nå også, siden jeg hadde vært så flink til å kontrollere alt sist gang, med pressing/ikke pressing osv.
Og uten komplikasjoner i svangerskapet.
Så satser på det nå også, bare på et annet sted da. :)

Hun sa også at jeg kunne vente meg ca. 3 timer fra rier til fødsel, siden jeg brukte 6 timer sist gang.
Og forberedte oss også på at vi muligens må ringe jordmor for hjemmefødsel, dersom det skulle gå veldig fort. Sist gang var jeg på sykehuset kun 3 timer før barnet var født, så hun mente dette ville gå fort! :)

Spennende å høre hva jeg kan vente meg, og hun sa det var jo perfekt å få søksen nå! :)

Sambo var også med, og det var så utrolig herlig å ha han der som moralsk støtte! :)

Kjekt å få prata med jordmor. Men, har dere lang vei til sykehus siden hun forespeiler mulig hjemmefødsel? Det er jo ikke _kjemperaskt_ med 3 timer? (og det er jo bare det hun tipper da?) :) håper dere rekker alt i tide! :) spennende Er det iallefall! :D

Jeg har tenkt litt på dette med sommerrushet på føden, og håper jeg ikke må føde "på samlebånd". Forhåpentligvis går alt veldig fint slik at jeg kan dra hjem igjen ikke så lang tid etter fødselen.

Sommerrushet bekymrer meg litt også, veldig mange fødende, og få på jobb- mange vikarer. Ikke noe drømmesituasjon for førstegansfødende eller om man har litt komplikasjoner. Håper virkelig at denne fødselen går like bra som de to andre...

Kjekt å få prata med jordmor. Men, har dere lang vei til sykehus siden hun forespeiler mulig hjemmefødsel? Det er jo ikke _kjemperaskt_ med 3 timer? (og det er jo bare det hun tipper da?) :) håper dere rekker alt i tide! :) spennende Er det iallefall! :D

Ja, det er jo bare noe hun tipper, for å forberede oss på hva som kan skje. :-)
Det er kanskje ikke så raskt å føde 3 timer etter første effektive rie? Jordmor mente iallfall at, siden jeg kom inn med stor åpning sist, var det ikke sikkert jeg ville rekke inn i tide, jeg som tok det så med ro sist gang. Hi hi!
Og da mente hun at om det skulle skje, og vi ikke rakk å ordne med barnevakt osv., var det bedre å få jordmor hjem.
Men vi satser jo på å føde på sykehuset! :-)
Var bare sånn info om hva som kan skje. Og det synes jeg er bra! :-)

Nå gleder jeg meg faktisk litt, men skulle ønske at det ikke var midt i sommerrushet da! :-)
Masse vikarer osv. Men det er jo jeg som skal føde, - ikke vikarene! :-)

Jeg har tenkt litt på dette med sommerrushet på føden, og håper jeg ikke må føde "på samlebånd". Forhåpentligvis går alt veldig fint slik at jeg kan dra hjem igjen ikke så lang tid etter fødselen.

Slik tenker jeg også!
Fikk beskjed om at man kan dra tidligere hjem om alt er bra, om det er helt fullt.
Men satser på at det går bra. :-)

Back
Topp