Samtale med helsesykepleier?

Sissi1988

Blir kjent med forumet
Er det noen som har vært eller har til hos jordmor? Da jeg tok kontakt her jeg bor, sa de at det ikke var noe poeng at jeg kom før uke 12, men så leser jeg flere steder at det er fint med en tidlig samtale…

Last edited:
Er det noen som har vært eller har til hos helsesykepleier? Da jeg tok kontakt her jeg bor, sa de at det ikke var noe poeng at jeg kom før uke 12, men så leser jeg flere steder at det er fint med en tidlig samtale…
Mener du jordmor? Aldri hørt om at gravide går til helsesykepleier :wideyed: Litt ulik praksis rundt om kring, her får man komme så tidlig man vil til jordmor. Jeg skal neste uke :happy: Vet noen kommuner med kapasitetsproblemer ikke tar inn før uke 12, men retningslinjene sier mellom uke 6 og 12.

Første svangerskap tok jeg kontakt med jordmor i uke 15 eller noe og hun mente det var alt for tidlig å ta kontakt. Hun mente jeg skulle bruke lege frem til kontrollen i uke 24 eller enda senere. Så det er nok veldig forskjellig fra plass til plass ja :)

Er det noen som har vært eller har til hos helsesykepleier? Da jeg tok kontakt her jeg bor, sa de at det ikke var noe poeng at jeg kom før uke 12, men så leser jeg flere steder at det er fint med en tidlig samtale…

Sniker
Vanlig ikke å få jordmortime før uke 12 her, det samme gjelder lege ved mindre man skal ta opp noe som har med medisiner, sykmeldes osv. men den aller første svangerskapskontrollen gjøres som oftest i uke 12 :)

Her er første time i 8+4. Den første blodprøven skal vel takes mellom uke 8 og 12 sånn som jeg har forstått det :) jeg går kun til jordmor med mindre det er snakk om sykemelding eller medisiner.

Back
Topp