Samtale i bhg.

shewolf

Gift med forumet
I morgen skal vi på samtale i barnehagen til lillegutt. Er slike samtaler man kan melde seg på 1 eller 2 ganger i året. Det jeg lurer på er hva man snakker om på slike samtaler?

Jeg hater samtaler, og forestiller meg alltid det verste! Har hatet det siden jeg var ei lita jente, men har aldri hatt noen grunn til å grue meg. Vil jo veldig gjerne høre hvordan det går med lillegutt i bhg, og hvordan de oppfatter ham, men er liksom litt nervøs for om de sier noe galt, selv om de sikkert ikke gjør det.

Flere som er sånn også eller?

Hva mener du med at de kan si noe galt?

Det som blir tatt opp er som regel trivsel, utvikling og hvordan dere synes det går, evt tilbakemeldinger fra dere[:)]

Hvordan barnet har det i bhg, hvem han leker med, hva han leker med, utvikling, trivsel, mat, hente/bringe situasjonen.
Hvordan oppfattere dere barnets trivsel? Er det noe dere bekymrer dere for?

Det er ikke en skummel samtale, men en svært hyggelig samtale![:)]

Jeg er vell stikk motsatt av deg, liker disse møtene svært godt[:D]
På disse møtene får vi vite hva de gjør i barnehagen, hvordan ungene våre er og vi tar opp temaer som opptar oss. Vi kommer med innspill på hva vi ønsker de skal evt følge litt mer opp, f.eks da mini hadde litt vansker med å spise pga uro. De kunne fortelle oss hvordan de hadde observert han i den settingen, og de fulgte han litt ekstra opp der. Ikke gru deg, er jo for at du skal få et innblikk i deres hverdag. Og du kan ta opp temaer du tenker på ang ditt barn[:D][:D]

Jeg var på samtale i forrige uke, der fortale ped leder om hverdagen i barnehagen, hvem LilleSøster leker med, hvordan hun ligger an i språklig og motorisk utvikling etc. Egentlig en helt vanlig samtale, jeg spurte om et par småting, også snakka vi litt generelt om barnehagebarn og utvikling. Ikke skummelt i det heletatt, vi drakk kaffe og spiste sjokolade også:)

Det er jo ikke sånn at de har noen grunn til å si noe galt. Det er bare hodet mitt som lager slike vrangforestillinger.

Bil iallefall spennende å høre om hvordan de synes han ligger an språklig, fordi jeg synes selv han er flink til å snakke! Han snakker ivei om alt mulig, og kan mange ord og sanger, og han setter sammen ord også! Dessuten har han veldig god språkforståelse!

VET at det ikke er noe å grue seg til, så skulle ønske hodet mitt roet seg ned litt [8D]

Man får vite hvordan barnet ligger ann utviklingsmessig i både språk, motorikk, sosiale ferdigheter osv.
Men det er vel så mye info andre veien også. er det noe du føler er viktig at bhg får info om så si i fra, enten det er behov gutten din har eller ønsker for pedaogisk innhold i hverdagen e.l.

Min erfaring er at de samtalene er veldig hyggelige.
Man får høre andres syn på sitt eget barn. Man kan gjøre oppmerksom på ting, eller får bekreftet ting man selv er oppmerksom på.
Får høre barnets utvikling motorisk og sosialt. Hva barnet liker i barnehagen, og hvordan det ligger i utviklingen i forhold til jevngamle.

For meg har det vært veldig godt å høre at de opplever mine barn på samme måte som oss foreldre.
Sønnen vår var dessuten sent ute med språket, pratet uklart. Da var det godt å kunne prate om det på slike samtaler.
[:)]

Back
Topp