Samtale hos føden!

Amnion

Glad i forumet
Idag skal jeg til fødeavdelingen min for samtale. Siden jordmoren min er ute av drift kunne jeg komme dit å snakke med de om ymse bekymringer, ønsker osv..er litt spent for det er maaange år siden sist jeg var der..
Har liksom mannet meg opp til å foretrekke naturlig fødsel men kjenner nå på at jeg er mer nervøs enn jeg trodde..
Har laget meg notatlapp om ønsker, spørsmål osv- tror jeg trenger den:)
Skal også høre om det virkelig ikke er mulig å få gått til jordmor i nabokommunen..trodde liksom det var en "rettighet"..

Så vidt jeg vet så har alle rett på å gå til jordmor. Kommunen jeg bor i sliter også med dette tilbudet, og per dags dato er det bare ansatt 1. Og når hun er syk/ferie så er det jo ingen... Idioti spør du meg.

Hører til Molde :) jaja overstått og gikk veldig fint!
Fikk gått igjennom første fødsel for 13 år siden og det gjorde igrunn godt.. Selv om vi hadde gjennomgang i -99 så husker jo jeg bare bruddstykker..
Føler meg nå mer klar for fødsel ogtenker at dette skal jeg klare fint!! Veldig greit å høre hvordan det var med åpning, rier og tiden alt tok..Alt skulle tilsi at jeg får en helt grei fødsel.
Får mest sannsynlig bruke badekar under åpning- det har jeg veldig lyst til..så får vi se når dagen er der:)
Ikke alt en kan planlegge- det skjønner jeg jo!

Back
Topp