samtale etter fødsel

nunse

Elsker forumet
er det noen har som går, skal gå eller har gått til samtale etter fødsel pga en dårlig fødsel opplevelse?
helsesøster ringte meg nettopp og ville henvise meg til samtale med jormor på sykehuset og jeg har fått tilbud om psykolog, men føler kanskje psykolog blir litt drastisk.
har dere noen positive eller negative opplevelser rundt dette, eller har kanskje di fleste hatt en veldig grei fødsel?????  (jeg håper jo for all del dere har hatt dete men blir glad for svar[;)]

eneste jeg fikk var samtale med legen som opererte (haste ks). hun var veldig oppsatt på å forklare hva som gikk galt osv. men skulle gjerne snakket med jordmor og, for alt som skjedde frem til ks er litt uklart/uforståelig.

Jeg hadde en vond fødselsopplevelse (haste KS) ,og jeg har fått tilbud om psykolog faktisk.[&:]
Synes ikke jeg trenger det nå,men jordmor mente jeg kunne komme til å slite med det senere. Har ikke tenkt til å gå til psykolog ,synes ikke jeg trenger det. Noen som har erfaring med psykolog etter fødsel?

Jeg hadde egentlig en ganske grei fødsel og en eller 2 dager etter fødselen tok jordmoren som var med på fødselen å gikk igjennom fødselen sammen med meg og typen, og det syns jeg var ganske greit. Også fikk vi et skjema med når ting skjedde under fødselen eller noe sånt. [:)]

de har spurt meg ossen det går med meg/oss hjemme etter fødsel og slikt men ikke mer enn det[8|] men føler ikke at jeg trenger noen å snakke med om den fødselen hehehe men....kanskje før neste fødsel[&:]

Back
Topp