Samtale angående størrelse idag..

girl

Glad i forumet
Ja, da var jeg på samtale og ultralyd rundt dette med størrelsen til prinsen i magen idag. Han lå ca på 1600 gram og hvis han følger utviklingen sin, så ender han rundt 3500 gram. Jeg kjenner at jeg ikke tror helt på at dette stemmer. Er det mange her som har vært på estimering? Har det stemt?

Skal tilbake i uke 36, om 4 uker for videre oppfølging.

Hvor langt er du kommet ? :) Jeg spurte sist jeg var, men jordmor sa det var ikke normalt å ha en slik estimering før siste uken evt.. Så jeg fikk ingen vesentlige svar, hun bare svarte at ¨Neei normalt sett skal hun nå være ca 1200 gram og 35 cm... ¨... Det synest jeg var da svært lite :p 

Jeg er 32+4 og jenten i magen var via UL Onsdag 2532g Hun var stor. Og er blitt estimert til 3,6-3,9...

Thesso_88 skrev:
Jeg er 32+4 og jenten i magen var via UL Onsdag 2532g Hun var stor. Og er blitt estimert til 3,6-3,9...

Ja, da var jo hun nesten 1 kg større enn min idag en uke bak deg.... han var 1,6 idag. uke 31+5. Men 3,6-3,9 er jo ikke så unormalt.... skal du på videre oppfølging?

Er det noe alle skal på før eller senere? Hadde vært gøy å vist hvor stor vår prins var, og enda morsommere med enda en ultralyd, men da må jeg vel reise på privat klinikk :-(

Jeg var på vekstestimering pga medisiner om tirsdag var 29u 5 dager og jr veide ca 1540 gram og legen støttet meg i at det nok blir et barn på rundt 4 kg igjen. Barnet lå rett over på vekt og lengde på målene. Jeg mener å ha lest en gang at barna legger på seg ca. 250 gram i uka fra ca uke 36 og da tenkte jeg at ca 2,5 kg i uke 32 og 5 dager er mye og at barnet blir stort :-)

Var på kurs på riksen i går ,og der sa de at barnet fra uke 34 legger ca på seg 200 g uka fremover;)

Jeg var på UL i uke 32, og da mente de på at jenta vår var ca 2100 gram. Og at ho ville havne på rundt 3 kilo, opp til 3.5 kilo... Ganske store forskjeller på barna våre altså!

På denne tiden er det normalt at de små legger på seg ca 100-200gr i uka, så det skule vel stemme det? Også er det jo individuelle variasjoner. Også skal det jo sies at det er litt avhengig av hvem som utfører ul. Om vedkommende er erfaren i det og jobbermed det daglig. Jeg har gått til vekstestimering jevnlig i svangerskapet og er nå hver 14 dag. På onsdag varjeg 31+4 og klumpen ble estimert til 1600gram. Og han følger kurven sin, så da er alt sårevel. Jeg skal igangsettes i uke 38 så jeg er jo spent på om han kommer til åvære rundt 3000gr til da:)

Jeg var på vekstestimering om tirsdagen, ca. 33 uker på vei, og da veide hun like under 2 kilo :)

Det var akkurat på normalstreken. Fikk barn på 3700 sist, litt før termin, og regner liksom med at denne blir samme størrelsen.

Men etter målene nå, ligger hun vel an til å bli mindre :)

Skal ikke på noe mere oppfølging da, så det blir spennende å se...

Hmm, spennende ja. For jenta på 9 veide 4070 g, 11 dager over termin og gutten på 6 veide 4310 bare 2 dager over termin. Så da må jo mine barn legge på seg mer enn gjennomsnittet i uka da.

Back
Topp