samspill med andre barn 16mnd

susy123

Betatt av forumet
Jeg ser at mini på snart 16mnd har null samspill med andre barn, det nevnte de i barnehagen og..
Han har mye med de voksne og søker ofte de.
Ofte så bare meier han ned alt og alle for å komme til det han skal til, virker nesten ikke som han oppdager at det er barn han trøkker seg forbi.

Og jeg blir litt bekymret da det var snakk om at storesøster (som nå er 17år) hadde en form for autisme/aspergers som hun vokste av seg..

Noen andre erfaringer med barn i den alderen?

Helt normalt at de ikke leker sammen ved 16 mnd. De leker liksom ved siden av hverandre. Her har samspillet så smått kommet nå de siste par månedene. Han er snart 21 mnd :)

Også tenker jeg som med alt annet at barn er forskjellige og utvikler seg ulikt. Ta en prat med helsestasjonen om du er usikker. Tenker det er unødvendig å påpeke dette fra bhg sin side hvis de mente det som et tegn på noe unormalt. Kan det være de ikke mente noe negativt med det, men at det kun var en observasjon? :)

Mi er 2,5 år og det er siste tiden jeg har sett hun leker mer sammen med andre. (På privaten)

Det er ingen på 16 mnd som leker sammen med andre barn de leker vedsiden av andre barn. Så små er opptatt av seg selv og sitt og mangler konsekvens tenkning. Så helt normalt at de meier ned alt for å oppnå sitt mål. Alle små barn er «autister» i den forstand at de er egosentriske,

Last edited:
Back
Topp