Samsoving..

fruluna

Forumet er livet
Tror Linnea er blitt bortskjemt alt jeg..

Helt siden fødselen har hun sover oppi senga sammen med oss, og hun vil ikke sove i sin egen seng på natta..
Sovner kun hvis hun ligger inntil enten meg eller samboeren.
Vet jo alt om det med krybbedød og samsoving, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Legger vi henne i sin egen seng, våkner hun med en gang og sovner ikke før enn vi har tatt henne opp.
Har prøvd å få henne til å sove både i senga si og bagen til vogna.

Om dagen sover hun som bare det i vugga i stua, så da er det ikke noe problem. Kun på natta..

Noen som har noen tips?

Vi har vært veldig konsekvente med å ikke ta Marie opp i sengen for å sove sammen med oss, men pappan har hatt henne en del på brystet når hun har vært urolig. Det resulterte i samme resultat som dere har nå med Linnea. Det eneste som roet henne var at jeg la henne ved puppen, men det kunne jo ikke fortsette slik. Hun skulle jo ha hver halvtime!!! Tok opp spørsmålet med både ammehjelpen og helsesøster og begge sa at vi skulle la henne skrike, mer enn 5 min, så ville hun sovne etterhvert. Det var også viktig å ikke ta henne opp, men snakke rolig til henne og stryke på magen istedet. For oss hjalp det etter første natten og da skrek hun i halvannen time i strekk, men vi ga oss ikke. Det er grusomt å høre på, men så lenge du vet at hun ikke er sulten eller har skitten bleie er det verdt et forsøk. Dessuten kan hun også bli urolig av at du roer henne fordi du lukter melk lang vei og det er jo nettopp det beste hun vet[;)] Prøv å la far roe henne med evt smokk hvis dere bruker det eller la han snakke med henne og hvis nødvendig, ta henne opp. Håper det kunne være til litt hjelp[:)]

hadde det likt m Nora.. men fant ut at hun hadde snudd døgnet.. akkoratt som når hun var i magen..våknet alltid når jeg skulle sove[:D] Vi har vogge på stativ m hjul, så vi trillet voggen inn i stuen i begynnelsen og på dagen sov hun lenge,så visste at det ikke var voggen...Passer på at hun ikke sover lenger enn 3 timer om gangen på dagen..vekker henne med å kle av henne på stellebordet.. Etter at vi begynnte med det sover hun godt på natten i voggen sin..Noen ganger må hun sovne inn på pappas bryst..men han legger henne oppi etter en stund.. Håper det ordner seg.. Husk at det går seg til[;)]  

Hva med å la henne ligge å grine litt for seg selv? I stedefor å ta henne opp, prøv å roe henne på andre måter som smokk/stryke henne på kinnet osv.. Man må bare prøve seg fram tror jeg..

Er ikke farlig med samsoving så lenge dere ikke røyker!
Vet ikke om dere gjør det...
Også skal de små ha egen dyne,ikke dele med mamma/pappa- for da kan det bli for varmt.
Vi er nå igang med nr 3 som også kun vil sove når hun sover i nærheten av oss...Synes det er helt ok så lenge hun sover da!
Er våken mellom 1-4 ganger om natta for mat,og så sover hun bare.
De to første her har vært likedan,og har da sovet i vår seng til nattammigen har vært over- ca 4mnd'ers tid.
Og da har de begynt å sove i sin egen seng!!![;)]
Gjør det som du synes føles riktig,viktig å få sovet selv om natta...

Må nok bare henge meg på her ja.... sønnen min våkner bare vi nærmer oss senga hans! Han har skreket ern del pga. luft i magen da så... ja har hatt han oppi senga når jeg ammer og han er trøtt...må jo sove jeg også da!! ...håper det går seg til etter hvert... skal innvistere i en slik saueskinns-ting så jeg har oppi senga, kansje det blir litt lunere for han da!

Vi har en bag som står inntil veggen i senga vår - den sover lilleJR i - sånn bag fra en kombivogn som vi fant på fretex[;)]

Hva med å prøve noe som heter snugglenest... så sover de liksom for seg selv og fortsatt trygt  med mamma & pappa...

eller som her da...

Alexander sov i vugga i stua med babycall den første mnden, men nå sover han i senga si på rommet vårt. Har lagt lammeskinnet hans i den senga og han koser seg veldig der.
Har konsekvent ikke latt han sove i senga hos oss for jeg vil ikke at han skal bli vant til det. Det tok mye tid og energi i begynnelsen, men nå bryr han seg ikke om det. Tror han brukte to uker på og bli vant til vugga jeg. Etter det har han sovet godt alene. Liker best at de sover i egen seng.
Syntes at etter en lang dag er det godt og krølle seg inntil sambo og kose. Det er så mye fokus på babyen hele dagen så senga er hellig for oss. Pluss at hvis man skal ha sex er det en fordel at babyen sover og ikke skriker fordi man ikke holder den. Tro meg, man mister lysten hvis ungen gråter.

That`s how we do it.
Klem

sånn var jenta vår og, men det går seg til[:)]

VI HAR LATT LISJA SOVE FRÅ HO VAR LITEN I EIGA SENG..DET GIKK BRA..SENGA STOD LITT IFRÅ SENGA VÅR..MEN NÅ NÅR HO HO HA HOLDT PÅ MED TENNE OG VERT LITT SMÅSJUK HAR VI LIKE GJERNE HO OPPE HOS OSS...DVS TUREN TIL EGYPT ØDELA LITT FOR DÅ LÅG HO HOS OSS HEILE TIDA!! MEN HO LIKE SEG BEGGE PLASSA..HELLER NATTERO OG SAMSOVING EN HYL OG SKRIK I 2 TIMAR PÅ NATTA!! GJER IHVERTFALL IKKJE OSS NOKE AT HO VIL SOVE MED OSS...PÅ DAGTID SØV HO I VOGNA,BRUKER KUN SENGA TIL NATT

Går det framover?

Må bare fortelle at i natt sov Linnea i sin egen seng![:D]
Eller vi har lagt bagen oppi sprinkelsenga da. da vi la henne i går kveld la vi varmeflaske oppi der først så senga var god og varm til hun skulle oppi der.
Ble litt sutring og skriking etter hver amming i natt da hun ble lagt oppi der, men jeg fylte på varmt vann på varmeflaska mellom hver amming så senga hennes hele tiden var varm da hun ble lagt oppi igjen.

Gikk faktisk ganske greit [:)]

Og takk for alle svar jenter!

Back
Topp