Milla92
Elsker forumet
Jeg har en datter på 9.5 mnd som nekter og sove i sengen sin. Det startet den dagen hun ble født, nekter å ligge alene. Vi har prøvd veldig mye, men ingenting hjelper. Legger vi henne i senga si gråter hun, legger vi henne i sengen hennes når hun sover våkner hun etter 5 min og gråter.
Føler vi har prøvd alt, uten noe nytte. Vi har derfor samsovet, og da sover hun veldig godt. Hun våkner kun for amming også sovner hun mens vi ammer og sover videre til neste amming.
Vi koser oss alle 3 med denne ordningen.
Nå har hun derimot blitt såpass stor at jeg er usikker på om det er trygt, siden hun må legges før oss. Vi har satt sammen en 180 seng og en 150 seng, slik at senga dekker hele bredden på rommet. Vi har babycall med kamera..Like vell kan hun jo falle ut av senga på fot-enden, eller tenk om hun skulle klare å presse hodet mellom sengen og veggen..?!
Hva gjør dere som samsover med litt eldre babyer og/eller barn?
Skal vi bygge sengekant rundt sengen(e)? Slik at det blir som en litt gigantisk babyseng?
Vi kan liksom ikke tvinge henne til å sove i baby sengen heller...
Beklager langt innlegg! Men håper noen har noen gode råd og tips!
Føler vi har prøvd alt, uten noe nytte. Vi har derfor samsovet, og da sover hun veldig godt. Hun våkner kun for amming også sovner hun mens vi ammer og sover videre til neste amming.
Vi koser oss alle 3 med denne ordningen.
Nå har hun derimot blitt såpass stor at jeg er usikker på om det er trygt, siden hun må legges før oss. Vi har satt sammen en 180 seng og en 150 seng, slik at senga dekker hele bredden på rommet. Vi har babycall med kamera..Like vell kan hun jo falle ut av senga på fot-enden, eller tenk om hun skulle klare å presse hodet mellom sengen og veggen..?!
Hva gjør dere som samsover med litt eldre babyer og/eller barn?
Skal vi bygge sengekant rundt sengen(e)? Slik at det blir som en litt gigantisk babyseng?
Vi kan liksom ikke tvinge henne til å sove i baby sengen heller...
Beklager langt innlegg! Men håper noen har noen gode råd og tips!