Samsoving!

Milla92

Elsker forumet
Jeg har en datter på 9.5 mnd som nekter og sove i sengen sin. Det startet den dagen hun ble født, nekter å ligge alene. Vi har prøvd veldig mye, men ingenting hjelper. Legger vi henne i senga si gråter hun, legger vi henne i sengen hennes når hun sover våkner hun etter 5 min og gråter.

Føler vi har prøvd alt, uten noe nytte. Vi har derfor samsovet, og da sover hun veldig godt. Hun våkner kun for amming også sovner hun mens vi ammer og sover videre til neste amming.
Vi koser oss alle 3 med denne ordningen.

Nå har hun derimot blitt såpass stor at jeg er usikker på om det er trygt, siden hun må legges før oss. Vi har satt sammen en 180 seng og en 150 seng, slik at senga dekker hele bredden på rommet. Vi har babycall med kamera..Like vell kan hun jo falle ut av senga på fot-enden, eller tenk om hun skulle klare å presse hodet mellom sengen og veggen..?!

Hva gjør dere som samsover med litt eldre babyer og/eller barn?
Skal vi bygge sengekant rundt sengen(e)? Slik at det blir som en litt gigantisk babyseng?

Vi kan liksom ikke tvinge henne til å sove i baby sengen heller...

Beklager langt innlegg! Men håper noen har noen gode råd og tips!

En liten stund hadde vi en dyne på gulvet på min side av sengen. Det er dit hun evt faller når hun "søker etter meg" men så sluttet vi med det også, nå går hun jo kontrollert ut av sengen vår om hun vil (14 mnd)

Vi har samsovet med alle ungene ganske lenge. De har vel falt ut av senga en gang hver uten større skader. Selvsagt skulle jeg helst sett at de ikke falt ut. Men å bygge babyseng til oss var ikke særlig gjennomførbart

Samsover med jente på 16 mnd. Hadde dyner og puter rundt når hu begynte komme seg rundt men vi lærte henne å gå ned med beina først. Da var hun 8 mnd. Fantastisk at dere har bygd såpass ut, vi sover 3 stk i 150seng

Tror sjansen er liten for at hun detter ut når hun sover når senga er så stor. Her lå eldste alene de første timene i 150-seng, og frøkna i 180-seng. Jeg bygget bare opp med dyner/puter på alle kanter. Her har aldri noen falt ut av senga. Eller, frøkna har ramla ut, men det er nå når hun er 4 år og har hoppa i senga vår [emoji23]

En liten stund hadde vi en dyne på gulvet på min side av sengen. Det er dit hun evt faller når hun "søker etter meg" men så sluttet vi med det også, nå går hun jo kontrollert ut av sengen vår om hun vil (14 mnd)

Vi har samsovet med alle ungene ganske lenge. De har vel falt ut av senga en gang hver uten større skader. Selvsagt skulle jeg helst sett at de ikke falt ut. Men å bygge babyseng til oss var ikke særlig gjennomførbart
Det var lurt og ha dyne på gulve! Det skal vi også gjøre[emoji4][emoji4] Tusen takk for svar![emoji4]

Samsover med jente på 16 mnd. Hadde dyner og puter rundt når hu begynte komme seg rundt men vi lærte henne å gå ned med beina først. Da var hun 8 mnd. Fantastisk at dere har bygd såpass ut, vi sover 3 stk i 150seng
Vi har også samsovet i 150 seng alle tre frem til nå for to mnd siden! Ble litt trangt[emoji23]
Nå som vi har flyttet fikk vi større plass, da ble det mulighet til å bygge den ut[emoji4]
Lære henne og gå ned selv ja, det var ikke dumt! Skal jeg prøve![emoji4]
Tusen takk for svar!

Tror sjansen er liten for at hun detter ut når hun sover når senga er så stor. Her lå eldste alene de første timene i 150-seng, og frøkna i 180-seng. Jeg bygget bare opp med dyner/puter på alle kanter. Her har aldri noen falt ut av senga. Eller, frøkna har ramla ut, men det er nå når hun er 4 år og har hoppa i senga vår [emoji23]
Hehe okei, det var godt å høre[emoji4][emoji4]
Da tenker jeg at vi prøver at hun sover i vår seng på kveldene også fremover. Til nå har hun sover mest i armene mine frem til vi skal legge oss[emoji23][emoji2][emoji106]
Tusen takk for svar![emoji4]

Vi samsov med eldste til hu var 1,5 år, med hu var det nok med et nattbord ved siden av der hu lå. Hu krabba aldri ut, og når hu kunne sitte selv satte hun seg bare opp og ventet til vi kom inn på rommet.
Yngste er nu 14 mnd og kommer til å sove med oss i senga en god stund til, han er en del mer mobil så vi måtte dytte senga inn mot veggen og legge dyna vår rundt hans del av senga når han var lagt.
Når han våkner sitter han enten i senga og gråter eller begynt å krabbe over dyna, men rekker aldeles ikke å krabbe ut før vi er komt inn på rommet i tillegg til at vanligvis stopper ved kanten og venter på oss.

Back
Topp