Samsoving

Vi samsov til datteren var ca 1/2 år så flyttet hun over i egen seng (men fortsatt på samme rom som oss)
Denne gangen blir sikkert noe av det samme. Siden datteren nå er over på egent rom vil jeg ikke flytte minste mann inn til henne for tidlig. Hun sover så god om natten.
Gleder meg veldig til samsoving også, er så kos :)
Men 3-4 år var litt lenge :p

3-4 år er lenge, selv vi som faktisk samsover lenge gir dem engen seng på annet rom enn vårt sånn 2-2,5 år gamle...

Vår datter på to fikk eget rom for noen måneder siden, men hun sover aå dårlig der og våkner/skriker flere ganger for natten. Så for at det skal bli noe søvn på meg nå, så ligger hun i sengen vår og ci sover bedre alle tre :-) Usikker på hvordan vi gjør det når babyen kommer..

Vi samsov av og på til en jenta vår var rundt 5 måneder, da måtte hun over i vuggen fordi hun rullet ut av senga:-( Pleide å bygge opp "vegg" med ekstra dyna, men var ikke lenger nok (mannen sov på gjesterommet for å ha overskudd til jobb, han våkner lett). Det skal sies at jeg selv sov mye bedre uten jenta vår i senga, hun våkna lett og følte jeg måtte ligge musestille for ikke å vekke henne;-) Blir nok noe lignende denne gangen, men blir ikke lei meg om babyen godtar å ligge i vogga hele natta:-)

Jeg gleder meg til samsoving. Tror det blir bra for oss. Baby mmå jo ligge i midten så den ikke faller ut. Hvis ikke syns jeg de sengene du kobler på sengekanten ser lure ut hvis man føler det blir stress å ha babyen i sengen. Også tenkte jeg å bruke babynest den første tiden i hvertfall :-) men ja.. 3-4 år i sengen tror jeg blir lenge. Blir barnet urolig av eget rom er det bedre å ha barneseng på soverommet da. Blir vel enklere å flytte nummer to på rom sammen med søsken, da det er tryggere å være to enn en :-)

Back
Topp