Samsoving?

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hvem av dere samsover med babyen deres og hvordan går det?

Har dere vondt i ryggen og kroppen?

Har dere planer om å få de over i egen seng snart?


Vi samsover, og vi sover godt! Men gudhjelpemeg så vondt det gjør i rygg/nakke/hode :( Men klarer ikke å motivere meg til å ha han i egen seng. Har prøvd det noen ganger, og da sover han i en time - men våkner så med et hyl. Har ligget å sett på han like før han begynner å hyle, og jeg skjønner ikke hva det kommer av da han ikke åpner øynene og registrerer at han ligger alene. Det skjer ALDRI når han ligger sammen med oss...

På grunn av kroppen min vil jeg helst ha han i egen seng, men....ja, det er jo fryketlig koselig å sove sammen...
 
Vi samsov de første 4 ukene, men etter det klarte ikke nakken å skuldrene mine mer.. Nå sover hun i egen seng :)
 
Eg legge snuppa i si seng når me går opp får å legge oss. Da sover hun at i fra 2-4-5 timer så mat å sover igjen i sin seng. Våkner hun etter det og det er får tidlig å stå opp legger eg hu me meg. I begynnelsen Samsov me masse. Hadde vondt i nakken første gangene men magner ikke noe særlig nå.
 
Samsov hele natten i starten, da hun ikke ville sove alene. Etterhvert fikk jeg henne til å sove deler av natten i egen seng, og nå har hun sovet hele natten i egen seng i noen uker :) Hun er 3,5 mnd.

Jeg syntes det var koselig å ha henne i senga med meg, men hun skulle helst sove oppå meg, så jeg var litt redd for at hun skulle bli overopphetet... I tillegg fikk jeg mer og mer vondt i korsryggen etterhvert som hun ble tyngre og tyngre. Kjenner det er godt å ha senga for seg selv nå ;) Sover litt bedre og det er myyye bedre for ryggen :) Hun ligger nå i en sprinkelseng som står helt inntil vår seng, med den ene sida senket ned, så det er bare å strekke ut hånda for å ta på henne :)
 
Samsov mykje i begynnelsen, men etterkvart har eg fått han oppi si eiga seng! Sover av og til med meg om morgonen!
 
Han ligge i babynestet i sengo si fram t han våkne for mat. Då tar eg han øve i mi seng og samsøve resten av natto.
Har kanskje vondt i korsryggen ette kvart, så håpe på å kunna flytta han tebake i si egen seng snart...
 
Vi samsov den første måneden. Da lå hun i babynest i mellom oss i senga.
Nå sover hun i sin egen seng på rommet vårt, og jeg tar henne opp i sengen vår hver gang hun skal ha mat. Deretter legger jeg henne tilbake i sin egen seng og hun sover videre. Pleier å la henne ligge sammen med meg om morgenen etter siste amming fordi jeg syns det er så koselig :)
 
Hvem av dere samsover med babyen deres og hvordan går det?

Har dere vondt i ryggen og kroppen?

Har dere planer om å få de over i egen seng snart?


Vi samsover, og vi sover godt! Men gudhjelpemeg så vondt det gjør i rygg/nakke/hode :( Men klarer ikke å motivere meg til å ha han i egen seng. Har prøvd det noen ganger, og da sover han i en time - men våkner så med et hyl. Har ligget å sett på han like før han begynner å hyle, og jeg skjønner ikke hva det kommer av da han ikke åpner øynene og registrerer at han ligger alene. Det skjer ALDRI når han ligger sammen med oss...

På grunn av kroppen min vil jeg helst ha han i egen seng, men....ja, det er jo fryketlig koselig å sove sammen...

Vi har tenkt til å lage en seng som festes til vår seng i samme høyde. Slik at det blir lettere å flytte på babyen når vi vil ligge litt i fred :)

Håper bilder kom med, det er noe slikt vi har tenkt på :) egentlig mindre, men nå som jeg har tenkt litt, så hadde det vert kjekt å ha en som kan bli større ja.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    119,8 KB · Visninger: 61
Last edited:
Vi samsover litt. Han våkner som regel kl 4 for mat, og da tar jeg han i vår seng. Hvis jeg er våken når han er ferdig å spise flytter jeg han, hvis ikke så sover vi sammen.
Jeg sover som regel på rygg med han inni armkroken, så ryggen er heldigvis grei.
Her er det aldri noe problem for han å sove alene, heldigvis :)
 
Vi samsov den første måneden. Da lå hun i babynest i mellom oss i senga.
Nå sover hun i sin egen seng på rommet vårt, og jeg tar henne opp i sengen vår hver gang hun skal ha mat. Deretter legger jeg henne tilbake i sin egen seng og hun sover videre. Pleier å la henne ligge sammen med meg om morgenen etter siste amming fordi jeg syns det er så koselig :)
Heeeelt likt her :D
 
Han sover i en slik bedsidecrib som regel hele natta, men ofte etter siste amming i 5-6 tiden så kommer han oppi senga mi og sover i armkroken min. Mye fordi det er koselig:)
 
Vi har bedside crib. Der sover hun når pappaen sover i dobbeltsenga, stort sett i helgene. Ellers har vi dobbeltsenga for oss sjøl. Da sover hun i midten og jeg legger meg på høyre eller venstre side ettersom hvilken pupp jeg skal amme på :p

Når hun sover i bedsiden tar jeg henne til meg ved amming og det hender jeg sovner. Da hender det at jeg blir litt stiv i en skulder og hofte etter som hvordan jeg ligger.
 
Vi samsov i en periode hun nektet å sove i senga si. Da slet hun veldig med magen og trengte mye nærhet. Varte 6 uker. Så begynte vi å prøve å legge henne over når hun ble bedre. Så nå sover hun i vugga si hele natta og sover best der :)
 
Vi samsov i 5 uker, da hun endelig klarte å roe seg i egen seng sov hun mye bedre:) Prøv med varmeflaske i senga!? Da kjenner dem varmen og det fungerer for veldig mange!!
 
Vi samsover ja! Jeg har fått veldig vondt i ryggen, ellers elsker jeg det! Prøver å la henne ligge i babynest mellom oss første del av natta for at kroppen min skal få ligge litt som den vil og, det funker noen ganger men sjelden mer enn ett par timer. Men i natt sov hun faktisk der seks timer, kun avbrutt av en ammepause :)
 
Jeg legger han i egen seng, men han kryper nå oppi min seng i løpet av natten. Tror det ofte er etter siste amming han blir liggende hos meg.

Når han var syk (både falsk krupp og vannkopper) sov han inntil meg hele natten, da fikk jeg vondt i ryggen.

i starten sov han i vår seng, men i babynest, men så ville han ikke det lengre plutselig.
 
Vi samsover enda, sliter ikke med vondt noen plass heldigvis! Inatt sov han noen timer i sin seng *følte seg stolt* prøver å jobbe med sin seng, men har ingen hast! :)
 
Snuppa har sovet i vår seng så og si hele tiden. Men jeg ruller litt vekk når hun har sovnet, så jeg ikke ligger inntil henne. Hun har egen dyne også. Når hun skal begynne å legge seg før oss, kommer jeg til å putte henne i egen seng. Blir vel rundt 3-4. Mnd:)
 
Vi har tenkt til å lage en seng som festes til vår seng i samme høyde. Slik at det blir lettere å flytte på babyen når vi vil ligge litt i fred :)

Håper bilder kom med, det er noe slikt vi har tenkt på :) egentlig mindre, men nå som jeg har tenkt litt, så hadde det vert kjekt å ha en som kan bli større ja.

Vi har det sånn som på bildet :) Vanlig sprinkelseng uten ene siden :)
 
Back
Topp