Samsoving?

Mirari

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Får ikke sove da lille gullet har snudd døgnrytmen min opp ned!

I skrivende øyeblikk ligger hun ved siden av meg her i senga og sover, mens mammaen ikke får sove i det hele!

Så da lurer man jo på alt mulig rart! :P

Så spørsmålet mitt er: har du planlagt å samsove med babyen din?! Ev hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg velger å samsove da jeg synes det er lettest ifht amming, det er koselig og føles trygt.

Jeg røyker/snuser ikke, drikker ikke alkohol (gjør det på fest men det skjer jo bare en gang i skuddåret etterhvert :P ), har meget hard/fast madrass og lille gullet har egen dyne :)

Her blir det delevis samsoving. Har bedside crib som er inntil min side, i lik høyde med sengen, men ser for meg samsoving i vår seng på morgningen og evt på dagtid hvis vi skal sove litt.
Vi kjøpte helt ny overmadrass på fredag, ettersom at den gamle var tolv år gammel og jeg har røkt like lenge (slutta 30 januar i år) :)
Lillegutt har så klart ny madrass og dyne i sengen sin :):)

Vi har også bedside-crib, men vi har en litt teit seng, så må likevel løfte litt på han ifb med amming om natta. Vet ikke helt med samsoving, da mannen er komapasient om natta og snurrer fælt :p Vi får ta en ny vurdering når pappainstinktet er kommet :) Vi har også spiller nye harde madrasser i vår seng, så det skal gå greit. Men for alles del håper jeg han kan sove primært i sin seng, og morgen/dagen sammen med meg i senga når far har reist på jobb :)
Vi har jo også en hund som smyger seg opp i senga og drar med seg alskens skit :p

Ønsker ikke å samsove.. Skal ha henne i vugga som står ved min side av senga.

Jeg ser ikke for meg at det blir noe problem å løfte henne opp i vår seng for nattamming... Vil at hun skal kunne finne roen i sin seng så overgang til større seng på eget til ikke blir så stor også ønsker jeg å sove de timene jeg får sove mellom amming uten å være redd for å legge meg på henne..

Her blir det nok en del samsoving ja gjorde det med storebroren også, det falt seg naturlig ift amming og lettvinthet Jeg synes at så lenge de legger seg sin egen seng og finner roen og sovner der, så er det bare koselig om de kommer over i voksensenga iløpet av natta

her blir det ikke noe samsoving, har aldri klart å sove selv når barna skal sove i senga med oss. Tar henne opp fra sin seng som er 20 cm bortforbi meg når jeg skal amme.

Har ikke en plan om samsoving. Bolla skal få ligge i sengen på morgenen som morgenkos, men ellers vil jeg at bolla skal sove og bli trygg i sin egen seng. Til å begynne med har vi ei vogge som jeg kan dra inntil senga ved behov. Meeeen, hvem vet hva som skjer når jeg har den lille her ;)

Etterhvert som ammingen går nærmest automatisk så ender vi sikkert med samsoving denne gangen også... Ble hvertfall slik sist. jeg lå med puppa ute og han nærmest forsynte seg selv når han var sulten, veldig praktisk, he he ..

Samsov ikke m nr en å gjør det heller ikke nå. Senga står ved siden av senga vår, må sette meg opp å ta han opp hver gang vi skal amme, å det er noen ganger om natta .. Fant ut at det faktisk er slitsomt å sette seg opp å plukke opp baby bare det skjer mange nok ganger på nattestid!! hehe. Men vi erfarte m storebror at han fort fant roen i egen seng å vi hadde aldri problemer m leggerutiner. Derfor gjør vi deg sånn igjen. Pluss at far i huset ikke ligger rett opp og ned om natta :-p drømmer fælt å har det med å kaste seg rundt i utide

Jeg regner med det blir en del samsoving da jeg har en tendens til å sovne under amming. Og da er det ikke så lett å flytte den lille tilbake.

Storesøster brukte sovepose slik at jeg ikke trengte å tenke på dyne til henne. Planlegger å la lillesøster også sove i pose.

Har aldri opplevd noe skummelt i forbindelse med samsoving, det eneste har vært meg som våkner i en krøkkete stilling fordi jeg ikke har beveget meg hele natten

For oss er det det eneste riktige :) Enkelt ifht amming, trygt for en baby som har bodd inni meg i ni mnd, og kooos :D Vi har samsovet lenge med begge de to eldste, og ser ingen ulemper med det :)
Sånn praktisk sett har jeg hatt babyen på min side av sengen, og så har jeg snudd meg ifht hvilken side det skulle ammes fra. Om noen skjønner... Egen dyne til babyen er fint, men den havner jo ofte under min. Denne gangen kjøper vi ny overmadrass, siden den vi har er litt "dynket" etter de to første :eek:

Kunne godt tenkt meg samsoving, da jeg har gjort det med de to andre. Men blir ikke denne gangen da jenta vår kommer hoppende opp i senga omtrent hver natt. Da blir det til at jeg ligger på otte og ikke får noe god søvn. Har kjøpt meg en stol jeg tenker å sitte å amme i, så håper jeg får det til å funke :p Ellers har vi kjøpt leandervugge til babyen, så satser på h*n finner roen oppi der ;-)

Har bare hatt en natt hjemme, men hun sov i egen seng :) Jeg syns det var deilig og sov utrolig godt etter noen slitsomme døgn på sykehuset!

Jeg vil helst at hun skal sove i sin egen seng, men hun har havnet oppi med meg i alle fall deler av nettene til nå ;) Hun roer seg ikke alltid i sin egen seng, så da får hun ligge med meg :) Senga hennes står rett ved siden av meg, så jeg trenger ikke gå utav senga for å trøste henne eller hente henne ifbm amming, så håper å få henne til å ligge mer der etterhvert. Jeg sover bedre selv når hun er i sin seng, da jeg ligger litt på "nåler" med henne i min seng, så tenker at det er best å ha henne i egen seng i lengden. Er viktig at vi mødre får noen gode timer med dyp søvn også...

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikkje planer om samsoving, men har jo fått med meg at da e lett for å sovna under amming...vil gjerna ha ein baby så søve godt i si egen seng og føle seg trygg der :)

Lillemor får ligge der hun føler seg trygg. Til nå roer hun seg fint i egen seng

Nei blir nok ikke til det. Gjorde det ikke med nr 1 og kommer nok ikke til det nå heller. Bortsett fra en liten Dupp sammen på morgen er kos :) jeg og nr 1 sov aller best når hun lå i sin seng, som var rett ved senga. Løfta henne bare over i senga si når hun hadde ammet ferdig og sovnet :) fungerte veldig fint for oss den gangen. Og redd for å legge meg på henne eller at sambo skal det. Så føles aller tryggest i sin egen seng.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg drev og googlet samsoving i natt når jeg ikke fikk sove, og såvidt jeg forstod så er det flere former for samsoving :)

Og det at babyen sover i seng ved siden av foreldrenes seng er visst en av dem :)

Jeg personlig hadde aldri klart å legge babyen min på et eget tom, men det er meg, og jeg har full forståelse for at noen velger å gjøre det annerledes.

Eldstejenta mi sov i senga si ved siden av vår seng, og det var fordi BF sov fryktelig urolig og på den tiden hadde vi hund som også likte å komme opp i sengen + BF røykte i perioder.
Denne gangen er det helt annerledes og jeg har senga for meg selv.
Storesøster kommer ofte og legger seg i min seng også iløpet av natten, men jeg passer på å ha en jente på hver side :)

Back
Topp