Samsoving :)

Miz-M

Nurse ;)
Oktobermirakler 2013
Her er lillesnuppa 5 dager gammel og vi samsover. Fungerer egentlig veldig greit, men lurer på hvilke erfaringer dere andre har? Vil jo gjerne at hun skal kunne sove i egen seng om ikke så alt for lenge. Har prøvd å legge henne i sengen sin oppi babynest, men der vil hun kun sove på dagtid. Vil gjerne høre andres erfaringer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir mye samsoving her og! Vi har en bedside crib som står helt inntil vår seng, men han roer seg ikke helt der enda. Litt for avhengig av nærhet foreløpig, men som deg håper jeg å få han til å sove mer i sin egen seng på natta :)

Jeg hadde ingen planer om å samsove denne gangen, gjorde ikke det med storesøster heller for hun var så urolig i senga -også fra starten av.
Men når natta kommer og det er tid for amming.. og de første to forsøkene på å legge henne i egen seng ble mislykket... da ender det med at Olivia får ligge i senga mi..med puppen ute til selvforsyning :P
Haha søvn er hellig for meg :P Så får vi se hvordan det går med tiden, om vi ikke får bedret dette her litt med tiden ;)
Merker jo at hun er avhengig av å ha meg nær fortsatt -naturlig nok :)

Har bedsidecrib, men er litt til og fra om han roer seg der etter amming. I natt la jeg han tilbake, ga han et hjørne av dyna mi og smokken, og da funket det bra. Etter siste puppen i morges fikk han bli i senga med meg - fordi det er så koslig :-D

Sendt fra mobilen.

Han sover foreløpig mellom oss i babyrede. Har fått til å legge han tilbake i egen seng etter amming én gang, og fy så godt jeg sov den timen! Jeg klarer liksom ikke slappe helt av når han ligger i sengen med oss - er så redd for at han skal få en av våre dyner over seg, at pappaen ruller over han osv. Så jeg får med andre ord ikke den helt tunge søvnen for jeg ligger alltid på vakt :P Men selvfølgelig, det er kjempekoselig å få ligge tett med de små, det er jo en nærhet vi igrunn bare må nyte nå mens vi kan :)

Vi har bedside crib, men på natta roer han seg bare rett inntil meg, så blir samsoving her også ;) Han er 4 dager da, så ikke så rart. Samsov med nr to til han var 10 mnd (sovnet i egen seng, men ammet på natta, så da endte han opp i vår seng etterhvert), nr 1 sov i egen seng fra dag en, han roet seg ikke sammen med oss.. Så de er så forskjellige :) Har gått fint med nr 2 å legge han i egen seng når vi bare ville (/sluttet å nattamme) :)

Har lille ofte ved siden av meg,men prøver at hun alltid begynner i sin egen seng. Foreløpig har det gått greit .

Min lille frøken sover nesten bare ved siden av meg eller oppå meg. så her har det vært samsoving, hun er 9 dager, men i natt greide vi ved hjelp av å bygge rede rundt hodet hennes med pledd og varme opp senga med varmeflaske å få henne til å sove i senga si hele natta med amming da vi la oss, leeenge hun spiste vel i rundt 1 time kanskje mer, så amming kl 03 og 05.30.

så får se om dette fortsetter :-) men jeg sover med et øye åpent med henne ved siden av meg så blir litt trøtt og sliten, men nå har jeg fått lånt meg en ammemadrass i dag så får bruke den om hun ikke vil ligge i senga i natt, kanskje det blir litt bedre :-)

Samsov de første dagene, ville kun ligge å sove med puppen i munnen :P Sov dårlig, både han og jeg.... Klarte å finneut hvordan jeg skulle få han over i egen seng og bli der etterhvert, man må bare prøve seg frem :) Plutselig er det noe som funker! :)

De 4 første ukene lå han kun på brystet mitt å sov om nettene. Nå sover han i sin egen seng frem til far drar på jobb, så sover han ved siden av meg. :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

I natt sov hun faktisk i sin egen seng mellom hver amming :) Men hun våknet nå hyppigere mellom hver gang hun ville ha mat. Det kan jo selvfølgelig være tilfeldig??

Her ligger hun i babynesten mellom oss, tre uker gammel. Mye enklere å amme og sove godt da.
Hun sover så godt i moseskurven på dagen, så tror hun skal klare å sove alene i seng etterhvert når det blir lengre soveøkter. Og når jeg er klar :P

Back
Topp