Samsoving

smurfine78

Flørter med forumet
L har begynt å bli så urolig i egen seng på natta og må opp og dytte inn smokken flere ganger. I tillegg våkner hun tidlig. I natt sov hun mellom oss og det gikk som en drøm :) Samboer vil helst at hun skal sove i egen seng og vil venne henne til det så raskt som mulig. Men hvordan venner vi henne til det sånn uten videre? Burde vi la henne sove mellom oss til hun blir trygg igjen, for så å legge henne i egen seng? (Hun har sovet godt i egen seng tidligere). Eller burde vi bare tvinge henne til å sove i egen seng heretter? (Men da blir det lite søvn på meg igjen)

Hvis det "kun" er at du må dytte i smokken ofte, så vil jeg ikke di hu er utrygg. Så da ville jeg prøvd å la hu ligge i egen seng. Selvom det blir slitsomt for deg... men er det andre ting som gjør at du føler hu føler seg utrygg er jo ikke det noe særlig. Vanskelig.. men som sagt. Hvis det er smokken som skal til. Så ville jeg prøvd det en periode for å se om det blir bedre. Kanskje sette senga inntil din så lenge? :) så kan du bare strekke inn hånda di. Lykke til :)

♡ Linn-Kristin ♡

Jeg sliter med noe av det samme. De siste to nettene har hun laget masse lyd fra kl 3 og hun sovner ikke ordentlig igjen før vi legger henne i vår seng :(

Da blir det veldig lite søvn på meg, så jeg håper det gir seg snart. Men det kan være at hun er litt tett i nesa og hun hoster litt også på natta.

Vil tilbake til 7 timer søvn på meg og 9+ på henne!

Tror ikke du skal gjøre det til en vane at hun ligger i deres seng. Gi henne smokken å la hun ligge i sengen sin (så lenge det er fornuftig) Kan bli vanskelig senere å avvende henne. Tror det gjelder å være litt tålmodig. Kan jo være at dette er hennes måte på å få oppmerksomhet på?
er jo litt rart at hun plutselig har blitt utrygg i egen seng sånn over natta tenker jeg.

Så små barn blir ikke bortskjemt, og jeg trur ikke du vil slite så mye med å legge henne tilbake hvis hu bare trenger det en liten stund.
Kan være hun har et utviklingshopp, og da er det noen som trenger ekstra nærhet. Det samme hvis formen ikke er helt på topp.
Gjør det du ser hun har det best med :) Er vel deres trivsel som er første prioritet når de er så små?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tenker nok litt annereledes enn andre her, for jeg hadde sagt bare ha henne i sengen din, avvending seinere er jo noe man må leve med, men ikke noe jeg ser på som et problem. Mannen min var derimot ikke imot å ha gutten vår i senga, så jeg trengte ikke overbevise han på en måte. Han sover jo godt uansett og det var jeg som var våken. Så jeg hadde latt henne være i senga, kanskje det bare er en periode hvor hun trenger smokken ekstra, ser ikke noe dumt i å ha henne nærmere i den perioden. Gutten min har slutten med smokken etter første amming nå, så problematikken er ikke der lenger for meg:) men lykke til!

-- tasting fra mobil --

Nei jeg tenker som så at det ikke kan skade. Det er ikke alltid bare smokken hun vil ha heller, hun ligger og kaver noe voldsomt i egen seng og vrir og vender på seg slik at jeg ikke får sove heller. Og det er jo viktig at mor får sove også, så tror vi tar henne i vår seng noen dager for å se, så kan vi evt gjøre et forsøk på egen seng igjen snart

Jeg har på en måte det motsatte problemet. Nemlig at JEG ikke får sove uten å ha henne ved siden av meg. Ensomt i stor seng alene :(

Back
Topp