Samsoving suger!!

gravidsol

April 13 FTW :D
Og det er en meget god grunn til at eg syns det. Ungen hyler som en stukken gris viss ho ikke ligger klistret inntil meg gjennom HELE natten. Eg sover elendig dårlig av det, og min mann får så vidt sove i det hele tatt. På dagtid har ho null problem med å sove alene, men natten er et mareritt. På toppen av det hele er ryggen min ødelagt pga av at eg må sove i dårlig stilling. Har ikke hatt problemer med ryggen siden august, så dette er skikkelig nedtur. Hvordan får eg avvent ho med dette tullet?

Casper ligger inntil meg hele tiden ja.. og ryggen er vond og bein og armer verker... :) men det tåler jeg. :) kosen med casper er det viktigste :)

Uff, var dette jeg var redd for da vi samsaov i starten her, fordi sykehuset sa det var SÅ bra, men jeg så hvor det bar med rygg og min søvn, så etter et par netter hjemme, var det over i egen seng. Han får mer enn nok kos på dagtid, og jeg mener at jo lengre man venter med at de skal sove alene, jo verre risikerer man at det blir. Han kan heller komme opp i senga vår på morgenen i helgene når han blir større, etter at alle har fått en god natts søvn i hver sin seng:-)
Men, jeg vet ikke, men jeg tror det vil være en kamp uannset, som du bare må igjennom dersom du ønsker å få en slutt på det...kan det være n ide å forsiktig øke avstanden mellom dere?

Sånn er det på dagtid her. Hun vil bare sove i fanget mitt. Altså får jeg ikke gjort stort.

Var sånn på nattestid også, men de siste ukene har hun heldigvis villet sove i egen seng, men kun om hun er så mett at hun ikke vet hva som skjer med henne ;) Da kan hun legges i vognbagen (som vi har i senga hennes - må nok snart ta den vekk) Får tutten og legger en koseklut inntil nesa hennes og så etter litt sovner hun stort sett:)

Meen er jo ikke som at vi får ha sengen i fred likevel. Storebror kommer inn til oss i løpet av natta/kvelden, og han vrir seg i alle retninger, i tillegg til å sparke oss....

jeg samsover også, og har begynt å trene på avvenning. I natt sov vi faktisk på hver vår side av senga, med en liten "skillevegg" av dyne som skilte oss.

Her har jeg tatt det veldig gradvis.. Jeg har økt avstanden sakte, det har hjulpet å ta et teppe  litt stramt rundt ho, før jeg tar over dyna. Også har jeg rulla en dyne rundt på den siden jeg ikke er, og over hodet hennes. Sånn at ho plutselig ligger der alene, med masse plass. Etter hvert begynte jeg å legge meg med ho, for så og gå når ho sovna, så noen kvelder nå klarer ho faktisk å ligge alene å sove.

Snart skal jeg prøve med egen seng, ha kjøpt varmeflaske, og uro med musikk. Også skal jeg lage det litt trangt rundt ho, og ta et klesplagg av meg inni senga hennes.. Om det funker gjennstår å se.

Og min var akkurat som din, skulle ligge kliiint inntil.

Har prøvd den siste uken å øke avstanden gradvis, men ho hyler til med en gang ho oppdager at kroppskontakten er borte. Helst skal ho ha puppen i munnen hele tida. Er rett og slett dritlei. For all del, eg elsker å kose og dulle med ho, men det får finnes grenser.

Huff, det høres tungt ut..Selv har jeg vært heldig med gutt som har sovet i sin egen seng fra dag en, og det er jeg veldig glad for. Hadde nok som deg, blitt svææært lei. Man får jo ikke skikkelig sønt.. =/

Det er utrolig tungt. Ho sov i sin egen seng frem til ho fikk trøbbel med nakken og ting ballet på seg etter det. Hadde ei uke i starten av januar der ho sov i egen seng uten problem. Skjønner ikke koffor det plutselig snudde totalt om. På dagtid sover ho alene i sin egen seng, så eg skjønner ikke hvorfor ho må sove med meg om natta.

Jeg aner ikke hva som funker jeg, men prøvd varmeflaske og koseklut med mammalukt?

Samsoving er faktisk ikke for alle! Og hvis det går på bekostning av både mor og far så skjønner jeg godt at det ikke er verdt det!

*sniker*

Bygg opp rundt henne i sengen...Ha en gulpeklut inni genseren din hele dagen, sånn at lukten din er på den. Så legger du den under henne, og koseklut ved siden av hvis hun har det:)

Her kan du se forslag til hvordan du kan bygge opp i sengen! 2 fettere med 8 ukers mellomrom, min Lucas til venstre:) Rull et teppe sammen og så legg det rundt:) Sånn som dette hadde vi det lenge, først lå han i vugge og så i seng...

Og du bør ta kampen nå, så ikke hun blir altfor godt vant! Lykke til:)

Klem fra medlem av november-10

Er sånn eg har laget det til i senga hennes. Eg legger også toppen eg har hatt på meg på dagen under hodet hennes. Pakker ho godt inn i sin egen dyne før eg ammer ho for siste gang før natten sånn at ho ikke legges ned i kald dyne osv. Likevel så hyler ho til med en gang kroppskontakten er borte. Nå har eg bestemt meg for at nok er nok. Eg har forberedt meg på våkenetter fremover for å tvinge ho til å måtte sove alene på natten. Om det er en uke med null nattesøvn som må til for å få ho vekk i fra vår seng, så er det verdt det i mine øyne.

Hvordan er det hun ligger inntil deg, med nesa "begravd" i deg? Her har vi en som gjerne vil ha noe over ansiktet og litt tett pakka inn, så når han skal sove legger vi han på siden, med en gulpeklut som dekker mye av ansiktet. Siden jeg hadde morkaka foran lå han med nesa oppi den gjennom store deler av svangerskapet, så han hadde den tryggheten. I tillegg sliter han en del med magen, og da har han lettere for å sovne på siden. Det har gjort underverker her.

Ligger helst med ansiktet begravd i puppen. Prøver å rulle ho over på ryggen når ho har sovnet, men da våkner ho og hyler. Nå har eg med vilje snudd døgnet hennes og forberedt staheten min på noen våkenetter og tøffe dager der eg må holde ho våken. Skal få snudd ho til å klare å sove uten meg.

Hvordan gikk prosjekt slutte samsovingen?
Gruer meg til å ta den kampen her skal sies, men det litt trøblete på kvelden for tida fordi han er trøtt og vil nok helst legge seg i ti-tida, men ikke uten mor :)
Og mor vil nå helst være oppe liiiitt lengre!

Det ble ikke noen kamp til slutt :) ho snudde plutselig helt av seg sjøl. Nå sover ho 12 timer i vognen hver natt. Ofte uten å våkne om natten for å få mat. Da vekker eg henne for å få tømt puppene litt. Hehe. Er utrolig deilig.

Legger henne i vognen og triller litt over dørstokken. Legger henne et sted mellom halv 10 og halv 11.

Back
Topp