Samsoving - hva sover babyen på?

• Trådstarter Trådstarter Kickie
  • Opprettet Opprettet
K

Kickie

Guest
Heisann,

Vi har tenkt å la den lille sove i sengen med oss den første tiden. Men hva skal h*n sove på? Har kjøpt sånt tisselaken som jeg hadde tenkte å ha i sprinkelsengen, men det er jo ikke noe vits i når h*n ikke skal ligge der. Skal jeg ligge det i sengen vår istedenfor? Og i så fall under lakenet?
Vet babyen skal ha egen dyne, men er det dun som er best da? Kan de bruke samme dyne i vognen som i sengen?
Huff, så blond jeg føler meg nå :P

Hmmm da jeg skulle kjøpe tisselaken sa hu dama at i begynnelsen var det ikke nødvendig. Det var så lite som kom at bleia var mer enn god nok. Var når de først ble en del mnd større..
Men jeg har ikke peiling hehe.. aldri hatt en liten.
Tror ikke jeg tør å ha henne i sengen.. er så redd jeg skal rulle på henne..

Hadde førstemann i senga, og det skjer IKKE denne gang[:D]
Egen seng ved siden av mamma og pappa ja[;)]

men du får jo kjøpt sånne små madrasser med forhøyet kant, til å ha i din egen seng som babyen sover på..  og ja, egen dyne til babyen er lurt[:)]

Vet vi hadde forrigemann litt i sengen under amming og skriking helt i starten. Da hadde jeg bare et mykt flanellaken under tror jeg.
Vi har ikke brukt dun til gutten vår, men det er av den grunn at det er så mye allergi i familien, og vi tok ikke sjangsen på det. Det tror jeg var lurt, for det viste seg i ettertid at gutten vår har faktisk et par allergier, så da var det like greit.[:)]

Min erfaring med tisselaken er at babyer ikke behøver dette de første mnd... jeg tror ikke jeg brukte det før gutten min nærmet seg året! Er vel når de begynner å drikke mer enn melk at de tisser såå veldig mye om natta!?

Er jo selvsagt ikke dumt å ha dette i senga om man er veeldig redd for madrassen, men tror som sagt ikke at det er et must...[:)]

Back
Topp