Samsoving eller sove i egen seng?

Linkii

Forelsket i forumet
Har en indre konflikt med meg selv. Har en gutt som akkurat har blitt 8 mnd. Har prøvd i 2 mnd å få han til å sovne i egen seng. Fra jeg har legger han i sengen første gang tar det rundt 1 1/2-2 timer før han sovner. Dette innebærer hyyyyylskrik. Det blir aldri noe bedre. Hva skal jeg gjøre? Gå tilbake til samsoving? Eller fortsette med å la han skrike? Jeg liker ikke at han skriker. Får så vondt av han!! Virker som han er usikker og har behov for nærhet. Ammer jeg han i sengen min sovner han ved puppen. Hvor viktig er det at han finner søvnen selv? Håper noen har erfaringer med hva man kan gjøre.
 
Har en indre konflikt med meg selv. Har en gutt som akkurat har blitt 8 mnd. Har prøvd i 2 mnd å få han til å sovne i egen seng. Fra jeg har legger han i sengen første gang tar det rundt 1 1/2-2 timer før han sovner. Dette innebærer hyyyyylskrik. Det blir aldri noe bedre. Hva skal jeg gjøre? Gå tilbake til samsoving? Eller fortsette med å la han skrike? Jeg liker ikke at han skriker. Får så vondt av han!! Virker som han er usikker og har behov for nærhet. Ammer jeg han i sengen min sovner han ved puppen. Hvor viktig er det at han finner søvnen selv? Håper noen har erfaringer med hva man kan gjøre.

Har ikke barn selv (men kanskje i morgen :p ). Så små barn kan ikke skjemmes bort så jeg ville fortsatt med samsoving dersom det virker som han har behov for nærhet med deg. Det er vel i akkurat den fasen de begynner å bli bevisst på at foreldrene er borte.
 
Fordi jeg har fibromyalgi og jeg ligger så vondt når babyen ligger ved siden av meg. Føler jeg ligger i en stilling hele natten. Det er hovedgrunnen egentlig :/
Hvis du må så må du! Og du skal ikke ha dårlig samvittighet for valget ditt! Det er like viktig at du har det bra også! ;) vi sluttet med samsoving da snuppa mi var 5,5 mnd gammel og det var en stor lettelse for alle. Her var det ikke noe stor kamp heller... Hun godtok det etter en ukes tid. Nå er hu 7 mnd og sover natta igjennom! Så for oss var dette for det beste, da jeg slet veldig med nattesøvnen! Føler meg som et nytt menneske nå :D og føler jeg kan nyte tida mer med henne nå. Hu får dekket behovet for nærhet og kos på dagen- på natta skal vi sove ;)

Du må bare rett og slett bestemme deg for en metode som du kan leve med! Les litt på nett, det finnes mange metoder! Jeg kjøpe sovekarin sin, den har mange bra oppskrifter! Og, nei... Det er ingen skrikekur i den ;)

Det finnes en metode som heter opp ned metode.. Søk på nett og se om dette kam være no for deg??
 
Enn om du setter sengen hans inntil sengen din og tar av den ene siden? Da kan du legge han over I sin seng når han har sovnet etter å ha spist, samtidig så har han deg fortsatt nær seg.
 
Enn om du setter sengen hans inntil sengen din og tar av den ene siden? Da kan du legge han over I sin seng når han har sovnet etter å ha spist, samtidig så har han deg fortsatt nær seg.

Foreslår dette jeg og. Da blir d en mer gradvis avvenning også. Lykke til!
 
Her har mini blitt lagt i egen seng siden 3 måneder. Siste uken kun samsovet. Dette fordi jeg skadet armen og ikke klarer å bære opp og ned. Men her og har det vært 1-2 t å få han til å sove i egen seng, i vår kanskje en halvtime..
 
Hva med å la han sovne i din seng og løfte han over når han sover tungt? Jeg har jenta mi på et lammeskinn og løfter henne på det, da sover hun gjennom det hele :)
 
Anbefaler som skrevet over; ha sengen hans/hennes ved siden av din og fjern den ene siden..

Her har jenta vår sovet i egen seng siden dag én.. Vi har vært så heldig å fått låne en bedside crib, så da har jeg kunne senket den ene siden om natten dersom hun har hatt behov for en trygg hånd eller noe..
Om dagen sover hun også i egen seng på sitt eget soverom, så håper det går greit å flytte henne dit om natten om ikke så alt for lenge..
 
Hvis hans seng står på samme rom som din så kan du prøve å sitte inne på rommet å nynne litt etter du har lagt han,så han ikke føler seg forlatt. Det funker iallefall med min sønn. :) lykke til :)
 
Back
Topp