Samsove med flere barn eller ta kampen?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Lille på 1 år sover i senga med oss, fordi vi blant annet aldri har lykkes i å få han til å sove i egen seng og delvis fordi vi synes det er kos! Men nå er jo nr 2 på tur, og kan se for meg at det kan bli trangt med to små i senga. Vil ikke han skal føle seg "byttet ut" når bittelille kommer, så kan vel være lurt å ta kampen nå?

Noen med erfaringer? Enten å samsove med flere barn eller hvordan lykkes å få barn over i egen seng.

Nå er jeg fryktelig streng på det da. Men synes man gjør barnet en stor tjeneste ved å lære det å sove i egen seng. Vi samsov med begge tol 5-6 mmd så var det over i egen seng. De har ikke fått sovet i vår seng siden. Unntaket er når de er syke og lignende. Men som regel henter jeg madrass også sover de på gulvet ved siden av meg. Koser oss i senga før de legger seg og på morgenen hvis vi har tid :)

Vi samsover med gutten vår på 18 mnd. Er faktisk litt usikker på hva vi skal gjøre. Grindseng er helt uaktuelt, men vurderer å kjøpe en juniorseng. Da kan jeg legge meg oppi der med ham når han skal sove og ligge til han har sovnet. Kanskje øve på det før nestemann kommer :)

Jeg tok kampen med vår, og er så glad for det:)
Det tok vel 4 netter med mye gråt og nedteller på telefonen, men etter det sover hun hele natten gjennom.
Er kun lov å sove i sengen når hun er syk ol.
(jeg sover ikke godt når hun sover i senga vår, hun er jo overalt:) )

Vi samsov med gutten vår frem til han var ca. 6 mnd. Han får sove med oss nå og da fremdeles men han sovner greit i egen seng på eget rom nå. Han blir 1 år om ett par uker. Tok noen netter med gråt og protester før han fant roen. Nr. 2 vil jeg ha i vuggen ved siden av senga :)

Skal flytte om 2mnd, så tenker vi venter til vi er på plass i ny leilighet :)

Back
Topp