Samsove med babynest i foreldresengen

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hei

Vi har vært inne på tanken om å samsove med jenta vår når hun kommer til verden i april. Ser for oss å bruke babynest oppi senga vår - på min side (ikke mellom oss) de første månedene. Vesla skal ha egen dyne og selvfølgelig legges på ryggen mtp krybbedød.

Har fått flere tips om at dette er en praktisk og fin måte å gjøre det på. Vesla er da nær meg slik at det er praktisk med amming og trøst på natten, og hun kan ikke rulle/falle ut pga kantene i babynestet.

Men så ser jeg at bruk av babynest frarådes. For eksempel i denne artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article1639033.ece...og på siden til LUB: https://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/

Noen med erfaringer/tanker om dette?

(Vet at mange anbefaler "bed side crib" som alternativ, men det er ikke et alternativ for oss.. Vi har både sprinkelseng og Leandervugge som eventuelt kan brukes i stede for samsoving i starten)

Vi skal bruke bedside crib, men vi har også kjøpt Sleepyhead (babyrede) og skal se an hva som funker som samsoving.

Jenta vår sammsov me oss fra dag 1. Vi la henne längst upp i sengen så tog vi ned våra putar längre ned. Hon hade egen dyne :-) de har gått fint

Vi har en gutt på 15.mnd,som vi overhodet ikke hadde tenkt at skulle dele seng med oss!!!
Han ligger der fortsatt...

Han har vært/er mye syk,så det ble/er tryggest/best for alle parter,at han har sin del av voksensengen mellom meg og veggen.
Aldri hatt han i babynest i vår seng,men sørget for god plass og egen dyne + at vi alltid har vinduet åbent!

Nå skal vi innvistere i en "baby crib" til aprilbebisen...selv om at vi håper h*n vil sove i egen seng etterhvert! ;)

Lykke til med deres valg!:)

Vi kjøpte sleepyhead babyrede. Det har fast bunn (en plate) som gjør at hele redet blir veldig stabilt og babyen får ikke for mykt underlag.

Poenget med babyrede oppå en annen myk madrass, som vi voksne ofte har i sengen, er vel at det blir for mykt så babyen "forsvinner" nedi. Med fast bunn vil babyen ligge stødig og godt i foreldresengen.

Back
Topp