Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff kan ikke si at jeg har opplevd det, men høres ikke behagelig utVåknet opp i natt med Sammensnevringer i brystet mellom beinet, vondt å puste. Må ta dype åndedrag til tider, kjennes som noe er bristet der oppe om dere skjønner. Kan det være baby som presser på? Får nesten panikk. Flere som har kjent på dette??
Hva gjorde du da? For får ikke til å ligge på ryggen og sidene skviser jeg bare brystbeinet enda mere, får jo nesten angst på rett av å ikke få puste skikkelig. Kjennes som noen har slått meg over brystbeinet med et jernrør omtrent joHar opplevd det noe jeg og, det er ikke noe særligJeg får det hvis jeg ligger for lenge på ryggen...
gikk det fort over eller? Gruer meg til natten nå...Har du kanskje forstrekt noen muskler over brystet? De er veldig ømme og vonde. Da ville jeg isåfall vare hvilt og tatt magnesium!
Jeg har hatt sånn tidligere (ikke som gravid) og da er har jeg brukt ibux og magnesium. Som gravid skal man ikke ta ibux og har ofte magnesium-mangel. Så jeg ville tatt magnesium tilskudd og evt hørt med legen hva annet du kan prøve. Kanskje varmeflaske eller noe?
- Muskelsmerter/muskelspenninger i brystmuskulaturen
- Er den suverent vanligste årsaken og er ofte lokalisert til venstre side av brystet
- Tilstanden er ofte forbundet med stress og mas. Smerter eller ubehag er gjerne mest fremtredende i ro. Du kan ofte anstrenge deg uten at det gjør noe særlig. Akkurat slik det beskrives, forverres også sikkert av at jeg blir skiiiitredd når jeg ikke føler jeg får puste skikkelig. Prøver så godt jeg kan å hvile meg men ikke enkelt
Ja får nesten prøve med en varmeflaske å legge på satse på at det går over ganske snart, har liksom nok med andre plager om jeg ikke skal ha dette i tilleggJeg har hatt sånn tidligere (ikke som gravid) og da er har jeg brukt ibux og magnesium. Som gravid skal man ikke ta ibux og har ofte magnesium-mangel. Så jeg ville tatt magnesium tilskudd og evt hørt med legen hva annet du kan prøve. Kanskje varmeflaske eller noe?

Jeg drakk litt kaldt vann og kremta hardt et par ganger, også prøvde jeg å legge meg i en annen stillingHva gjorde du da? For får ikke til å ligge på ryggen og sidene skviser jeg bare brystbeinet enda mere, får jo nesten angst på rett av å ikke få puste skikkelig. Kjennes som noen har slått meg over brystbeinet med et jernrør omtrent jogikk det fort over eller? Gruer meg til natten nå...
Uffa skikkelig plagsomt daJeg drakk litt kaldt vann og kremta hardt et par ganger, også prøvde jeg å legge meg i en annen stillingBygger opp med puter hvis det blir for ille, og så er jeg oppe å går litt hvis det ikke gir seg.. Nå skal det sies at jeg sliter med astma i tillegg, så jeg har noen ganger sånn utenom graviditeten også, så jeg har liksom min egen "teknikk" når det begynner
![]()
Det er i grunnen det, jaUffa skikkelig plagsomt daverste er jo om man skal legge seg å slappe av finner liksom aldri roen. Har sittet rett opp og ned i Sofan nå flere timer er livredd for å skifte stilling
![]()
Jeg sovna til slutt i sittende stilling i sengaDet er i grunnen det, jaNei, og da blir man bare liggende å snu og vri på seg.. Haha, huffameg!
Håper du turte å legge deg til slutt da
![]()
Huff, stakkar!Jeg sovna til slutt i sittende stilling i senga![]()
I dag igjen er det helt borte! Er som en helt annen verden, noe av det rareste og ekleste jeg har vært bortiHvordan går det i dag? Noe som har funket?
Jeg fikk så vondt i ryggen i går at jeg nesten ikke kunne trekke inn pusten, men fikk litt massasje og har fått sovet så er bedre hos meg nå ihvertfall.
Sov som en baby i natt jeg var helt utmatta, tror faktisk ikke jeg har vært på do en gang!! Sikkert redd for å skifte stillingHuff, stakkar!Men gikk det bra i natt da, eller hadde du samme problemet nå?
![]()
Så deilig da!Sov som en baby i natt jeg var helt utmatta, tror faktisk ikke jeg har vært på do en gang!! Sikkert redd for å skifte stillingi dag er det helt borte, syyykt igrunn
![]()