Sammensnevringer

Linnis

Glad i forumet
Våknet opp i natt med Sammensnevringer i brystet mellom beinet, vondt å puste. Må ta dype åndedrag til tider, kjennes som noe er bristet der oppe om dere skjønner. Kan det være baby som presser på? Får nesten panikk. Flere som har kjent på dette??

Våknet opp i natt med Sammensnevringer i brystet mellom beinet, vondt å puste. Må ta dype åndedrag til tider, kjennes som noe er bristet der oppe om dere skjønner. Kan det være baby som presser på? Får nesten panikk. Flere som har kjent på dette??
Uff kan ikke si at jeg har opplevd det, men høres ikke behagelig ut :(

Det hørtes ikke godt ut! Ikke opplevd selv. Ta kontakt med legen hvis det ikke gir seg??

Vet ikke hva som har skjedd jeg, prøve å legge meg ned å sove litt får liksom ikke pustet helt ned i magen er bare øm i hele brystbeinet..kanskje ligget fordervet noe siden jeg konstant ligger på sidene. Svært svært ubehagelig får håpe det gir seg :) har googlet litt også så kanskje det kan være ;Tilstanden skyldes som regel anspente muskler og feil pusteteknikk i brystveggene.

Last edited:
Har opplevd det noe jeg og, det er ikke noe særlig:( Jeg får det hvis jeg ligger for lenge på ryggen...
Hva gjorde du da? For får ikke til å ligge på ryggen og sidene skviser jeg bare brystbeinet enda mere, får jo nesten angst på rett av å ikke få puste skikkelig. Kjennes som noen har slått meg over brystbeinet med et jernrør omtrent jo:arghh: gikk det fort over eller? Gruer meg til natten nå...

Har du kanskje forstrekt noen muskler over brystet? De er veldig ømme og vonde. Da ville jeg isåfall vare hvilt og tatt magnesium!

Har du kanskje forstrekt noen muskler over brystet? De er veldig ømme og vonde. Da ville jeg isåfall vare hvilt og tatt magnesium!
  • Muskelsmerter/muskelspenninger i brystmuskulaturen
    • Er den suverent vanligste årsaken og er ofte lokalisert til venstre side av brystet
    • Tilstanden er ofte forbundet med stress og mas. Smerter eller ubehag er gjerne mest fremtredende i ro. Du kan ofte anstrenge deg uten at det gjør noe særlig. Akkurat slik det beskrives, forverres også sikkert av at jeg blir skiiiitredd når jeg ikke føler jeg får puste skikkelig. Prøver så godt jeg kan å hvile meg men ikke enkelt :(

• Muskelsmerter/muskelspenninger i brystmuskulaturen
    • Er den suverent vanligste årsaken og er ofte lokalisert til venstre side av brystet
    • Tilstanden er ofte forbundet med stress og mas. Smerter eller ubehag er gjerne mest fremtredende i ro. Du kan ofte anstrenge deg uten at det gjør noe særlig. Akkurat slik det beskrives, forverres også sikkert av at jeg blir skiiiitredd når jeg ikke føler jeg får puste skikkelig. Prøver så godt jeg kan å hvile meg men ikke enkelt :(
Jeg har hatt sånn tidligere (ikke som gravid) og da er har jeg brukt ibux og magnesium. Som gravid skal man ikke ta ibux og har ofte magnesium-mangel. Så jeg ville tatt magnesium tilskudd og evt hørt med legen hva annet du kan prøve. Kanskje varmeflaske eller noe?

Jeg har hatt sånn tidligere (ikke som gravid) og da er har jeg brukt ibux og magnesium. Som gravid skal man ikke ta ibux og har ofte magnesium-mangel. Så jeg ville tatt magnesium tilskudd og evt hørt med legen hva annet du kan prøve. Kanskje varmeflaske eller noe?
Ja får nesten prøve med en varmeflaske å legge på satse på at det går over ganske snart, har liksom nok med andre plager om jeg ikke skal ha dette i tillegg:woot:

Hva gjorde du da? For får ikke til å ligge på ryggen og sidene skviser jeg bare brystbeinet enda mere, får jo nesten angst på rett av å ikke få puste skikkelig. Kjennes som noen har slått meg over brystbeinet med et jernrør omtrent jo:arghh: gikk det fort over eller? Gruer meg til natten nå...
Jeg drakk litt kaldt vann og kremta hardt et par ganger, også prøvde jeg å legge meg i en annen stilling:p Bygger opp med puter hvis det blir for ille, og så er jeg oppe å går litt hvis det ikke gir seg.. Nå skal det sies at jeg sliter med astma i tillegg, så jeg har noen ganger sånn utenom graviditeten også, så jeg har liksom min egen "teknikk" når det begynner:)

Jeg drakk litt kaldt vann og kremta hardt et par ganger, også prøvde jeg å legge meg i en annen stilling:p Bygger opp med puter hvis det blir for ille, og så er jeg oppe å går litt hvis det ikke gir seg.. Nå skal det sies at jeg sliter med astma i tillegg, så jeg har noen ganger sånn utenom graviditeten også, så jeg har liksom min egen "teknikk" når det begynner:)
Uffa skikkelig plagsomt da :( verste er jo om man skal legge seg å slappe av finner liksom aldri roen. Har sittet rett opp og ned i Sofan nå flere timer er livredd for å skifte stilling :P

Uffa skikkelig plagsomt da :( verste er jo om man skal legge seg å slappe av finner liksom aldri roen. Har sittet rett opp og ned i Sofan nå flere timer er livredd for å skifte stilling :p
Det er i grunnen det, ja:( Nei, og da blir man bare liggende å snu og vri på seg.. Haha, huffameg! :-P Håper du turte å legge deg til slutt da;)

Hvordan går det i dag? Noe som har funket?
Jeg fikk så vondt i ryggen i går at jeg nesten ikke kunne trekke inn pusten, men fikk litt massasje og har fått sovet så er bedre hos meg nå ihvertfall.

Hvordan går det i dag? Noe som har funket?
Jeg fikk så vondt i ryggen i går at jeg nesten ikke kunne trekke inn pusten, men fikk litt massasje og har fått sovet så er bedre hos meg nå ihvertfall.
I dag igjen er det helt borte! Er som en helt annen verden, noe av det rareste og ekleste jeg har vært borti:( sykt at det skal bli så ille men sånn er det faktisk mange som ofte er plaget med...hadde så vondt samtidig ble man jo så redd også så satt rett opp og ned i sofan i hele går kveld uten å nesten røre på meg. Sovnet sittende i senga også, var helt borte da jeg våknet i mårest...tror jeg til og med ikke har vært oppe på do i natt så redd har jeg sikkert vært for å skifte stilling :P merkelige greier! Skal prøve å lytte til det legen fortalte meg om å ta det med ro da dette ofte kan oppstå av stress og mas. Men må ærlig innrømme at jeg har allerede vært å hengt opp litt klær og starter å tørke litt støv. Bra det gikk over med litt massasje for din del da, godt å ha noen som kan stille opp med hjelpende hender når vi har det slik :)

Back
Topp