Sammenlikning *INSPIRERT*

Søtnos*

Glad i forumet
Jeg ser ofte sammenlikninger med andre svangerskap her.
Som kvalme sist mot kvalme nå, føde før/etter termin sist mot fødsel nå osv....

Det er jo ikke sånn at det som var sist skjer denne gangen. Som feks at jeg fødte 11 dager før sist ,betyr ikke at det skjer nå. Jeg kan like godt gå 2 uker over termin denne gangen uten at det er spesielt rart.

Tror det er viktig at vi nullstiller oss og tar ting som det kommer jeg

Blir vel litt lett slik at en sammenligner litt fort:) Men når det er sagt så fødte jeg 1 dag før termin første gang og med de andre tre har jeg født i uke 37, så jeg er ganske sikker på jeg ikke kommer lengre enn uke 38 denne gang heller

Jentene var jeg kvalm med og gutten var jeg ikke kvalm med så det blir spennende å se denne gang:)

Hehe, det tror jeg er lettere sagt enn gjort... 
Jeg for min del har forventet et veldig tung svangerskap og en del likheter, men samtidig lever jeg i håpet om at det kan bli mye lettere denne gangen. Tror faktisk jeg "trenger" å forvente det som er ille,for da klarer jeg å nyte det mye mer, samme opplevde jeg i barseltiden sist. Vi forventet å være oppe hele natta,kolikkbarn og mye nye ting som kunne bli tøft, dette tror jeg gjorde at vi hadde en fantastisk barseltid, for det skulle så mye til for å ødelegge den for oss...

Det er snaaart 5 år siden jeg ble gravid med den kommende storesøster. Og helt ærlig, jeg husker svært få detaljer av svangerskapet. Jeg husker jeg var kvalm, men ikke når det begynte. Jeg husker at bekkenløsning var j*vla vondt, men ikke hvordan det føltes... 

Og når det gjelder fødselen skal jeg IKKE ha noen gjentakelse. 

Det er klart man sammenlikner. Men ser folk melder seg inn i flere terminsider fordi de fødte før eller etter sist. Det syns jeg er litt rart.

Og husker godt at jordmor sa at ingen graviditeter var like. Neste gang kunne bli bedre eller verre, uten at det hadde noe med første gangen å gjøre.

Sånn å forstå Jeg har jo vist jeg skulle få de to siste 3 uker før termin, men meldte meg inn i f.eks august som var terminforumet fordi om jeg fødte i juli, terminforumet mitt er i den måneden jeg har termin

Engel skrev:
Sånn å forstå Jeg har jo vist jeg skulle få de to siste 3 uker før termin, men meldte meg inn i f.eks august som var terminforumet fordi om jeg fødte i juli, terminforumet mitt er i den måneden jeg har termin

Det er jo det som er logisk da

Søtnos* skrev:
Det er klart man sammenlikner. Men ser folk melder seg inn i flere terminsider fordi de fødte før eller etter sist. Det syns jeg er litt rart.

Aha, kommer kanskje litt ann på om man vet hvorfor man fødte tidlig/sent sist... ?

Min termin er enten 31. oktober eller 1. november, så for meg er det ikke så lett å vite hvilket forum jeg hører til enda :) 
Jeg fødte før tiden forrige gang og det ligger i familien med litt tidlige fødseler, så jeg regner med å føde i oktober. Ingenting er sikkert selvfølgelig ;)

Forøvrig hadde jeg ICP (farlig svangerskapskløe) forrige svangerskap. Har man hatt det en gang, så er man så og si garantert å få det i neste svangerskap. Håper for all del at jeg slipper unna da! 

Skal hvertfall kose meg med å være gravid når jeg er så heldig å ha blitt det :)
Er dessverre ikke alle som får den muligheten..

Vi er virkelig heldige som for oppleve det å gå gravid

Supermamma* skrev:
Min termin er enten 31. oktober eller 1. november, så for meg er det ikke så lett å vite hvilket forum jeg hører til enda :) 
Jeg fødte før tiden forrige gang og det ligger i familien med litt tidlige fødseler, så jeg regner med å føde i oktober. Ingenting er sikkert selvfølgelig ;)

Forøvrig hadde jeg ICP (farlig svangerskapskløe) forrige svangerskap. Har man hatt det en gang, så er man så og si garantert å få det i neste svangerskap. Håper for all del at jeg slipper unna da! 

Skal hvertfall kose meg med å være gravid når jeg er så heldig å ha blitt det :)

Er man??? (lurer fordi jeg selv hadde det)

Frøken Muffin skrev:

Supermamma* skrev:

Er man??? (lurer fordi jeg selv hadde det)

Ja, det var det jeg ble fortalt. (men er ikke sikker)
Ofte starter kløen tidligere enn forrige svangerskap også har jeg hørt...
Jeg skal hvertfall få tett oppfølging av legen min. Skal ta blodprøver hver 14. dag etter jeg har passert 12 uker.

Om jeg får spørre, når i svangerskapet sånn ca. begynte din ICP? 

Back
Topp