Sammenligning av ultralyd mål

AS

Glad i forumet
hei! Er det noen som vil sammenligne målene fra ultralydskjemaet i uke 17-19? bpd (hodemål)? mad(magemål)? og femur(lårbein)? [:D]
jeg har termin i slutten av januar og venter en jente... Målene i uke 18 var: bpd 43, mad 41 og femur 29.
....har nettopp lest litt om disse målene og syns det hadde vært spennende å høre hvilke mål andre har... tror jenta mi får lange ben... Andre jeg har sammenlignet med har hatt femur fra 24-26...

Jeg hadde UL da jeg var 19+4. BPD var på 49, MAD på 43 og femur på 33. Så da får jeg nok en lang baby jeg og kan det virke som.... Både jeg og pappaen er lange da.

Hei! Jeg var på ultralyd da jeg var 19+0, da var målene BPD 47, MAD 44 og Femur 29 [:D]

Jeg sjekka papirene fra jeg var gravid nå, og der står det følgende: BPD-42, MAD-37 og FEMUR-23

Jeg var i uke 17 da jeg var på ul [:)]

Her står det:
Bpd: 40,7
Mad: 38,2
Atd: 39,2
Femur: 27,4

Jeg var på UL da jeg var 17+5 og målte:
BPD: 43
MAD: 40
Femur: 27

Mine mål fra UL når jeg var 18+2 er: BPD 44, MAD 38, Femur 24.....

Bra tråd!
Var 19+5 da jeg var på ultralyd, og målte bpd 49, mad 46 og femur 30.

Lailao: UL bilde? Fikk du ikkje sånn skjema? Ultralyddiagnostikk, med noe grafer og sånt?
Bpd: hodmål, mad: magemål, femur; lårbein (trur æ)

jeg var i uke 18 har temin nå i slutten av april å min lille sine mål var BPD 43 MAD 39 OG FEMUR 28

ORIGINAL: Lailao

ORIGINAL: Fuvi23

Lailao: UL bilde? Fikk du ikkje sånn skjema? Ultralyddiagnostikk, med noe grafer og sånt?
Bpd: hodmål, mad: magemål, femur; lårbein (trur æ)

Fikk ikke skjema jeg, har et eget ul bilde med masse mål på.[8|]
Skal spørr etter dem papirene neste gang tror jeg.Merkelig at jeg ikke
har fått dem...[:(]

LITT RART JA... DET PAPIRET LA DE BARE INN I PLASTLOMMA MI NÅR ULTRALYDEN VAR FERDIG...

Her var målene 18+5:

BPD: 46
MAD: 42
Femur: 28

Var på ul i uke 17+4 og da var målene: bpd 41, mad 39 og atd 40 ( hva er atd?)
Det var ikke noe femur mål på mitt skjema [:)]

min ultralyd var fra uke 19+0. MPD-47
                                        MAD-44,
                                           FL-31
HAR DISSE MÅLENE NOE Å SI FOR HVOR STOR/LANG BABYEN BLIR?? SER UT SOM DET BLIR EN LANGBEIN PÅ OSS DA.FAREN HAR GANSKE LANGE BEIN...

min ultralyd var fra uke 19+0. MPD-47
                                       MAD-44,
                                          FL-31
HAR DISSE MÅLENE NOE Å SI FOR HVOR STOR/LANG BABYEN BLIR?? SER UT SOM DET BLIR EN LANGBEIN PÅ OSS DA.FAREN HAR GANSKE LANGE BEIN...

Tror det har det...for sønnen min var bare 49 cm lang...

bare oppfordrer de som har født til å ta fram ultralydmålene sine også. så kan vi sjekke om det stemmer med stor / liten baby i forhold til fødselsmål og vekt[:)].litt gøy å vite

"Jeg sjekka papirene fra jeg var gravid nå, og der står det følgende: BPD-42, MAD-37 og FEMUR-23"

Og resultatet ble 3040g hodeomkrets 35 og lengde 49!!

Ultralyd uke 17+5: BPD 43, MAD, 41 og FL 24..

Enig med lillemola. Hadde vært fint hvis vi fikk sammenlignet om ultralydmålene har noe å si for hvor stor ungen blir...[:D] 
Fint hvis alle skriver hvilken uke de var på ultralyd...
Takk for alle svarene.

Hva betyr de ulike begrepene???
Mine mål:
BPD: 44
MAD:44
FEMUR: 27
(står ikke no ATD..) 

Back
Topp