Sammenheng mellom størrelse på magen og baby?

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Syns dere det var det?
Her jeg går (les: ligger) og venter lurer jeg fælt på hvor stor baby er :-P
Har jo ikke vært på mer enn oul så har ingen anelse, ikke at det hadde behøvd å stemme da. Men ser på magen og tenker at han kan da umulig være såå mye større enn gjennomsnittet. Har jo ligget over streken hele veien på målene, men siden de har litt vanskelig for å kjenne leie innbiller jeg meg at det er bra med vann og :-P
Merker frykten for 5kg baby ligger å lurer litt i ventetiden :-P

Jeg hadde en helt normal mage. Noen synes også at den så litt liten ut en god stund. Han veide 3680g, så han var helt passe.
Har en venninne som så myyye større ut enn meg, og hennes unge veide nesten det samme som min. Så trenger jo ikke ha all verden å si :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det tok lang tid før jeg fikk skikkelig mage. Lurte på om hun var veldig liten, eller om det var hvordan hun lå i magen. Viste seg at det var det siste..:P
Først på slutten ble jeg gigantisk, men da var hun jo over 4 kg, og festet seg aldri, så magen sank ikke

Med førstemann lå målene godt over streken hele veien, og jeg fikk høre at jeg hadde stor mage - ut kom en på 2800 g. Denne gangen lå målene under streken hele veien, og fikk høre at jeg ikke var så stor - ut kom en på 3600 g :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lå over streken hele veien denne gang og to dager før termin kom frøkna ut med sine 4020 g. Jordmor sa hele tiden at hun kom til å bli stor;)

Jeg lå på streken under hele svangerskapet. Hadde også liten mage og gikk kun opp 8 kg. Pjokken veide 4330 g da han kom til verden :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja tydelige forskjeller ser jeg, så er nok bare å vente videre for å se :-P

NEI!
Jeg hadde "liten" mage ifølge jm på sykehuset og babyen min var 4275!

Jeg hadde liten mage, alle trodde jeg kom til å få en liten baby på under 3kg, men ut kom en gutt på nesten 3500kg og 52cm:)

Min mage var helt vanlig. Altså ikke kjempestor, men heller ikke liten. Han ble estimert dagen før fødsel til å veie 3600 g. Ut kom han og var 4660 og 55 cm lang. Skjønner ikke helt hva man skal med estimering når det er såå stor feilmargin, men...

Jeg hadde liten mage, alle trodde jeg kom til å få en liten baby på under 3kg, men ut kom en gutt på nesten 3500kg og 52cm:)
Haha min jente var også 52 cm men veide 4200 gram!! Lå litt (!) over gjennomsnittet på alle sf målinger, men at hun skulle være så stor (tjukk) var uventet. Glad jeg ikke visste det på forhånd, for fødselen gikk fantastisk fint og jeg har bare gode minner (og jeg har normalt veldig lav smertegrense)

Jeg hadde stor mage, symfysemålene var over det grønne feltet på de to siste kontrollene. Men det kan ha sammenheng med at hodet hennes ikke var festet og at magen ikke sank noe særlig. Jenta veide 3500 g og var 50 cm :)

Sniker fra mai :p
Takk for denne tråden! Er bekymret for at jeg har stor baby selv om jeg ligger innenfor det grønne feltet på sf målet i tilegg til at han ikke er festet (andre gangs uke 39) storesøster var mindre enn gjennomsnittet så bare bekymret!

Ifølge symfysemålene lå jeg jo hele veien helt på snittet, men alle bemerket hvor stor mage jeg hadde (begynte med mammaklær alt i uke9, men det var fordi jeg ikke likte at det strammet så fælt over magen). I uke 39 forsvant symfysemålet over snittet, og rett over drt grønne feltet. Siden jeg da hadde gått opp 30kg, ble det litt styr og ordnings, med UL for vekstest. og blodprøve for svang.diabetes.
Jeg sa hele tiden at det var vann i kroppen, kombinert med redusert aktivitet pga bekkeløsning.
Jenta som kom ut en uke etter termin var 3830g og 50cm lang. Det er normalt nok for meg! <3

Litt større mage med første enn andre, men ikke mye! Men absolutt ingen store mager! Lange men slanke barn. Begge var 51cm og de skilte 8g da storesøster var 3310g og lillebror 3302g. Ifølge menstermin kom lillebror 3 dager før storesøster, så ingen store forskjeller! Hadde morkaken bak med første og forran med andre, så mulig det hadde noe å si på str også.

Jeg hadde jo vanvittig stor mage, men liten baby på 3080 og mye vann da. Slikt kan jo påvirke hvor stor/liten magen er også :) jeg så jo ut som om jeg ventet tvillinger i uke 42 ;)

Har hatt stor mage begge gangene, men både så og følte meg mye større med første, andre kommenterte også det st jeg var større sist:p.. Å det kan godt stemme, da storesøster var en halvkilo tyngre, og 2cm lengre enn lillebror ved fødsel:p..

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Lå på toppen av symfysemålet. Stor mage, følte meg veldig diger! Er under 160 høy selv, så følte jeg hadde lite plass til magen. Gutten var 3900 når han kom ut :)

Back
Topp