Samme symptomer/plager med barn nr. 2, 3, 4 ++ ?

Sienna

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Februarhjertene2017
Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid og er veldig spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til det forrige (som var en drøm! Ingen plager annet enn litt kvalme, men ingen oppkast, i uke 6-9 og deretter bare hyppige toalettbesøk om natta de siste 3-4 månedene, og litt sliten i korsrygg/halebein når jeg gikk/stod mye på jobb).

Med nr 1 ante jeg at jeg var gravid p.g.a. total manglende lyst på snop en uke før IKM, men denne gangen er det ikke slik.
Med nr. 1 fikk jeg noen kortvarige kvalmeanfall fra ca. en uke før IKM (og ble litt og litt sterkere frem til uke 9 da det ga seg), men denne gangen har det ikke vært direkte kvalme, men en slags uvelhetsfølelse som forsvinner like fort som den kommer.
Med nr. 1 ble det tidlig slik at jeg kunne føle meg sulten i det ene øyeblikket, men når maten var på bordet så orket jeg bare en brøkdel av det jeg pleide å spise, og det samme merket jeg meg i dag.

Dere andre som har/venter flere barn; hvordan skilte og lignet symptomene/plagene deres på hverandre fra det ene til det andre svangerskapet? Og var det noen forskjell med tanke på kjønn?

Foreløpig er det ganske likt hos meg fra nr 1. Eneste er at denne gangen smaker melk kjempe godt:D Så vi får se om ikke det blir annerledes utover:P Har ingen spesielle "plager" og det hade jeg ikke sist heller annet enn svangerskapskløe og utrolig mye vann i kroppen de siste ukene før fødselen:P

Jeg er ikke kvalm i det hele tatt, og det overrasker meg. Var kjempekvalm første gang, tenk om jeg slipper det nå!! Slet med bekkenløsningssmerter første gang, og det blir sikkert verre nå. Hadde helt klumpete pupper sist, har ikke det nå. Nesten så jeg lurer på om jeg faktisk er gravid :P

Tosola

Foreløpig er det helt likt. Noe ubehagelig kvalme innimellom, utover det er det dårlig med symptomer og sånn var det sist også. Ble ordentlig kvalm i uke 9-10 sist....

Foreløpig er det helt likt. Noe ubehagelig kvalme innimellom, utover det er det dårlig med symptomer og sånn var det sist også. Ble ordentlig kvalm i uke 9-10 sist....

til nå har jeg ikke merket de store tingene Får sånn kvalme anfall i blandt men di går over.. sitter bare å ''venter'' på den Intense kvalmen og oppkasten jeg hadde forgie svangerskap.. Håper IKKE det kommer til å skjer igjenn. og sist gang hadde jeg veldig ligamentsmerter,, nå har jeg ikke sånn ekstremt mye av det enda,

Foreløpig er alt likedan som mine 2 siste. De svangerskapene var ganske lik, bortsett fra mer vann i kroppen på slutten med nummer 1(begynnende svangerskapsforgiftning).

Har jo allerede begynt så smått å få vondt i korsryggen og bekkenet:confused:

nr 1 - ingen symptomer i starten , så kom kvalmen å spydde , så kom bekkenløsninga.
nr 2 - ingen symptomer i starten, så kom kvalmen og brakk meg langt ute i sv.skapet. klarte meg uten krykker.
så fikk jeg noe som jeg ikke har lyst til å fortelle om i det åpne forumet i tilfelle noen kjenner meg igjen.
* paranoid.no *
nr 3 - før jeg kunne ta test var jeg kvalm. ømme bryster og måtte tisse ofte. å jeg er sååå himmla følsom hakke vært borti makan... så jeg blir litt sånn. what tha fuck ? symptomer så tidlig ? ? ? ?? - er jeg en liten hypokonder ??

Her er det nok ganske likt :)

Jeg har nok hatt mer luft i magen denne gangen (kan ikke huske det var så ille sist!), og mer uren hud denne gangen. Trodde jeg hadde sluppet unna kvalmen jeg fikk i uke 6 sist, men i går slo den inn for fullt... Er mye bedre i dag, må bare huske å spise ofte! :) Kanskje jeg slipper unna med enn "mildere" utgave denne gangen... Var udugelig i 7 uker sist :/

Jeg er ekstremt sulten denne gangen, sist mistet jeg matlysten.. Nå er jeg et matvrak!

Kanskje de var litt ulike allikevel? :p

(vet ikke kjønn enda, da jeg har nr. 2 i magen)

nei vil ikke si det er likt, kjente så å si ingenting før uke 8 9, i forrige, da var det moderat kvalme, litt trøtt, skinnende hår, nå er det fett hår, mye kvalme, mye trøtt, alt begynte mye tidligere, og kjenner det veldig godt alt som skjer i meg. kan hende det har noe med at jeg viste det tidligere nå, fikk vite det i uke 7 sist

Back
Topp