Samme svangerskap som sin mor

Supermario2014

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Novemberskattene 2014 <3
Noen med erfaring fra dette??
Selv så var min mor skikkelig dårlig med meg de første månedene, spysjuk osv... Hun har kun vært gravid med meg så kan ikke sammenligne med noen søsken f.eks... Men noen sier jo at svangerskap er forskjellige fordi det er forskjellig kjønn....

Nå er ikke jeg så langt på vei enda og er førsregangs, men min mor og min søster var totalt ulike! Mamma var kjempesprek mens søstra min var kjempedårlig. Jeg er likere mamma fysisk da så håper jeg tar litt etter henne

Sent from my iPhone using BV Forum

Mamma spydde med meg og søsteren min i 9 mnd og jeg var ikke kvalm i mine to tidligere svangerskap som endte i abort og denne gangen var jeg kvalm i to uker uten å spy. Så nei, at man får samme svangerskap som sin mor er en myte.
Alle svangerskap er annerledes, fra person til person og fra gang til gang. Noe som kan være arvelig da er gener som feks strekkmerker. Har din mor hatt mye av det kan det være gener og du kan få en del strekkmerker.

Jeg tror ikke man kan sammenlikne sine svangerskap med sin mors. Her er de ikke veldig like min mors så langt. Tror derimot genene spiller mye inn når det gjelder strekkmerker, og spiller noe inn når det gjelder fødsel :) Det gjør det i alle fall her ; p

Har værtfall ikke arvet min mors gener når det gjeldee strekkmerker, hun har ingen, men jeg har hele rumpa, hoftene og lårene...

Har værtfall ikke arvet min mors gener når det gjeldee strekkmerker, hun har ingen, men jeg har hele rumpa, hoftene og lårene...
Nei, man kan jo selvfølgelig være uheldig selv om mor ikke har. Men har hørt man har større sjangs for å få det om mor har. Er jo ingen garanti for å ikke få. Jeg har også mange, akkurat som min mor.

Jeg har bare gutter, min mor har to jenter og en gutt.. Min mor var dårligst i det midterste sv.skapet og det var med gutten. I første var jeg fin, i andre var jeg dårlig i 2 uker. Vet ikke hva jeg har i magen nå, men har vertfall blitt tidligere kvalm dette sv.skapet og mye kvalmere også. Men er rimelig sikker på nok en gutt. Ikke like sv.skap som min mor, ei heller like fødsler, hun brukte døgn og timer på oss, mens mine var over på 4 og 2.5 timer.. Så jeg tror gjerne det er mye annet enn gener som spiller inn :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Første svangerskap ligna veldig på mamma sitt. Kvalme første del av svangerskapet og bekkenløsning fra uke 16. Denne omgangen har allerede bekkenløsninga begynt og jeg er sykemeldt pga kvalme så dette lover godt

Mamma la ikke på seg noe særlig og var i strålende form med sine to jenter.. Jeg ble stor som er hus og var uggen og småkvalm med min gutt.. Ja ja:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Da jeg fikk første tenkte jeg mye på dette om fødsel går i arv.
Jeg spurte både farmor, mamma, farmoren til datteren og de sa at de hadde hatt lette fødlser og vanskelige fødsler alt ettersom. Heller ikke rekkefølgen på barna hadde noe å si mente farmor.
Jeg var relativt sprek forrige svangerskap og enn så lenge så har jeg det ikke så aller værst. Jeg er over den verste trøtten, har enda tilgode å kaste opp og er bare småkvalm.
Sist kasta jeg kun opp en gang, men det skyldtes alkohol (2 glass hvitvin) før jeg visste at jeg var gravid.
Var da jeg begynte å få en mistanke. Jeg er kraftig bygget og legene har kommentert at jeg har godt bekken for fødsler :p
Så kanskje jeg er like heldig denne gang og? :)

Back
Topp