Samme middag som oss.

Frøken Fryd 86

Glad i forumet
jentene i juni13
Får deres barn samme middagen som dere? Hvordan gjør dere det?

♡Malin♡14.06.2013♡
 
Nå får han samme som oss. Gjør ikke noe spesielt. Han får bare ikke like krydret evt. Fått det leeeenge. Var aldri glad i babymatglass / min hjemmelagde :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hehe:) Hun er ukka fan av glass/min hjemmelagete hun heller:p Da skal jeg begyne å lage muddager beregnet for oss begge:D Gleder meg kjenner jeg♡

♡Malin♡14.06.2013♡
 
Får stort sett det vi har, men spiser ikke så mye da. Så gir han alltid babymat først, ca en halvtime før. Nytter ikke gi noe annet ved middagsbordet, da streiker han og vil ha det samme. Krydrer og salter aldri mat før etterpå. Så ingen av mine er vant til særlig sterkt eller salt.
 
Ja, det har han fått siden juletider. Spiser verken grøt eller middagsglass. Deler vår mat i små biter også spiser han selv. Om vi har noe han ikke kan spise så varmer jeg ei fiskekake eller noe til han.
 
Får stort sett det vi har, men spiser ikke så mye da. Så gir han alltid babymat først, ca en halvtime før. Nytter ikke gi noe annet ved middagsbordet, da streiker han og vil ha det samme. Krydrer og salter aldri mat før etterpå. Så ingen av mine er vant til særlig sterkt eller salt.

Signerer :)
 
Ja, hun er veldig flink å tygge/spise selv så hun har fått vår middag lenge. Får ikke salt/krydder eller seigt kjøtt osv..
 
Spiser det meste av det vi spiser. Eneste er om det er salt mat så lager vi egen mat til henne.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app
 
Ja, så og si. Prøvde med taco her forrige uke (minus kjøttdeigen, siden den både er stekt og krydret med salt og div anna...). Men blei ikke noe suksess :p så når vi har slikt så får hu glass. Men legger middagen opp etter hva hu liker/kan spise stortsett :)
 
Får smake det aller meste...hvis noe er sterkt krydret (feks Taco) får han det bare litt mer utblanda :) Ikke reagert på noe så langt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Han spiser det samme som oss, moser det litt ekstra :) Elsker sterk mat ;)
 
Kan de spise stekt kjøtt, fisk osv nå når de har fult 1 år? Husker ikke fra førstemann :p
 
Kan de spise stekt kjøtt, fisk osv nå når de har fult 1 år? Husker ikke fra førstemann :p
Etter som jeg har skjønt er det ikke noe aldersgrense på dette med stekt kjøtt. Men ved steking i panne dannes det noe greier (svovel???) Som ikke er bra for hverken stor eller liten. Og jo mindre kropp, desto mer tas dette greiene opp i kroppen (altså mer skadelig jo mindre man er/mer man spiser stekt mat). Så det generelle rådet er å vente med stekt mat så lenge som mulig. Så tenker jeg at man får bruke sunn fornuft og ta avgjørelse ut i fra det. Man kan ikke unngå stekt mat for alltid uansett... men man trenger jo heller ikke ta alt i panna!? :)
 
Her går det litt om hverandre. Hun får glass når det er det enkleste,om vi spiser senere f.eks.
Men forrige fredag fikk hun faktisk taco.. litt kjøttdeig,revet ost,paprika,mais og agurk blandet med rømme så det ikke ble så sterkt.
Skal si det falt i smak! Så her har vi ei som ikke kommer til å hoppe over fredagsmiddagen ;-)

Sent from my HUAWEI U9510 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar ;) Da skal jeg peøve å gi litt mer av vår mat. Hjelper sikkert på når hun får tenner, foreløpig har hun ikke en eneste en og hun er 1 år ;)
 
Takk for svar ;) Da skal jeg peøve å gi litt mer av vår mat. Hjelper sikkert på når hun får tenner, foreløpig har hun ikke en eneste en og hun er 1 år ;)

Hehe, vår fikk første tanna uka etter ett års dagen hennes ;) hun har uansett spist samme mat som oss lenge. Men hun har alltid vært flink å spise klumper da, det er jo stor forskjell på barna :)
 
Her går det litt om hverandre. Hun får glass når det er det enkleste,om vi spiser senere f.eks.
Men forrige fredag fikk hun faktisk taco.. litt kjøttdeig,revet ost,paprika,mais og agurk blandet med rømme så det ikke ble så sterkt.
Skal si det falt i smak! Så her har vi ei som ikke kommer til å hoppe over fredagsmiddagen ;-)

Sent from my HUAWEI U9510 using BV Forum mobile app
Min elsker taco ! Får kjøtt med bitte litt krydder, lefse, og MAIS ( favoritt) og ost.
 
Back
Topp