Samme graviditetsplager som din mor?

Håpefull91

Flørter med forumet
Har fundert litt på dette om syptomer rundt graviditet kan gå i arv?
Altså, antakelig ikke hvis du spør leger og slikt....
Men har dere opplevd like svangerskap som mødrene deres hadde?

Mor sa til meg i går at hun hadde mye luftplager med både meg og søsteren min. Det er det jeg sliter med også. Hun var veldig lite kvalm,men hadde mye ubehag i magen på grunn av all lufta.
"Mesteparten av tida lå jeg med rompa opp, for å prøve å få det ut [emoji28]"

I tillegg gikk hun men kynnere de 3 siste månedene og stor åpning flere uker før fødselen....heeh, mye å glede seg til [emoji28]

Hvordan var det for dere? [emoji28]

Sist svangerskap var jeg ekstremt kvalm og kastet mye opp hele svangerskapet, da fikk jeg jente.
Min mor var lik da hun gikk med meg.

Nå er jeg bare kvalm og morningen og trøtt, slik var mor med min lillebror, så spent på om det blir gutt denne gangen.

Mamma og begge søstrene mine var kvalmefrie i sine svangerskap (9 fullgåtte til sammen). Jeg var en del kvalm med datteren min, men ikke på langt nær veldig ille. Denne gangen er jeg ikke kvalm, hvorvidt det er positivt eller negativt vet ikke jeg...

Mamma har fortalt at hun nesten ikke merket at hun var gravid med meg, men slet endel med kvalme med min lille bror.
Jeg mest veldig trøtt/sliten rundt uke 10 med første, ellers ok form (noe kvalme). så ganske likt med mamma.
Håper virkelig ikke på mye kvalme denne gangen... men foreløpig er jeg mer kvalm nå enn jeg var med første.
Har også hørt at slikt kan gå i arv.

Mamma har 4 barn, hadde vondt i kroppen. Jeg har en datter, da hun lå i magen spydde jeg døgnet rundt i 9 mnd.. Denne gangen kaster jeg opp i blandt, men har fått prostafen og føler det hjelper litt[emoji28] Søstera mi spydde i 9 mnd i begge hennes svangerskap.

Så vil si jeg ikke hadde noe likt med mamma, men ganske likt som min søster.

Mamma fikk 4 jenter, Søstra mi 2 jenter og jeg har 1 jente. Spent på lille i magen nå!

Min mor hadde som sterkeste "plage" at hun ble en heks! Glefset etter folk for den minste ting, konstant i dårlig humør - og faren min holdt fremdeles ut 3 graviditeter! Jeg har heldigvis ikke arvet den :angelic:

Med forrige barn var jeg utrolig trøtt døgnet rundt (og sov alle timer jeg ikke var på jobb, pluss en og annen høneblund over tastaturet på jobb:p), det har jeg heldigvis ikke fått i like stor grad denne gangen. Ellers gikk forrige svangerskap veldig fint på "plager"-fronten, jeg ble sippete istedenfor grinete, ingen kvalme, og vondt i bekken/rygg/hofter hadde jeg veldig lite av. Satser på å være like heldig denne gangen også.

Mamma har 3 svangerskap bak seg, jeg har foreløpig 3 svangerskap bak meg - ingen likheter i noen av dem [emoji23] Jeg har hatt mye vond rygg og bekkenløsning med alle, mamma var såvidt litt kvalm og ellers i toppform med alle.

Ganske forskjellig tror jeg. Hun var i alle fall mye mer valm enn meg.

Ikke likt i det hele tatt. Hun kastet opp i flere måneder med meg, jeg har ikke vært kvalm én dag (jinxer det vel nå, men var ikke kvalm med eldstemann heller). Dessuten er jeg fryktelig sliten og trøtt, noe min mor har null forståelse for, for det er da «slettes ikke normalt» [emoji849]

Her hadde både mamma og jeg problemfrie første svangerskap[emoji4]

Helt forskjellig fra min mor, hun hadde vondt i puppene men jeg har ikke kjent noe særlig på puppene med noen av ungene mine :)

Back
Topp