samme gamle..

Marianne1

Glad i forumet
For de som husker, så gikk mitt forrige forsøk ganske dårlig. Var bare tre egg ved uttak som ble hentet ut, av de var det bare to egg og en tom eggpose. En av de overlevde ikke natta, og det siste delte seg ikke riktig. Så det ble med andre ord ingen innsetting. De var veldig forsiktig med doseringen på forhånd, pga faren for overstimulering. Har PECO..
Så denne gangen ble det ingen nedregulering med spray først, men rett på sprøyter. I forrige uka var det da meningen at jeg skulle hatt uttak og innsetting. Men jeg er jo UMULIG.. Selvfølgelig går jeg fremdeles på disse sprøytene (tar to hver kveld, både Puregon og Orgalutran), og håper på uttak til onsdag. Problemet er da igjen at det er få egg som blir stor nok. På UL på torsdag var det bare 2 stk som begynte å bli store nok. Men har en hel haug av små og mellomstore. Så akkurat som forrige gang, vil de ikke sette opp doseringen i fare for overstimulering.
Blir så frustrert!!!!!!!!!!!!! [:@] De snakket allerede om "ved neste forsøk bla bla bla".. Huff.. "det er visst vanskelig å stimulere deg".. Trodde at det skulle gå lettere denne gangen, siden vi hadde fått prøvd og feilet så mye forrige runde. Men dengang ei...
Skjønner at de må være forsiktige. Overstimulering er jo skumle greier. Men dette "vi går forsiktig fram og holder lave doser" fungerer jo ikke akkurat da.. Det blir jo ikke egg av det!!!!!!!!! Huff.. Hva synes dere??

nå ble jeg litt irritert på de...synes de skal høre på deg...viss du ønsker større dose så skal de prøve litt mer..mener nå jeg...kan jo prøve å øke langsomt da...
off...nå ble jeg litt lei meg...ikke gøyt,hadde håpet på bedre...

Nei, høres absolutt ikke greit ut. Har de ikke øket dosen din noe da?
Burde jo heller fått økt dosen din litt og litt hyppigere ul-kontroller slik at de kan holde øye med utviklingen
av folliklene og slikt.....
Skulle ønsket sånne som deg fikk mer enn 3 forsøk.......

enig med hope...[;)]

ORIGINAL: Hope

Burde jo heller fått økt dosen din litt og litt hyppigere ul-kontroller slik at de kan holde øye med utviklingen

Begynte forsøket på 125 IE, og økt til 150 IE siste uke. AKKURAT samme dosering som forrige gang. Også blir ikke resultatet noe andeledes?? Så rart.... [:-] Synes kanskje de burde prøvd en litt annen løype... Men, men.. Ikke jeg som er lege, så føler ikke helt jeg kan protestere så mye. De vil jo at jeg skal bli gravid. Men føler ikke helt at de tenker så veldig individuelt. Heller ikke at de har lært så mye av forrige forsøk.. Når jeg kommenterte at dette forløpet så helt likt ut som forrige gang, så fikk jeg til svar at "ja jeg la akkurat merke til det"..( av vikarlege, men likevel...).
Heldigvis teller ikke mitt forrige forsøk som 1 av de 3, siden det ikke ble noen innsetting! [:)]

Oh Marianne jeg føler med deg, dette tar jo skikkelig på når det ikke funker som det skal. Jeg kjønner egentlig at de er redd for å øke dosen, for kan nok tenke meg at du har veeeeldig mange små der da, og da går det ikke bra. Der må vi bare stole på fagfolket, jeg kan ta frem et eksempel an amerikansk dame fikk 28 egg ved uttak, 20 befruktet og 2 inn og 18 på frys. Hun ble gravid, og hun sliter, gravid med 2 men den ene holder på å forsvinne, ser ikke bra ut. Men det jeg sklle frem til er at hun har problemer, den ene eggestokken er full av blod for det var den siden det var flest på, så hun er in og ut av sykehuset for å sjekke dette hele tiden nå.

Det jeg håper for deg nå er at du får 2 kvalitets egg og at de blir som de skal og du for satt inn et av dem, det er ikke vært å kjøre på med livsfarlig dose for kroppen din, de kan svi mer enn det smaker. Det eneste jeg kan gjøre er å gi deg en skikkelig bjørneklem og flere trøsteklemmer nå, og så krysse fingrene for deg at det går slik det skal med de 2 gode folliklene du har, og lar de små bare være småtasserMasse lykke ønskninger til deg, følger deg med spenning dette må gå nå!!!!

ORIGINAL: twinanne

Oh Marianne jeg føler med deg, dette tar jo skikkelig på når det ikke funker som det skal. Jeg kjønner egentlig at de er redd for å øke dosen, for kan nok tenke meg at du har veeeeldig mange små der da, og da går det ikke bra. Der må vi bare stole på fagfolket, jeg kan ta frem et eksempel an amerikansk dame fikk 28 egg ved uttak, 20 befruktet og 2 inn og 18 på frys. Hun ble gravid, og hun sliter, gravid med 2 men den ene holder på å forsvinne, ser ikke bra ut. Men det jeg sklle frem til er at hun har problemer, den ene eggestokken er full av blod for det var den siden det var flest på, så hun er in og ut av sykehuset for å sjekke dette hele tiden nå.

Det jeg håper for deg nå er at du får 2 kvalitets egg og at de blir som de skal og du for satt inn et av dem, det er ikke vært å kjøre på med livsfarlig dose for kroppen din, de kan svi mer enn det smaker. Det eneste jeg kan gjøre er å gi deg en skikkelig bjørneklem og flere trøsteklemmer nå, og så krysse fingrene for deg at det går slik det skal med de 2 gode folliklene du har, og lar de små bare være småtasserMasse lykke ønskninger til deg, følger deg med spenning dette må gå nå!!!!

Ja forstår at de må være forsiktige, MEN... Som de selv sier er de fleste så små at de ikke er i aktivitet i det hele tatt. Så sjansen får at vokser er så og si ikke til stede. Og de nevnte at man kunne prøve en høyere dose neste gang og heller få time til ul raskere, så man hadde kontroll. Og da synes jeg det er litt rart at de ikke prøvde dette denne gang.. JA jeg er ung, og jeg har god tid på meg. MEN dette tar faktisk like mye på både psykisk og fysisk for meg. Neste uke er jeg inne i den 4. uka med Puregon. I tillegg bruker jeg da også Orgalutran. Formen er ikke akkurat på topp... I de siste dagene har jeg fått en sammenhengende hodepine, som jeg holder på å bli sprø av. Og humøret er midt sagt svingene.. Så etter manglende nattasøvn og div plager er jeg nå sykemeld.

Ja, dette blir kanskje mye klaging. Men det er deilig å få det ut! Sorry...

[:(] eg får heeeeeeeeelt vondt av meg når eg leser dette[:(]

men hvor stor dose får du av puregon? og hva er det andre?

ORIGINAL: Marianne1

ORIGINAL: Hope

Begynte forsøket på 125 IE, og økt til 150 IE siste uke. AKKURAT samme dosering som forrige gang. Også blir ikke resultatet noe andeledes?? Så rart.... [:-] Synes kanskje de burde prøvd en litt annen løype... Men, men.. Ikke jeg som er lege, så føler ikke helt jeg kan protestere så mye. De vil jo at jeg skal bli gravid. Men føler ikke helt at de tenker så veldig individuelt. Heller ikke at de har lært så mye av forrige forsøk.. Når jeg kommenterte at dette forløpet så helt likt ut som forrige gang, så fikk jeg til svar at "ja jeg la akkurat merke til det"..( av vikarlege, men likevel...).
Heldigvis teller ikke mitt forrige forsøk som 1 av de 3, siden det ikke ble noen innsetting! [:)]
Så bra at det forrige teller som et forsøk da[:)] da lærte eg noe nytt idag også....
men en øknig fra 125 til 150 IE syns eg var veeeeeldig forsiktig da!  Startet på 150IE her og endte på 300IE på mitt første forsøk. Men nå har ikke eg PCOS da.......
Du får prøve å mase litt mer på de ang. dosering.
Er jo veldig individuelt dette, men kanskje det er noen andre her inne med PCOS som kan fortelle om sin dosering??

Ja forstår at de må være forsiktige, MEN... Som de selv sier er de fleste så små at de ikke er i aktivitet i det hele tatt. Så sjansen får at vokser er så og si ikke til stede. Og de nevnte at man kunne prøve en høyere dose neste gang og heller få time til ul raskere, så man hadde kontroll. Og da synes jeg det er litt rart at de ikke prøvde dette denne gang.. JA jeg er ung, og jeg har god tid på meg. MEN dette tar faktisk like mye på både psykisk og fysisk for meg. Neste uke er jeg inne i den 4. uka med Puregon. I tillegg bruker jeg da også Orgalutran. Formen er ikke akkurat på topp... I de siste dagene har jeg fått en sammenhengende hodepine, som jeg holder på å bli sprø av. Og humøret er midt sagt svingene.. Så etter manglende nattasøvn og div plager er jeg nå sykemeld.

Ja, dette blir kanskje mye klaging. Men det er deilig å få det ut! Sorry...

Jeg synes så synd på deg, de ødelegger livet ditt, men jeg er fortsatt litt skremp om hva som kan skje dersom de øker dosen nå, men mest sansynelig så blir det feil samma hva så de må vel bare tenke på og redde de 2 som er bra kan jeg tenke meg, for dersom du øker dosen så kan det jo hende at de mister kontrollen, og at de 2 som er bra blir for store og de andre vokser til men blir for små, og dette kan også lage mye trøbbel dersom alle disse små blir mellomstore, hvor mange er det egentlig snakk om, kan nesten høresut som det er mellom 30-40 der inne, og da kjønner jeg godt at de ikke vil ha masse halvstore folikkler.

Men jeg kjønner det veldig godt at du får hodepine og masse problemer ut fra dette, det er en stor psykisk belastning for deg, det er jo rene , unnskyld ordet: Helvete å befinne seg i den situasjonen du er i nå, det unner jeg ikke min værste fiende engang. Bare syt du vennen min, vi kjønner det godt her inne, du kan grine en skvett på skulderen min dersom du vil.

ble nesten litt irritert eg. å sette deg på samme dosering,det viser jo at det ER forlite medisin jo.
selv startet eg på 225ie og økte opp til 300ie i 4 dager.....

skjønner ikke tanke gangen til disse folka eg.

ORIGINAL: ElinR

skal ha 150 jeg,virker så lite liksom selv om d er 1 forsøket da...redd d tar lang tid på meg...hehe

Elin ro deg ned nå, du er ung som en fole så dette går nok bra skal du se, men det er andre som starter på 100 og blir overstimulert, tenk litt på det du jenta vår. Ja jeg hvet at Porsgrunn er litt værl forsiktige med første forsøket, men det er bedre med kvalitet fremfor kvantium.

Jeg synes så synd på deg, de ødelegger livet ditt, men jeg er fortsatt litt skremp om hva som kan skje dersom de øker dosen nå, men mest sansynelig så blir det feil samma hva så de må vel bare tenke på og redde de 2 som er bra kan jeg tenke meg, for dersom du øker dosen så kan det jo hende at de mister kontrollen, og at de 2 som er bra blir for store og de andre vokser til men blir for små, og dette kan også lage mye trøbbel dersom alle disse små blir mellomstore, hvor mange er det egentlig snakk om, kan nesten høresut som det er mellom 30-40 der inne, og da kjønner jeg godt at de ikke vil ha masse halvstore folikkler.

Men jeg kjønner det veldig godt at du får hodepine og masse problemer ut fra dette, det er en stor psykisk belastning for deg, det er jo rene , unnskyld ordet: Helvete å befinne seg i den situasjonen du er i nå, det unner jeg ikke min værste fiende engang. Bare syt du vennen min, vi kjønner det godt her inne, du kan grine en skvett på skulderen min dersom du vil.

Ja skjønner at de ikke vil øke den nå, men de har jo sett utvikligen gjennom noen uker nå... Men synes de burde reagert før! Når jeg sier at det var en hel haug små og mellomstore egg, så er det en hel haug i marianne standar. hehehe.. dvs 10-15... IKKE 30-40! [:)]

Elin ta det med ro, jeg er her og da detter du fort ned på bakken igjen, men jeg håper inderlig at jeg ikke har dratt av deg ørene før du blir ferdig da, kanskje jeg skal bytte nick til annemor eller andemor, he he....liker bedre tvinanne jeg[;)]

Ja skjønner at de ikke vil øke den nå, men de har jo sett utvikligen gjennom noen uker nå... Men synes de burde reagert før! Når jeg sier at det var en hel haug små og mellomstore egg, så er det en hel haug i marianne standar. hehehe.. dvs 10-15... IKKE 30-40! [:)]

OK da blir situasjonen en annen, 15-20 er da ikke noe problem, men er det noe annet de ikke vil fortelle deg da angående PCOS og slikt, jeg er litt grønn når det gjelder stimulering der. Men de har nok drøyet litt lenge ja, holder fortsatt på den. De øket heller ikke dosen min mye, bare fra 175-200, det kan ha noe med kvaliteten og gjøre også har jeg tenkt på, lav startdose og da kan det bli litt tøft å få kvalitets egg dersom de øker for mye, det kan jo hende at de ødelegger kvaliteten når de ikke er mer agressive fra starten av, har lest det en plass også, men om det stemmer har jeg ikke peiling på.

Ble litt klønete skrevet det jeg mener er at lav start dose ikke tåler pangdose når de først har begynt å vokse sakte. 

de sier trøstende at det er viktigere med kvalitet enn kvantitet da.. [:)]

her kan du syte og klage så mye du vil...det er alle vår tur en gang,vi er her inne for hverandre[:)]

og ja,jeg synes også at det tar på psykisk og fsykisk...men man skal klare seg igjennom dette...

LYKKE TIL[:)]

*sukk* det hørtes ikke bra ut. Frustrerende å være i den kroppen, man vil jo så gjerne at alt skal fungere. Håper virkelig det ordner seg for deg.....

ORIGINAL: BaBySnuppah

her kan du syte og klage så mye du vil...det er alle vår tur en gang,vi er her inne for hverandre[:)]

og ja,jeg synes også at det tar på psykisk og fsykisk...men man skal klare seg igjennom dette...

Signerer denne og sender en stor kos.

ORIGINAL: * Bobbo *

ORIGINAL: BaBySnuppah

Signerer denne og sender en stor kos.

Back
Topp