Samlivsbrudd

Perleonske_94

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Marsboere 2020
Septemberlykke 2024
Familien vil komme å hente meg og reise idag. Barnefar og samboer har mange narsisistiske kjennetegn og forholdet har vært ustabilt lenge.
Hadde en plan om å pakke litt og litt å sette bort hos familie. Nå blir det ikke slik om familie får bestemme. Er redd det vil gjøre vondt verre å gjøre det sånn brått.

Har noen erfaring eller råd å komme med? Hva ville du gjort?
 
Jeg vet ikke, det kommer helt an på situasjonen. Er det vold eller føler du deg redd? Tror du det hjelper noe å dra litt etter litt? Hva er du redd for skal skje når det blir brudd? Er du engstelig for brudd er det kanskje like greit å gjøre det brått og komme seg vekk.

Samtidig: det er du som bestemmer, og ikke samboer eller familien din. Familien din vil deg vel, men det er likevel din avgjørelse. Men er du redd for din sikkerhet, eller redd for å bli manipulert til å bli: kom deg vekk med én gang.
 
Redd for hva som skjer i etterkant. Vi har ett barn på 2 år sammen.
Han er flink til å snakke for seg, så her er det manipulering som er frykten. Vi har det godt når det er godt, men jeg står alene i tunge tider.
Hadde sett for meg å pakke litt og litt slik jeg var sikker på jeg fikk med alt av mine verdier uten at han kunne protestert. Han vet sikkert ikke halvparten av hva som befinner seg i boden eller tv stuen vår.
 
Redd for hva som skjer i etterkant. Vi har ett barn på 2 år sammen.
Han er flink til å snakke for seg, så her er det manipulering som er frykten. Vi har det godt når det er godt, men jeg står alene i tunge tider.
Hadde sett for meg å pakke litt og litt slik jeg var sikker på jeg fikk med alt av mine verdier uten at han kunne protestert. Han vet sikkert ikke halvparten av hva som befinner seg i boden eller tv stuen vår.
Da heller jeg mot å være enig med familien din. Dra ganske fort derfra. Regner med du har brukt en del tid på å finne ut av dette,at problemet ligger hos han og ikke deg og at det er noe som feiler han. Det er så snart å la seg snakke rundt, for man tenker jo på folk som normale helt til man innser at ikke alle er det. Det er vanskelig å godta at noen er syke og ikke kan bli bedre heller, slik det er med narsisister. Du må regne med at han vil forsøke å straffe deg etterpå på noen måte, feks ved å være vrang og vanskelig eller andre ting. Du kjenner han best av alle og vet best. Men jeg tenker at du bør dra derfra sånn i utgangspunktet.
 
Bilene er pakket og jeg har dratt. Spent på om vi klarer få til godt samarbeid eller om det blir helvete framover.
 
  • Liker
Reactions: B
Bilene er pakket og jeg har dratt. Spent på om vi klarer få til godt samarbeid eller om det blir helvete framover.
Jeg tror det uansett kan være bedre for deg å være trygg med din familie. En reaksjon på bruddet blir du jo å få og det ville du fått om han var "normal" også. Er han narsissist kan du kanskje regne med at han vil forsøke å straffe deg på noe måte, bli veldig urimelig etc.

Håper du får det bedre. Skal også si at jeg vet om flere som har gått fra partnere med div personlighetsforstyrrelser og problemer, og at det oftest har endt med at de etter en stund klarer å samarbeide ganske bra. Det går seg til, selv om den ene helt klart er noe som feiler.
 
Har bearbeidet og vurdert dette i et halvt år nå. Kjenner det var riktig avgjørelse. Skulle bare ønske jobb situasjonen min var mer stabil, så er mye å få kontroll på nå. Har heldigvis mange gode og støttende mennesker rundt meg.

Takk for at du deler, det gir meg håp.
 
Sender deg bare et par gode klemmer, for jeg vil tro dette er ganske tøft for deg; selv om det er helt riktig for deg ! ❤️
 
Back
Topp