Samlivsbrudd under svangerskap

Preggis <3

Flørter med forumet
Den siste tiden har forholdet måtte gå igjennom tøffe stunder, men det blir ikke akkurat bedre når kun den ene prøver mens den andre ikke tar det alvorlig. Han har køddet det til økonomisk og sitter med masse gjeld og regninger han ikke får betalt, dette har altså pågått over en lenger periode og lenge før jeg ble gravid. Men nå begynner jeg å bli sliten og lei av å bli skuffet hver gang siden han ikke tar tak i problemet. Føler også at han ikke forstår hvor mye det går utover meg og barnet vårt.. Jeg ender alltid opp med å måtte rydde opp i det økonomiske for han og nå er jeg lei! Ønsker heller ikke å måtte gå fra han, men jeg vet ikke om jeg har noe valg lenger :/ noen med erfaring angående det og bli alene under graviditet og så ha et barn fra før ? Og er det noen her som vet åssen rettigheter jeg har ? Han jobber skift og det vil si at det blir jeg som vil ha meste av ansvaret for barna.
 
Oi, det hørtes tøft ut. Og det er nok aldri noen fasit på hva som er riktig eller hva som er riktig tid for noe sånt....
Men folk som gjentatte ganger ikke holder det de lover og på den måten ikke viser deg at de bryr seg, de endrer seg sjelden, det er hvertfall min erfaring.

Har du familie/venner rundt deg som kan støtte og hjelpe deg?
 
Oi, det hørtes tøft ut. Og det er nok aldri noen fasit på hva som er riktig eller hva som er riktig tid for noe sånt....
Men folk som gjentatte ganger ikke holder det de lover og på den måten ikke viser deg at de bryr seg, de endrer seg sjelden, det er hvertfall min erfaring.

Har du familie/venner rundt deg som kan støtte og hjelpe deg?
Ja, det er desverre ikke en lett situasjon å være i nå. Har heldigvis en utrolig støttende familie rundt meg, men syntes det er så trist.. Er ikke sånn jeg ønsket at det skulle bli. Han betyr utrolig mye for meg, men samtidig orker jeg ikke mer skuffelser..
 
Det hørtes ut som en veldig vanskelig situasjon.. Vet han at du vurderer å gå fra han? Hva med å få profesjonell hjelp? Vanskelig å gi råd når man ikke kjenner dere, men ønsker deg masse lykke til i valget du skal ta.❤️
 
Jeg ble gravid med et uhell, er ganske ung og bf blånektet å ta del i det. Er ikke samme situasjonen akkurat, men jeg vet hvordan det er å føle seg alene om det meste, og å bli skuffet av personen jeg virkelig stolte på og elsket. Du er absolutt ikke alene! Det vil ordne seg uansett <3
 
Først vil jeg si at det er veldig leit å høre at du har det sånn :(.
Ikke lett å være gravid og mamma til en ( og "mamma" til en voksen mann som skulle vært din støtte nå!).

Jeg ville snakket om dette med jordmor først og så tatt kontakt med familievernkontoret. Han trenger å skjønne at det er alvor nå. Umodne menn har en tendens til ikke å skjønne alvoret før det er for sent, var min erfaring i flere tidligere forhold. I tillegg så har han fått en sovepute siden han er vant til at han ikke trenger å endre på handlingene sine, fordi du er jo der og ordner opp. Du har selvfølgelig gjort det for familiens beste, ikke egentlig bare for han tenker nå jeg.

De menneskene vi er glade i er ikke uten feil, akkurat som oss selv. Det som er viktig, er at vi evner å ta tak i våre feil når de som står oss nærmest varsler oss om at det er et seriøst problem. Det er kjærlighet å gi den man elsker rom og tid til å endre på noe, men det er også kjærlighet å være villig til å endre på noe. Er man uvillig til å forsøke, så mener jeg at man til slutt må ta konsekvensen av dette å bryte relasjonen. Det som er vanskelig, er vel å finne ut av når man har kommet til dette punktet og hvor lang vegen man er villig til å gå virkelig er. Kommer dere gjennom dette, vil dere styrke forholdet på andre siden. Dere vil lære mer om den andre og dere selv og kjærligheten får nytt og sterkere tak.

Jeg tror at en objektiv tredjeperson som dere begge føler en viss kjemi med, er det dere trenger. Husk at familie er god støtte hver for dere, men de er ikke objektive.

Det trengs litt mot fra dere begge å ta det skrittet, for det er ikke enkelt og skulle sitte der å blottlegge seg for et fremmed menneske selv om det har taushetsplikt. Hvis dere elsker hverandre, er det vel verdt å prøve det ?


Stor trøsteklem til deg oppi alt dette.
Jeg håper dere greier dere gjennom denne tunge kneika, for det høres ut som at du elsker mannen din.

:Heartbigred
 
Ja, det er desverre ikke en lett situasjon å være i nå. Har heldigvis en utrolig støttende familie rundt meg, men syntes det er så trist.. Er ikke sånn jeg ønsket at det skulle bli. Han betyr utrolig mye for meg, men samtidig orker jeg ikke mer skuffelser..
Klem til deg, og lykke lykke til!

Hørtes utrolig slitsomt ut å ha en sånn samboer!
 
Den siste tiden har forholdet måtte gå igjennom tøffe stunder, men det blir ikke akkurat bedre når kun den ene prøver mens den andre ikke tar det alvorlig. Han har køddet det til økonomisk og sitter med masse gjeld og regninger han ikke får betalt, dette har altså pågått over en lenger periode og lenge før jeg ble gravid. Men nå begynner jeg å bli sliten og lei av å bli skuffet hver gang siden han ikke tar tak i problemet. Føler også at han ikke forstår hvor mye det går utover meg og barnet vårt.. Jeg ender alltid opp med å måtte rydde opp i det økonomiske for han og nå er jeg lei! Ønsker heller ikke å måtte gå fra han, men jeg vet ikke om jeg har noe valg lenger :/ noen med erfaring angående det og bli alene under graviditet og så ha et barn fra før ? Og er det noen her som vet åssen rettigheter jeg har ? Han jobber skift og det vil si at det blir jeg som vil ha meste av ansvaret for barna.
Hvordan går det med deg og dere Preggis?

Håper det er et lys i tunnelen på den ene eller andre måten.

Syns det er trasig at du skal ha det sånn når du er gravid. :Heartbigred - klem.
 
Hvordan går det med deg og dere Preggis?

Håper det er et lys i tunnelen på den ene eller andre måten.

Syns det er trasig at du skal ha det sånn når du er gravid. :Heartbigred - klem.
Vi har blitt enige om å fortsette forholdet og han har fått økonomisk hjelp :) er utrolig lykkelig for at han valgte å ta tak i problemet og også sette familien sin først :) så vi har det mye bedre nå og håper det også vil fortsette sånn fremover!
 
Vi har blitt enige om å fortsette forholdet og han har fått økonomisk hjelp :) er utrolig lykkelig for at han valgte å ta tak i problemet og også sette familien sin først :) så vi har det mye bedre nå og håper det også vil fortsette sånn fremover!
Så FLOTT!!! Det ble jeg SÅ glad for å høre!

Lenge leve kjærligheten!! Det er så godt å høre når det går bra! Ble skikkelig glad i gravidehjertet nå.

Beste ønsker :flower
 
Vi har blitt enige om å fortsette forholdet og han har fått økonomisk hjelp :) er utrolig lykkelig for at han valgte å ta tak i problemet og også sette familien sin først :) så vi har det mye bedre nå og håper det også vil fortsette sånn fremover!

Godt å høre!! Håper virkelig han skjønner alvoret, og at dere finner ordentlig tilbake før den lille kommer :Heartred
 
Back
Topp