Samlivsbrudd og fordeling av barn?

Lillesnille skrev:
Fra 7 år skal de bli hørt.. Fra 12 år kan de bestemme selv, ja... Men jeg hadde ikke bedt barnet om å bestemme jeg da... Aner ikke hvordan jeg hadde gått frem faktisk, men barnet bestemmer i utgangspunktet selv etter fylte 12, ja...

Det er feil.. de bestemmer ingenting når de er 12 år.. Men man skal vektlegge hva barnet sier.. men det er i bunn og grunn mor og far som bestemmer

Det er iallfall viktig at man IKKE lar dem sove borte for mye. Og med "for mye" mener jeg "når det ikke passer for mammaen". Det har jeg lært her en dag nettopp.

........ skrev:
jeg synes barnet skal bo hos mor uansett

Trangsynt much?

Hvis barnet allerede har ytret ønske om hvor det vil bo, har du fått svar allerede. Har ikke barnet det, så vil jeg si at det aller beste for barnet er å få slippe og bidra i den avgjørelsen. Det beste er om foreldrene kommer til enighet eller i hvertfall tar avgjørelsen i forkant før det presenteres for barnet. Så skal barnets respons på det tas hensyn til før endelig beslutning tas

KristineBirgitte skrev:
Det er iallfall viktig at man IKKE lar dem sove borte for mye. Og med "for mye" mener jeg "når det ikke passer for mammaen". Det har jeg lært her en dag nettopp.

Ja, vi må jo huske på at det er altid mamman sine ønsker som kommer først... 
Mamman sin seperasjonsangst er det som skal tas hensyn til i alle sitvasjoner, det er veldig viktig...

Men fra spøk til noe annet...

Det skal legges stor vekt på hva barnet ønsker, men til syvende og sist er det foreldrene som bestemmer...

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Ja, vi må jo huske på at det er altid mamman sine ønsker som kommer først... 
Mamman sin seperasjonsangst er det som skal tas hensyn til i alle sitvasjoner, det er veldig viktig...

Men fra spøk til noe annet...

Det skal legges stor vekt på hva barnet ønsker, men til syvende og sist er det foreldrene som bestemmer...

teit

Takk for svar :) i denne situasjonen har barnet sagt ifra hvor det vil bo fra begynnelsen av. Har ikke vært noe mekling eller noe enda.

Back
Topp